Endurance paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Endurance paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:35

Hoe groot mag een padock zijn en waarneer zetten jullie je paard er in.

Is het handig om 4 hoekpunten te nemen en dan het 5de paaltje in het midden van een van de zijdes te zetten zodat hij makkelijk open kan? (snappen julie wat ik bedoel?)
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-06-05 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

Arabendu

Re: Endurance paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:22

Er staat geen afmeting vast hoe groot ze mogen zijn, soms geeft een organisatie wel een max. oppervlakte in het programmaboekje aan maar meestal niet. Een paddock van 5x5 is vrij normaal. 4 paaltjes is een beetje weinig hoor. In het weiland paal je met houten palen meestal om de 3 meter, bij een paddock met steekpalen moet je maximaal op 2 meter afstand steken. 12 palen heb je dan dus wel nodig, flink wat lint en liefst een stroomapparaat. Wanneer je het paard erin zet? Voor je wedstrijd en na de wedstrijd (als je klaar bent met verzorgen en uitstappen). Bij overnachten kunnen ze ook in de paddock blijven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:32

VMR --> WD aangezien het een vraag is over paddocks op wedstrijdterreinen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 05:16

er is wel een maximale afmeting voor Ja

Die heb ik van de week nog ergens op www.deronline gelezen. Bij mij ligt de site er momenteel half uit... Kan het zo dus niet vinden, maar daar staat het wel op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:09

OKee bedankt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:55

Mogen jullie je paard 's nachts open en blood in de paddock laten staan?

Wat vreemd. Ik rijd dan samengesteld (aangespannen) maar als je daar je paard 's nachts aan de wagen wil laten staan, moet hij op matten staan, een dak boven zijn hoofd hebben én uit de wind staan.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:58

machie schreef:
er is wel een maximale afmeting voor Ja

Die heb ik van de week nog ergens op www.deronline gelezen. Bij mij ligt de site er momenteel half uit... Kan het zo dus niet vinden, maar daar staat het wel op Lachen

Kan die nee-smiley nergens vinden. Is reglementair niet vastgelegd en kan me niet herinneren dat het op de site staat, maar is dat wel het geval dan hoor ik dat graag. Soms stelt een wedstrijdorganisatie wel maximale afmetingen aan de paddock, maar dat wordt dan vermeld in het wedstrijdboekje.

Sjonniej --> Waarom raar? Paarden die 's-nachts op de wei staan hoeven dit soort maatregelen toch ook niet te hebben. Daarnaast zijn degenen die overnachten meestal ruiters uit de hogere klasses en die zijn zeer verstandig en nemen zelf al alle maatregelen die voor hun paard nodig zijn, anders halen ze de finish niet.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:31

Arabendu; Omdat het bij ons dus wel verplicht is om je paard met een dak, een bodem en windvrij neer te zetten.
Daarom begrijp ik het verschil niet, wat is een endurancepaard en -ruiter nou anders dan een menpaard en menner.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:24

Sjonniej schreef:
Arabendu; Omdat het bij ons dus wel verplicht is om je paard met een dak, een bodem en windvrij neer te zetten.
Daarom begrijp ik het verschil niet, wat is een endurancepaard en -ruiter nou anders dan een menpaard en menner.

Het verschil zit hem in het disciplinereglement, bij mennen is dit in het reglement opgenomen, bij endurance niet. Ik snap de noodzaak niet waarom dit in het menreglement is opgenomen. Zijn menners geen verstandige mensen die het beste met hun paard voorhebben en zorgen dat hun paard 's-avonds goed staat of staan alle menpaarden thuis hele dagen op stal en hebben ze extra bescherming nodig in vergelijking met een normaal paard.
Net als jij snap ik dus het verschil niet, wellicht dat degenen die het Menreglement maken dit uit kunnen leggen?