Jawel we zijn toch maar weer gestart in Holten en dit jaar op de 82 km. Na de start al snel wat achteraan met Tonkie,Annelynn, Christina en Carla. Het is dan nog heerlijk rustig en koel om het langste rondje van 38 km te volbrengen. Het laaste stukje komt ook een klasse II rijder bij ons rijden en samen gaan we richting de eerste vetgate. Jammer dat je daar zo in het zonnetje stond die net begon te schijnen. Goed koelen maar en de tijd hiervoor nemen. Na 7 min. aanbieden in de drukte met hartslag 50/12. Plinka eet lekker maar drinkt slecht zoals gewoonlijk. Ook mijn meegenomen appeltjes worden geen blik waardig gekeurd maar wortels zijn opeens helemaal hot.
Het tweede rondje van start met dezelfde klasse II amazone maar na een tijdje scheiden onze wegen om het mooi te zeggen. Mijn doel is rond de 12 km/u te rijden en zeker niet harder. De warmte begin je nu goed te voelen en het is druk op de route met tegenliggers. Zo zie je de andere deelnemers ook nog eens. Warme stukken in de zon leggen we in een rustig galopje af en in de bossen zoeken we de schaduw op om te draven of even te stappen. je kan merken dat Plinka geen bergen gewend is omdat ze daar elke keer een stapje galop probeerd te doen wat een rare hink-stap-sprong gang oplevert.
Binnen in de tweede vetgate om 11.15 waar de zon nu echt flink schijnt. Even afspuiten met de slang en verder maar met veel water. Na 11 min met hartslag 50/12 op voor ronde drie maar.
Alleen weer van start wat Plinka wel erg ongezellig vindt. En al die paarden die je tegenkomt en de verkeerde kant op gaan???? Weer heerlijk tutten bij dat paadje na de boerderijen (gek dat ze daar elke jaar weer spoken ziet, zal wel een geur zijn ofzo). Kan nu eindelijk mijn teugels los laten zonder dat ze meteen harder wegstierd. Lekker ontspannen dieselen we verder. Af en toe even galopperen frist ons weer op. Mijn grooms staan overal vrolijk op ons te wachten en werken en rijden zich rot, maar dat vinden ze heerlijk, roepen ze. we hebben het zo naar ons zin. Heerlijke meiden zijn het en goud waard.
Het laatste stukje langs dat mooie kasteeltje op de heuvel, dan rustig in stap, het is zo wel mooi geweest. Heel relaxed over de finish (sorry gaan spectakel bij ons) om 16,02.
Toch wat schaduw kunnen vinden voor Plinka in de nu bijna lege vetgate. Wat wortels gebietst bij de organisatie, nog bedankt names Plink, ze waren erg lekker en rustig koelen maar weer en op voor de nakeuring. Toch spannend altijd. Maar met 52/12 geen enkele reden om ongerust te zijn. Komt een klein meisje naar ons toe en vraagt of we ook de 28 km gereden hebben. Nee we hebben de 82 gedaan, ze is onder de indruk en mag de arts "bijstaan"bijstaan met voordraven. In het gangetje hoor ik een bekend ritmisch geluid. De vet en meisje ook en de vierde A prijkt op de vetkaart.
Weer een klasse III goed uitgereden en met een tijd van 12, 059 per uur. En dat met deze warmte. En zoals Suzan zei als een fjord een noorweegse
volbloed is dan is Plinka een noorweegs renpaard.
Ren paard? maar zeker wel een sportfjord (ligt zo lekker in de mond)
Ook annalynn en Tonkie rijden deze rit goed uit en redden nog een katje onderweg ook. Deze zal uiteindelijk met mijn groom lotte mee naar huis gaan. De prijsuitreiking is gezellig en er zijn opvallend veel mensen.
De ponyrijders krijgen nog een leuke medaile als herinnering.
Holten was een gezellige, goed georganiseerde wedstrijd waar veel paarden de rit goed uitgereden hebben en er geen paarden extra behandeling nodig hadden van de vets. Harstikke goed onder deze omstandigheden.
Groeten Plinka, Brigitte en grooms Lotte en Irene en eddy de kat