Ilonka in Tessenderlo (B) 81 km en nu klasse IV!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ganna

Ilonka in Tessenderlo (B) 81 km en nu klasse IV!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:11

Hallo,

Nou zoals al te lezen ik heb in Tessenderlo gereden met Ilonka, met succes! Toch nog even een verslagje.

Zaterdagmiddag gingen we op weg naar België, twee auto's afgeladen met paardenspullen, een trailer met ons kostbaarste bezit. (In de vorm van Ilonka, Midanja en een baal hooi )
Daar aangekomen zagen we Anita Lamsma met Aronda en verder nog niemand. Tonkie waren we tegen gekomen op de laatste paar 100 meter dus de wat merkwaardige 'afgevaardigden' van Nederland waren al compleet.
Drie padockjes voor de Tuiger, de IJsco en de Fjord, alles klaar zetten. Louis had een hotel en het zat, letterlijk en figuurlijk, op schreeuw afstand van de manege. Een erg leuk en gastvrij hotel, de Lindehoeve (www.lindehoeve.be) waar we de dag erna wel even mochten douchen.
Na wat eten slapen in een trailer vol hooi en zooi.

Alles ging anders dan gewend, om 06.00 paarden hooi, om 06.30 paarden brok, om 07.00 wandelen met de paarden. Maar het secretariaat was nog niet open... om 08.30 eindelijk. En om 09.00 zou de start zijn, waar zijn de DA's dan?
Uiteindelijk om 08.50 klaar met keuren, Ilonk had een HF van 34, en toen hoorden we van Désirée dat de start om 09.30 was.
Ilonk en Midan gezadeld, voorzien van een rood-wit-blauw strikje en om 09.30 van start. In een rustig tempo met zijn zessen, twee Belgen ook die de 75 km zouden rijden.
Midan liep lekker en wilde best wat harder, ik wilde wat langzamer omdat de dag nog lang zou zijn. Het ging super, na 20 min op 5, na 45 minuten op 10 en toen zagen we de rest ineens weer. Dat is raar! Zelfs met de kaart kwamen we er niet uit, en inmiddels was de klasse II ons al achterop gekomen. Na een minuut of 20 kwam Johan ons helpen en konden we weer verder. Veel tijd verloren, kostbare tijd.

De paarden waren nu nog fris dus besloten we iets harder te rijden dan het idee was, dat ging heerlijk! Louis en Djilan stonden overal met water en om beurten dronken Midan en Ilonk bij een groompunt. 1 km voor de vetgate gaan stappen. Binnen om 12.13, daarna doorlopen naar de Vetgate, Ilonk had inmiddels een HF van 58. Zadel eraf, gemeten 48, Midan gemeten 49. Aanbieden 12.19. Ilonk HF van 48, Midan 45. Alles oke dus we mochten verder.
Snelheid ronde 1: 11.01 km/uur
Om 12.49 weer op pad, Midan had in de VG niet echt willen eten, alleen wat hooi. Ze stond er ook wat mat bij, maar pakte het eerste deel van de tweede lus toch goed aan. Na 5 km begon ze weer echt te lopen, maar na 10 zwakte ze af. Ilonk bleef gaan, steeds lekkerder eigenlijk.
Na een km of 15, met lood in mijn schoenen want dit heb ik nog nooit eerder gedaan, Jaël alleen gelaten met Midan en verder gegaan. De tijd die we verloren hadden leek geen probleem voor het toch uitrijden.
Bij het laatste groompunt tegen Louis en Djilan gezegt op Jaël te wachten (die weer had gezegd dat ze NIET op haar moesten wachten) omdat die twee wel wat mental support konden gebruiken.

De laatste 10 km van deze lus alleen, Ilonk bleef gaan. Vrolijk, oren erop en wel iets harder dan ik had gedacht. Stukje met een schimmel en een zwarte gereden waarvan een ruiter zei :' Wat loopt die Fjord lekker ruim' Bloos. Op 1 km voor de vetgate er weer vanaf 14.52 binnen om 14.57 aangeboden HF van 43 (ik dacht eerder 50 maar ala)
Snelheid ronde 2: 11.72 km/uur
Toen ik weer weg mocht kwam Jaël met een gezonde Midanja binnen, en trok haar dappere strijder terug na een succes volle klasse II rit.

Alleen de laatste 25 km rijden, hmmm zwaarder dan gedacht, dacht ik. Ilonk liep nog lekker maar rustiger dan het rondje ervoor. Na 23 minuten op 5 km, na 40 op 10. Hoe deden we dat? We gingen sneller? Louis en Djilan deelden mee dat ik erg hard ging hoor!
Het idee helemaal alleen in het veld te zijn was raar. En toen begon het te hozen, niet een beetje, nee erg. Ik zong liedjes voor Ilonk om de moed er in te houden (Oh Lord won't you buy me...) Tot onze grote verrassingen stonden Louis en Djilan op een punt waar ik ze niet verwachten. Het hooste echt, ik zag alleen 4 benen uit de laadklep van de Berlingo steken. Toen ging ie open en kwam er een appel uit.

Ilonk had er nog steeds zin in, in galop gingen we verder tot het volgende groompunt. Waar Ilonk een emmer leeg dronk en vanzelf in draf ging, Djilan zowat omver liep, we moeten verder! Nog 12 km!
Ilonk bleef lopen, oren erop, gaan. Na nog een groomputen en appelstop het laatste groompunt, nog 3 km! In draf verder, op 1.25 km van de finish eraf en lopen, Ilonk had haar oren nog naar voren.
Op het laatste pad zag ik Louis lopen, heerlijk is dat. Ik er weer op, einde van het pad Djilan, Jaël en Jan (leuk je te ontmoeten Jan!) en de finisher die er vanuit was gegaan dat ik om 18.30 zou finishen en dus nog even gehaald moest worden.
17.37 finish en om 17.41 aangeboden met een HF van 51! Locomotie oke, alles oke!
Snelheid ronde 3: 11.11 Gemiddelde snelheid 81 km 11.25 km/uur.

Ilonk werd dus goedgekeurd op haar derde klasse III en is nu klasse IV!
Ze is nog niet eerder zo fit geweest na zo'n lange rit. Ze was allert at goed en oogde fris.
Toen vannacht om 02.45 de trailer open waaide (het stort regende en het waaide heel erg hard) begon ze meteen te hinneken 'eten?'
Ze staat nu in Ommen in de wei, de ijzers gaan er af voor de winter. Ze is vrolijk, loopt goed, eet goed.

ROZE WOLK!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:16

JEEEEEUUUUJJJ, Super gedaan meid. Het was een zenuwslag voor Sas en mij maarrrrrrrrrrrr we hebben ons kranig gehouden Bloos

Staat Ilonk in Ommen nu? De hele winter?

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:18

Ja ik weet het, het was ook een hele zenuwslag voor Djilan Knipoog
Ilonk gaat van de week weer naar Rheden hoor, maar Soeppie mijn smid woont vlakbij Ommen. Vandaar.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:21

Jee dan reizen jullie ook heel wat Lachen

En hebbie ons mooie EF plaatje niet eens gezien Verdrietig hebben we zo ons best gedaan Verdrietig

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:23

Heb ik gezien heb ook verslag je op EF gezet!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:34

Prachtig gereden, gefeliciteerd! Lekker dat ze de spirit er zo fijn inhoud Lachen

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:48

gefeliciteerd echt toppie hoor!!!! superfjord!!! en superbbaasje!!! echte bikkels!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:04

Ik moest het vandaag op stal al vertellen.
Ben echt supertrots op jullie maar meer nog.....ik gun het jullie zo!!!
Van harte meid, geniet van dit succes! Lovers

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:08

Annalynn en Ilonka, jullie zijn geweldig! OK dan!
Wat een heerlijk verslag heb je gemaakt en terecht dat je helemaal trots bent op je gele gevaar!
Gefeliciteerd! En op naar het volgende seizoen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:10

Super gedaan hoor!
En op naar klasse 4 he Knipoog

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:46

IK BEN ZO TROTS OP JULLIE!!! (kippenvel, weer een "weideversiering" die een lange neus trekt, als je begrijpt wat ik bedoel!)

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:57

echt mega goed!!!!! *LOL* *LOL* *LOL*
gefeliciteerd

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 20:14

Ja hoor mijn slachtvee, weideversiering klasse Iv knol. Haha ik snap je mazzel!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:22

Annalynn, wat een heerlijk verslag! Ik kan me ongeveer voorstellen hoe roze jouw wolk moet zijn... hoewel, hoort-ie niet eigenlijk zachtgeel te zijn? Tong uitsteken

Hier moest ik even grinniken, ik zie het al helemaal voor me:

Ganna schreef:
Tot onze grote verrassingen stonden Louis en Djilan op een punt waar ik ze niet verwachten. Het hooste echt, ik zag alleen 4 benen uit de laadklep van de Berlingo steken. Toen ging ie open en kwam er een appel uit.

Jullie zijn een super stel, hartstikke goed gedaan en van harte gefeliciteerd! Fantastisch dat jullie nu klasse 4 mogen starten!! OK dan!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:10

Wow te kek echt van harte!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 22:44

Echt super mooi Annlyn. Zo gaaf dat ze nog zo lekker fris was aan het eind. Geeft maar weer aan dat ze ook een klasse IV wel aankan.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:54

in 1 woord GEWELDIG!!!!!!!!!

En wat een mooi tempo. Super en nogmaals gefeliciteerd.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 09:39

Inderdaad mijn roze wolk moet zachgeel zijn. Ik zal hem om laten zetten!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:39

Karin"]
Hier moest ik even grinniken, ik zie het al helemaal voor me:

[quote="Ganna schreef:
Tot onze grote verrassingen stonden Louis en Djilan op een punt waar ik ze niet verwachten. Het hooste echt, ik zag alleen 4 benen uit de laadklep van de Berlingo steken. Toen ging ie open en kwam er een appel uit.
[/quote]

Ja, hier moest ik ook om lachen Haha!
Een appel met 4 benen *LOL*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:40

Hey Lynn, leuke foto! Alleen mijn hoofd is achter de emmer verdwenen Scheve mond
Heb je er nog meer?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:25

topprestatie man. ik doe het je nog niet na hoor. hardstikke goed dat je zon mooi resultaat heb neergezet