Paar vraagjes over endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pardon

Paar vraagjes over endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 14:29

Eeej Allemaal!!

K zit er over te denken een keer met Pardon een endurance wedstrijd proberen te starten, maar k heb nog wat vraagjes. Clown

Hoe vind je de weg Verward (miss heel dom Bloos , maar k zie mezelf niet met een routekaart te paard rijden)

En welke wedstrijd kan je super starten als het de eerste keer is (ik weet dat het de kennismakingsklasse is, maar welke omgeving enz...)

Ik hoor het wel!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:09

Op de site van de Dutch Endurance Riders staat een wedstrijdkalender, en daarbij staat ook welke wedstrijden er kennismakingsklassen zijn. Meestal staan er langs de route paaltjes, als er een rood dingetje aan zit moet je rechts, bij wit links en bij geel rechtdoor. Mn zus heeft vorig jaar als eerste wedstrijd Laage Vuursche gereden, was goed te doen.
Je moet vooral opletten dat er geen zandverstuiving/strand in de buurt is, want dat maakt het erg zwaar. Dit jaar wil mijn zus starten op de endurance op het nieuwe land. Mooi dichtbij voor ons, en waarschijnlijk niet echt zwaar.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:43

Er zijn hier al heel veel topics over!
En voor de eerste keer zou ik ook niet in een heuvelachtig (voor zover we dat hier in Nederland hebben) terrein gaan rijden.
Ik heb vorig jaar inderdaad ook voor het eerst meegedaan en ook in de Lage Vuursche. Ik vond het echt super om te doen. Lage Vuurshe gaat dit jaar niet door.Het viel mij echt ontzettend mee en ik denk dat ieder paard dat regelmatig bereden wordt mee moet kunnen doen in de klasse 1.
Veel succes ermee en het is echt heel leuk en de route is heel goed aangegevem hoor en voor de start is er een briefing waarin het een en ander nog even wordt toegelicht.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:58

Er worden lintjes/bordjes/paaltjes met kleurtjes geplaatst. Zoals Kylan zegt: rood=rechts, wit=links en geel=rechtdoor.

Austerlitz is fijn te rijden, daar heb ik m'n eerste keer gereden. Dit jaar is Austerlitz op 10 april.

Voor meer info www.deronline.nl

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:31

De wedstrijd die het dichtst in de buurt is zou ik naartoe gaan. Als je meteen naar de andere kant van het land moet is dat al met al zwaarder dan een zwaardere ondergrond, daar kun je je tempo op aanpassen.

Makkelijker wedstrijden zijn Austerlitz (maar wel erg druk), Zelhem en de wedstrijden in het noorden.

Verder even zoeken en je vind een heleboel informatie. Ik hebt in een topic vorige week een hele lijst met links gezet...

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:45

waar worden de wedstrijden gehouden?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:37

even kijken op www.deronline.nl ijslandertje
Daar staat een wedstrijdkalender op.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:42

okee dank ej wel voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:49

Kylan schreef:
Mn zus heeft vorig jaar als eerste wedstrijd Laage Vuursche gereden, was goed te doen.
*knip*
Dit jaar wil mijn zus starten op de endurance op het nieuwe land. Mooi dichtbij voor ons, en waarschijnlijk niet echt zwaar.

Ik had begrepen, dat daar alleen een wedstrijd klasse 2 en 3 gehouden werd, dus dat zal niet lukken helaas.

Voor geïnteresseerden, in de HK staat er nog een topic voor alle Endurancers Lachen En als je lid van de DER bent, kan je hier ook lid worden: www.endurance-forum.nl

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:31

Hej ff vraagje voor de endurance ruiters: hoe trainen jullie je paarden?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 07:55

zoek nou eerst eens op endurance via de zoekfunctie hier, dat scheelt zoveel tikwerk en je hebt meteen antwoord op al je vragen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:48

ik heb zelf ook een vraagje:
ik heb een klein pony'tje van 1.20m (hengstje)
het zit zo dat ik al vaak een rit (met tempo) heb gemaakt van plusminus 20-30 kilometers, en in de week ga ik heel vaak lange uitgebreide wandelingen maken. Hij is klein, maar wat een uithouding.
Mijn vraag: kan een kleine pony ook (natuurlijk niet voor de prijzen) meedoen of is dit absurd?

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:54

Dat kan zeker.

Er loopt regelmatig een shetlander meer in de laagste klasse.
Stokmaat zegt in de endurance niet zo veel. De meervoudig wereldkampioen was een arabiertje van 1.45 (Rio Grande Sultan).

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:09

wawat is d elaagste klas in de endurance

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:54

ijslandertje schreef:
wawat is d elaagste klas in de endurance

http://www.deronline.nl Knipoog

klasse 1 in ned. 25 t/m 40 km. Maar lees even een aantal topics of deze site. Daar staat echt alle basis informatie op incl. een hele lijst met sites die je verder kunt bekijken...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:34

de kenningsmaking klasse toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:36

Kennismakingsklasse is in principe hetzelfde als klasse 1, met wat andere voorwaarden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:36

Kennismakingsklasse gaat over dezelfde afstand als klasse 1. Dus wordt er op een wedstrijd in klasse 1 over 35 km gereden, dan heeft de kennismakingsklasse op diezelfde wedstrijd ook dezelfde lengte van 35 km.

Het is alleen zo dat de kennismakingsklasse er is voor mensen die geen lid zijn van de endurancevereniging. Verder is de minimum en maximum snelheid lager dan die in klasse 1 en er is geen klassement. Maar de afstanden zijn dus hetzelfde als in klasse 1.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:40

dank jullie wel

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:22

waar zijn jyullie mee begonnen
met hoeveel km

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:01

Voor mij is dit ook handig, ik wil het over een tijdje ook eens proberen

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:21

Vorig jaar kennismakingsklasse in Lage Vuursche en dat was 30 km. Dat was makkelijk te doen.