Endurance Austerlitz: Voor het eerst geplaatst :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Endurance Austerlitz: Voor het eerst geplaatst :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 11:20

(foto's: viewtopic.php?f=10&t=396040)

Na Holten en Katwijk had ik me enthousiast ingeschreven voor Austerlitz. Een tijdje voor de wedstrijd begon het toch weer op te spelen, mijn onzekerheid. Maar goed, ik had me al opgegeven, dus veel zin had het niet om niet te gaan. Tong uitsteken (op Holten was ik afgekeurd op de p/a, toen was het hartstikke heet, en op Katwijk had ik het met 7 km/u uitgereden; je moet tussen de 9 en 13 zitten)

Röskur had de hele week rust gehad behalve een paar keer wat longeren en woensdag les (waar hij ook al bulkte van de energie Haha!), en lekker veel biksjes gekregen, dus aan zijn energie zou het niet liggen. Haha! (hij kan af en toe een beetje aan de langzame kant zijn Slapen waarschijnlijk een van de enige paarden in heel nederland die niet persé snel wil Knipoog)

Ik hoefde pas 12:15 te starten dus echt vroeg hoefden we er niet te zijn. Toen we er waren en eindelijk een plekkie hadden gevonden, had ik m'n hesje opgehaald en kreeg Röskur biksjes en hooi. Haha!

Om 11 uur waren we op de voorkeuring. Lachen Alles was okee, zijn huid bleef iets langer staan dan zou moeten, maar door zijn vacht kon hij dat niet zo goed zien *LOL* En omdat ie al 17 was, (Röskur) was dat ook ietsje normaler... (volgens mij is dat de turgor wat ze dan controleren) Afijn, was wel okee. Zijn HF was 36, wow!, een droomwaarde! Wow! Op Holten was het 44, ong. 30 graden en in de binnenbak, op Katwijk was het fris en veel wind en was zijn HF 40, dus lager dan dat had ik het nooit verwacht! Haha! Een A voor locomotie, dus terug naar de trailer. Nog even wat plukjes hooi eten, opzadelen, en naar de start toe. Lachen

Om 12:13 stonden ik en Arjanne er al, en we mochten gelijk van start. (Arjanne is Merens hier op bokt, met haar merens Dominique) De twee gingen lekker samen, allebei energiek en druk. Om elke bocht wilde Röskur in galop. Tong uitsteken

Eigenlijk hadden we ze wel even kunnen laten gaan, want achteraf bleek dat we ze allebei wat hadden ingehouden. Rolleyes Maar goed, ze liepen best lekker ondanks dat, vond ik. Domi heeft in totaal 0,53 km sneller gelopen als Röskur, maar dat was op het stuk na de p/a (daarna ging ik alleen verder..), dus zó erg langzaam gingen ze toch ook weer niet. Haha!

Alles ging okee. We hebben zelfs een stuk gegaloppeerd, omdat het pad zó mul was dat Röskur gewoon niet kon draven! Bloos! (en ik maar denken dat het vlakke, gemakkelijke paden waren, maar alles was helemaal aan gort gelopen toen wij er aankwamen Schijnheilig waardoor we welliswaar niet konden verdwalen *LOL* )

1,5 km voor de p/a gaan stappen, ietsje daarna afgestapt (we hadden het bordje p/a 2 km gemist), en al gauw kwamen we het bordje p/a 1 km tegen. Lachen Voor de p/a nog even wat gekoeld en wat laten drinken. Ze hadden een klein beetje dubbeldrank door het water gedaan en hij was er helemaal gek van! Rolleyes Op de p/a zat ie de hele tijd te drammen omdat ie nog meer dubbeldrank-water wilde, maar toch had ie een HF van 52! Haha! Dus we mochten gelijk weer door. Haha!

Arjanne was net een halve minuut voor mij weg gegaan, en we konden ze niet meer inhalen. Ik schoot toen een beetje in een korte depressie, Röskur wilde ivm de mulheid van het pad elke keer het bos inlopen Stoom uit je oren En ook al liep ie met Dominique gewoon door, hij liep ongelooflijk te miepen alsof het zooo zwaar was... pff, ja hoor, hij was in de verste verte niet moe... Rolleyes Uiteindelijk moest ik hem alsnog af en toe terugsturen, ook als hij bijv. mensen zag moest ik elke keer zijn aandacht weer wat naar me toe trekken... Maar goed, het ging okee, en uiteindelijk moet hij het toch leren natuurlijk..! Knipoog (ik vind het altijd wel frappant dat hij met andere paarden erbij 2 x zo ruim loopt als alleen Rolleyes) Wel wat langzamer dan naast Domi, maar het ging... Zelfs nog een aantal stukkies gegaloppeerd, het ging prima, en dat terwijl ik zijn galopconditie nog nieteens echt serieus heb getraind. Lovers

2,5 km voor de finish was er nog een groompunt, even koelen, daarna nog een klein stukkie doorgedraafd, toen afgestapt, singel losser, en ernaast verder gegaan. Best zwaar was dat; door de diepe plassen en de modderige, mulle paden, pff... Gelukkig niet zo zwaar als Katwijk, ik kreeg geen last van m'n asthma. want m'n medicijnen had ik natuurlijk gewoon in de tas laten zitten Rolleyes Toen vlak voor de finish stonden geeek en Frank te wachten met nog meer water. Weer gekoeld, laten drinken, toen er weer op. Lachen

Ik had geluk, want bij de finish stond een jury-mevrouw die iedereen die ze ernaast zag lopen een aframmeling gaf Nagelbijten / Gniffelen Tenminste, ik weet niet of er consequenties aanvast zaten, maar ik hoorde haar roepen toen Rösk's HF werd gemeten, "die daarachter die hoeven er al niet meer op hoor, die heb ik al ernaast zien lopen!!" Dus maar goed dat ik er buiten zichtveld weer was opgeklommen... Nagelbijten / Gniffelen De laatste stukkies tot de finish liep ie ook heel goed door, fris, hij wilde het liefst weer draven; toen ik op was gestapt wilde hij eigenljik gelijk wegspurten in draf. *LOL*

Eigenlijk had ik het idee dat ie nog een rondje wilde doen toen hij zo vlot doorliep voor de finish, hihi, maar dat hebben we toch maar niet gedaan Tong uitsteken. Zijn HF was weer 52 op de finish. Go jij! Go jij!

Toen naar de trailer, zweetdeken erop, wat laten drinken, en op naar de nakeuring. Lachen Nu was zijn turgor veel beter vond ik, de huid bleef helemaal niet staan. Maar goed, nu was zijn vacht ook nat en daarom plat, dus ik denk dat het daardoor misschien beter te zien was nu, eerst bleef de vacht zowiezo omhoog staan en moest ie dus echt de huid voelen. Tong uitsteken

Een heel enthousiaste dame was degene die nakeurde, ze noemde ons 'team blauw' en begon enthousiast over dat er eerder ook al een oranje (ik dacht, "een?") was, enz enz. Haha! Alles was goed, HF was 40 Haha!, en weer een A voor locomotie. Ja

Ik had niet gedacht dat hij deze winter zoveel extra conditie had gekregen want ik was pas weer écht aan het trainen sinds dat ie geschoren was een maand geleden (daarvoor was ie echt héél gauw moe...). Dus ik ben dolblij en super trots op mijn knollenbeest!!! Want hij had nog steeds best wel veel vacht, ondanks zijn mooie racestreep... Ach gut

We hebben met 9.87 km/u gereden, en zijn dus geplaatst. Haha!

Nog super bedankt voor mijn lieftallige grooms Frank, geeek, horssie, en mijn vader. OK dan!

Roofer

Re: Endurance Austerlitz: Voor het eerst geplaatst :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:53

Super hoor Iris! Zie je nou wel dat je wèl harstikke goed bent voor je knollie, anders hadden jullie he niet gered samen. Netjes hoor, nu zo binnen de tijd en met hartstikke nette waarden enzo! Kan je toch merken dat hij weer helemaal bovenop z'n winterdip is gekomen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:57

Leuk!!! En ook de foto's.

Maar mag je er niet naast lopen ofzo?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 12:24

shadow0 schreef:
Leuk!!! En ook de foto's.

Maar mag je er niet naast lopen ofzo?

Je mag de hele rit ernaast lopen als je wil, mag ook lopend bij de p/a aankomen, alleen moet je rijdend over de finish komen. Clown Ik wist niet dat het zo streng was, ik dacht altijd dat je gewoon over de streep moest komen erop en verder er wel naast mocht. (maar misschien was deze jury-mevrouw erg streng ofzo. Knipoog ze zijn er overigens niet op afgekeurd want ik zag degenen achter mij waar ze dat naar riep wel in de uitslag. Ja)

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:36

*applaus* klap klap klap.
Wow Iris echt hartstikke goed van jullie beiden Pling
Ik ga nu snel de foto's kijken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:40

Op het Endurance forum is daar al een discussie over gestart. Er staat letterlijk in de regelementen dat je binnen 2 km voor P/A, vetgate of finish niet mag stilstaan, behalve om te drenken en op- of af te stappen. Maw, de jury mevrouw was nogal in de bonen. Het zal worden gemeld aan het EV bestuur.

(Er is een jaar of twee geleden eens een keer een vader geweest, die niet kon paardrijden, en die het paard van z'n dochter 30 km ernaast rennend een wedstrijd heeft laten lopen (dochter was ziek geworden, en paard was nu eenmaal al ingeschreven, en ze trainden wel vaker zo). Ze zijn ook nog binnen de tijd binnen gekomen. Pa was alleen voor de start en de finish er even opgeklommen (dat kon-ie kennelijk nog net). In de kranten gekomen onder de titel RENdurance.)

En verder: toppertje hoor, netjes uitgereden!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 12:45

Ja, ik vond haar ook wel erg streng etc. overkomen... Scheve mond Ik vond het idd ook al raar, ik dacht ook altijd dat het niet uitmaakte zolang je maar rijdend over de finish kwam, of je dan 200 meter of 5 meter ervoor opstapt Knipoog. Ze zei ook dat mensen wel mochten gaan groomen en vooruit lopen, maar dat ze de ruiter niet mochten laten afstappen, die moest erop blijven. Verward (toen wat beduusde grooms vroegen of ze dan wel tegemoet mochten lopen)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:53

Haha, wat goed van die vader. Maar de vraag is, kwam hij wel door de keuring? Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:04

jaaaah super hoor, overigens zijn wij ook geplaatst al staan we vreemd genoeg niet in de uitslag.

Regel is dat je start en finish rijdens moet doen, wat je de rest van de rit doet moet je zelf weten.
Mevr Modderman is idd geen makkelijke (jureert ook bij het fjordenstamboek) en kent blijkbaar het regelement nog niet zo goed.

Welke ga je nu rijden????

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:05

Ibbel schreef:
*knip*

(Er is een jaar of twee geleden eens een keer een vader geweest, die niet kon paardrijden, en die het paard van z'n dochter 30 km ernaast rennend een wedstrijd heeft laten lopen (dochter was ziek geworden, en paard was nu eenmaal al ingeschreven, en ze trainden wel vaker zo). Ze zijn ook nog binnen de tijd binnen gekomen. Pa was alleen voor de start en de finish er even opgeklommen (dat kon-ie kennelijk nog net). In de kranten gekomen onder de titel RENdurance.)

En verder: toppertje hoor, netjes uitgereden!

geweldig verhaal! Tong uitsteken
zou er dan toch nog een endurance carïere voor mij zijn ooit Tong uitsteken

vond het een mooie wedstrijd!
goed hoor Iris Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:09

Super gedaan Iris, kan me voorstellen dat je enorm trots bent op je IJsco! Cool

Geniet lekker nog even na, zo te lezen heb je een fijne wedstrijd gereden, op naar de volgende! Lachen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:53

Super rossie!!!!!!
Gefeliciteerd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:01

Heel leuk dat je zo lekker gereden hebt! Geeft de mens weer moed he Lachen Lekker lang leesverslag ook, zijn er nog foto's gemaakt ook? Schijnheilig

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:29

Super zeg Iris!! Ik word altijd helemaal enthousiast van je verhalen over endurance...! Misschien als Michiel en ik alles voor elkaar hebben en een trailer kunnen aanschaffen dat ik dan ook ga starten. Lijkt me echt zoooo leuk!! Veluwe deze zomer?!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:32

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:53

Leuk verslag Iris, volgens mij heb je er echt van genoten, en dat is het allerbelangrijkst! Heb je al plannen voor een volgende wedstrijd?

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:28

echt super goed!!!!! op naar de volgende wedstrijd!

Smari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:32

Cool Gefeliciteerd hoor!!!
Leuke foto's ook overigens.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 06:38

Hartstikke goed gedaan meid, zie nou wel dat Ros het kan!!!
Ik zag je n og toen je onderweg naar de nakeuring was, ik was mijn paard aan het inladen!
Ik heb je nog geroepen maar je was veel te druk, heb nog wel even met Geek en Frank gepraat!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:08

Roskur schreef:
(Een heel enthousiaste dame was degene die nakeurde, ze noemde ons 'team blauw' en begon enthousiast over dat er eerder ook al een oranje (ik dacht, "een?") was, enz enz. Haha! Alles was goed, HF was 40 Haha!, en weer een A voor locomotie. Ja
OK dan!

Jaaaahh dat waren wij (vanes was toen nog niet binnen want die kwamen we onderweg naar huis tegen), yes we zijn beroemd!!!!! Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:45

mazzeltje schreef:
Hartstikke goed gedaan meid, zie nou wel dat Ros het kan!!!
Ik zag je n og toen je onderweg naar de nakeuring was, ik was mijn paard aan het inladen!
Ik heb je nog geroepen maar je was veel te druk, heb nog wel even met Geek en Frank gepraat!!

Jaa, ik kwam toen naar jullie toe want ik was toch te vroeg Haha!, maar tegen de tijd dat ik Röskur langs de geparkeerde auto's had gewurmt was je alweer uit zichtsveld verdwenen. En ik had geen flauw idee hoe je eruit zag Haha!, dus dat hielp ook niet echt. Schijnheilig (ik wilde door een nauwe gang maar die was toch ietsje te nauw dus toen moesten we in de achteruit...)

Maarja ik ben errug goed in mensen mislopen op wedstrijd. Haha!

Flipper nog niet echt, Ommen (35 km) en Onstwedde (32 km) zijn de enige nabije waar ik heen kan, ik twijfel nog want Ommen is wel de dag voor mijn centraal schriftelijk economie. Knipoog Maar Onstwedde is weer verder weg. Maar die heeft wel fijn terrein (hard, ijsco's houden van hard en hier in de buurt heb ik ook vooral heuvel- en peestraining; harde ondergrond met veel heuvels dus al die blub, modder en mul zand issie ook niet zo gewend Knipoog). Maar ik weet het niet, en het ligt er ook aan of mijn vader me wil brengen of dat Carola me evt kan brengen ofzo Blond (ze had het er over dat ze misschien ook weleens meewilde om me te brengen en groomen etc, mijn vader vond het toch niet zo heel erg leuk en wilde wel 2, 3 x in een jaar mee maar zeker niet meer dus hem doe ik er niet écht een plezier mee...)

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:15

Super zeg OK dan! Is allemaal heel goed gegaan dus! Leuk verhaal om te lezen ook weer Haha!

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:48

ja het was weer leuk in Austerlitz. M'n laatste klasse 1 als het goed is. Ben toch nog 28e gworden, helaas door 10 minuten straftijd aan het einde. Die mevr. Modderman kwam ook nog naar mij toe, wilde m'n papieren zien. Ik zeg: "is er iets dan?" "Nee", zegt ze, ze was benieuwd naar de afstamming en fokker van m'n appaloosa, want ze keurde ze ook en ze vond dit zo'n knappe, ik moest maar eens naar de keuring, zei ze. Lachen hoor!