endurance?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

japsie

endurance?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:11

ik wil al een poosje beginnen met endurance rijden. even een paar vraagjes: hep je daar net als bij dressuur eerst een startkaart voor nodig?
moet je je van te voren opgeven?
kan mij paard het aan? ik rijd bijna elke dag dressuur en 1 a 2 keer per week springen, en 2 keer in de week naar buiten en 1 keer in de 1 a 2 weken een lange rit van 2 a 3 uur.
welke gangen rijd je vooral?
zijn er verder nog dingen die ik moet weten?

tis trouwens een nrps van 1,63 een merrie en 6 jaar

Firesolo

Re: endurance?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:24

Je hebt in het begin geen startkaart nodig, je mag starten in de kennismakingsklasse, die is er speciaal voor bedoeld. Daar mag je ook minder snel als in de gewone klasses. Als je later gewoon klasse 1 gaat starten heb je wel een officiele startkaart nodig. Als je de eerste keer mee doet, doe je dat lekker in je eigen tempo, wat jij prettig vind. Maar het is best een eind rijden, dus een beetje tempo is wel lekker, anders doe je er zo lang over. En jouw paard kan dit best aan qua conditie, je moet haar onderweg goed in de gaten houden en ze wordt gecontroleerd onderweg, dus mocht ze het echt niet aan kunnen, dan merk je het dan zeker wel. Ze moet alleen wel tegen wat drukte kunnen, en tegen inhalende paarden, want mederuiters mogen je in galop inhalen. Kijk maar eens op www.der-online.nl voor meer info.

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 12:05

okee bedankt... maar moet je je van te voren opgeven? en je site doet het niet Verdrietig

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 13:34

der hoort geen streepje tussen der en online. zag ik in een ander topic.

wat ik me nog afvroeg is: er stond dat je tijdens die lange ritten het beste zonder beschermers kon rijden. maar ik rijd altijd met peesbeschermers voor en achter. niet dat ze erg strijkt ofzo, maar ik hep het gevoel dat als je ze afdoet dat het erg kaal is. of kan ik dat ook afbouwen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:26

Kijk eens in de huiskamer, zijn veel topics over endurance. Je mag 1x per seizoen een kennismakingsrit rijden met een maximum van 3x.
Ik rijd buiten zonder beschermers omdat ik daar geen rare fratsen met mijn paard uithaal, en hij ze imo dus niet nodig heeft.
Op endurance kan er zand tussen gaan zitten wat gaat schuren, daarbij worden ze warm onder beschermers etc...
Lees de topics even in de HK en stel daar je vragen, zitten veel mensen met verstand ervan... Ik kom ook nog maar net kijken, ik ga mijn kennismakingsrit rijden op 14 mei in Zelhem...

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:53

Hey bedankt!!

Ik zat met dezelfde vragen en heb bij deze ook mijn antwoorden!!

Groetjes