Vandaag ging het dan eindelijk toch gebeuren.
Ik ging met mijn engels volbloed klasse 2 endurance starten.
Na 2 jaar steeds alleen maar 1 klasse1 te hebben kunnen rijden, vanwege allerlei blessure(tjes) gaat het dit jaar ineens stukken beter.
Heb Kootwijkerbroek, Austerlitz en Kootwijk allemaal klasse 1 gestart en goed uitgereden. Was de klasse 1 inmiddels wel zat en nu konden en mochten we dus naar klasse 2.
Ik was best zenuwachtig. Maar goed, gisteravond alles klaar gezet.
Vriend Freddy ging als altijd mee als groom en ook ArwenLune en Roskur hier van Bokt kwamen helpen groomen.
Mooi op tijd vanmorgen richting Zelhem vertrokken. Tot mijn stomme verbazing kwam Symphony helemaal relaxed van de trailer af.
Voor de zekerheid toch maar even een bitje in gehangen, want ze kan best vervelend zijn bij de keuringen.
Maar ze stond heel lief stil en rustig met een hartslagje van 40!
Alles prima, een A voor locomotie en om een paar minuten voor 10 mochten we starten.
Trekkertrek monsters die het terrein op kwamen waren een beetje eng, dus ik kwam wat moeilijk weg, maar eenmaal op het zandpad zijn we lekker gaan draven.
Jannet van Wijk kwam ons achterop en met haar heb ik tot aan de vetgate samen gereden. Die paarden pasten prima bij elkaar qua tempo en het was ook erg gezellig met Jannet.
Op de vetgate even rustig de tijd genomen om de hartslag te laten zaken, Symphony wat laten eten en drinken, wat ze overigens ook onderweg goed deed!! en toen op naar de keuring.
Allemaal hele nette waardes, ze stond er prima bij. Toen de locomotie.....ik vond het al spannend, doordat ik van alles met haar gehad heb. En toen moesten we nog een keer voordraven...maar ze werd goed genoeg bevonden om door te gaan, maar wel een B.
Ze dachten dat ze achter iets stijf was.
Lekker gerust in de vetgate en toen weer op pad. Symphony vond het absoluut niet erg dat ze weer opgezadeld werd en had er nog steeds wel zin in!!
Ik vond haar niet helemaal lekker lopen het eerste stuk na de vetgate, maar langzaam aan ging ze wel beter lopen.
Totdat we langs een stenen pad kwamen.. ze heeft dunne en dus gevoelige zolen. Ze liep echt stokkreupel!! Dus ik bel Freddy, dat het is gebeurd met ons...en dat hij de trailer maar op moest halen. Terwijl ik aan het bellen ben komen we op een verharde weg en Symphony begint zelf weer te draven en weg was de kreupelheid. We moesten toen nog 10 km en heb toch maar besloten het er op te wagen en door te rijden. Na het volgende groompunt liep ze weer een stukje kreupel, nu had ik de grooms maar instructie gegeven om niet meer met flessen op de hals te koelen, want dat koude water liep over haar schouders en met het straffe windje erbij dacht ik dat ze daar misschien wat stijf van werd. Tot de finish liep ze verder eigenlijk best lekker.
Lekker in een vlotte draf over de finish en daar was de hartslag 68. Leek me keurig.
Ik was daar eigenlijk al blij mee en hield verder wel rekening met een evt. afkeuring. Deken er op gedaan, klein beetje met een spons gekoeld. Wat laten eten en drinken en Arwen is met haar gaan stappen zodat ze niet zou verstijven.
Dus toen nakeuring. Alle waardes weer heel mooi.
En toen dus voordraven, de vets gingen even overleggen. En jeeeee
ze werd goed gekeurd!!!!! Wel met een B voor locomotie, maar de vet dacht dat haar Franse stand er wat mee te maken kon hebben.
Ik heb hem maar niet verteld dat ze net donderdag nieuw beslag heeft gekregen en dat is eigenlijk te kort dag voor een endurance wedstrijd.
Maar ik ben in ieder geval heel erg blij, heb mijn eerste klasse 2 met Symphony binnen!!! Volgende keer gaat het vast makkelijker.
Het was een heerlijke dag!!