Wat betreft endurance bedoel ik niet ritten van 160 km hoor, ik heb daar ook niet de tijd voor om het paard te trainen, maar meer ritten van 80 km.
Zoals in mijn onderwerp al te lezen is zit ik te denken aan een arabo fries. velen zullen nu denken van "ja wat wil je nou, je kwam hier voor het eerst en toen wilde je een fries, toen ineens een anda, en nu een arabo fries!!"
Nou, ik moet ze ook gelijk geven, maar ik had voor Wiebe (m'n paard) nog nooit een fries gereden en ik ben toch helemaal gevallen voor het ras, echter is het niet geschikt voor endurance en cross, vandaar dat ik aan een arabo-fries wil beginnen omdat ik daar toch goede verhalen over heb gehoord.
Nou vroeg ik mij af, wat vinden jullie hievan, zijn er mensen met ervaring met arabo-friezen?
En verder, waar moet je op letten bij de aankoop van een endurance/cross paard?
De volgende dingen weet ik al:
Sterke droge benen.
Korte, ronde rug, beter voor wendingen en is sterker.
Hals niet al te hoogdragend (wat je dus wel veel bij friezen ziet)
En een schuine schouder.
Ik weet dat men voor deze twee sporten niet al te hoge eisen hoeft te stellen voor paarden, maar desondanks wil ik als ik aan een paard begin toch aan een goed paard beginnen, je hebt een paard notabene voor het leven en wie weet wat er op mijn pad komt en wat voor kansen mij nog te wachten staat. Wie weet trouw ik wel met een rijke vent en kan ik al mijn tijd stoppen in het trainen van het paard

Andere tips zijn ook zeer welkom!

maakt niet uit, en het duurt nog een flinke tijd voor ik aan een eigen paard begin tegen die tijd zal ik meer dan genoeg weten.