(END) Katwijk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:49

Ik ben als de dood dat peesbeschermers gaan schuren met zand en dat de pezen oververhit raken met warm weer.

Met longeren en dressuurprikken doe ik niks om bij beide paarden. Als ik buiten ga rijden doe ik bij de ene alleen voor peeskappen om en bij de ander alleen achter strijklappen.

Bij Murphy wil ik ook het liefst buiten rijden zonder peeskappen, maar hij kan zo maaien met zijn voorbenen dus durf het eigenlijk niet goed.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 13:05

Hoi Nienke, het gekke is dat hij thuis met buitenritten nooit meer struikelt, Nu ik erover nadenk in de bak wel en dan geef ik hem een rotschop Lachen . Ik ben dan aan het galopperen en dan struikelt hij wel eens. Maar dat doet ie alleen als ik op de hoefslag galopperen. Zodra ik hem bv op een volte aan het werk zet let ie inderdaad meer op en struikelt ie niet (tenminste kan het me niet herinneren dat ie het dan doet). Ik hoop dat we snel kunnen verhuizen, zodat ik met 5 minuten stappen in het bos ben. Nu moet ik altijd met de trailer en kost me gewoon te veel tijd. Hmmm, als die schokken met peesbeschermers erger zijn dan zonder, dan rijd ik maar bloot. Volgend seizoen hoop ik verhuisd te zijn (de onderhandelingen vorderen gestaag) en dan kan ik gerichter trainen.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 13:08

Nienke, rijd jij eigenlijk ook in Katwijk en welke klasse doe je? Ben wel nieuwsgierig Lachen. Wie weet doe ik nog leuke contacten op waarvan ik veel kan leren. Ben natuurlijk nog maar een groentje en mijn paardje ook (hoewel niet qua leeftijd...16 jaar)

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:25

Wij rijden ook alleen met strijklappen achter. Heb gemerkt dat hij op de langere ritten, als hij moe wordt, begint te strijken. Ik heb ze eigenlijk voor de zekerheid altijd om.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:33

Ja, precies Apple. Daarom heeft Lady ook strijklappen om. Maar dus alleen tijdens een endurance wedstrijd.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:06

Heleen1 schreef:
Nienke, rijd jij eigenlijk ook in Katwijk en welke klasse doe je? Ben wel nieuwsgierig Lachen. Wie weet doe ik nog leuke contacten op waarvan ik veel kan leren. Ben natuurlijk nog maar een groentje en mijn paardje ook (hoewel niet qua leeftijd...16 jaar)


Nee ik rij niet in Katwijk. Ik vind hem te zwaar en te laat in het seizoen (koud...). Tenminsten voor een klasse 3 en voor een klasse 1 of 2 vind ik het te ver weg. Dan ga ik liever gewoon een keer aan het strand trainen.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:08

He apple ga jij nou nog meedoen.??????

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:14

Wij doen mee ja. Het is nu alleen even moeilijk om iemand te zoeken die met ons mee kan rijden.

Jammer dat jullie niet meedoen, volgens mij kan dat beest van jullie het prima aan Knipoog.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:49

jaaaaaaaa manon heeft ook de smaak te pakken gekregen na Holten en gaat als het ff meezit ook met deze wedstrijd meedoen. Heb gisteren een mailtje voor d'r verstuurd voor een inschrijfformulier. Hoop dat er nog plek is, want officieel zijn we te laat met inschrijven. Even afwachten dus

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:40

Jorie schreef:
Hoe kom jij aan de paarse helm trouwens??


Die heb ik jaren geleden bij Divoza vandaan..je had toen zilveren, blauwe, zwarte en paarse Haha! Ik vind jou paarse chaps ook OK dan! en de paarse beugelriemen moest ik ook maar eens aanschaffen Tong uitsteken Helaas zijn er nog geen paarse podiums Cool

We hebben geen paars schabrak eronder want ik heb net zo'n schabrak met tassen gekocht en die hadden ze alleen ín 't zwart Tong uitsteken Ik laat misschien nog wel Mirogrant met eronder ImmigrantxDroomwals erop borduren Knipoog

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:59

Die beugelriemen zijn wel van podium trouwens.

Ik heb dus wel paarse zadeldekjes want ik heb een paars buideltasje!!!!

Jij hebt in mijn profiel gekeken!!! Hihihi, zal ik ook in de jouwe even kijken!!!

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:37

Domi is zooo gemeen!!! Rusk heeft al zo'n mini-haardkleedje en dan staat mevrouw de peruaanse paso daar met haar korte haartjes... gr.

Ik hoop echt dat het haalbaar is met die vacht... Ik rij het denk ik wel vaker maar voor de pols/adem zal het vooral veel verschil maken... Lips are sealed En ik weet nu al wat mijn vader zegt als ik over scheren ook maar begin. (afgezien van de kosten al dus.) Maar als hij een keer meegaat zal hij zien dat hij het met vacht zwaarder heeft dus dat het in het voorjaar misschien wel handig is om zo'n halsborstmodelgevalletje te doen... hoop ik.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 06:57

VRAAGJE; is die mevrouw Jeannette ook op een andere manier dan via haar e-mail te bereiken ? Heb mailtje gestuurd dat ik een inschrijfformulier wilde voor Manon, maar ze leest hem duidelijk niet dagelijks.......

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:21

IngridM schreef:
VRAAGJE; is die mevrouw Jeannette ook op een andere manier dan via haar e-mail te bereiken ? Heb mailtje gestuurd dat ik een inschrijfformulier wilde voor Manon, maar ze leest hem duidelijk niet dagelijks.......


Je kan gewoon een inschijfformulier op de Der site uitprinten, invullen en opsturen Knipoog

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 10:00

Op ww.deronline.nl staat toch ook wel haar tel.nr. erbij? Anders moet je proberen stal Jonker te bellen. Volgens mij is zij van die stal. Ik kwam gister op de site van de manege terecht via paarden.pagina.nl geloof ik en dan kijken bij maneges.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:35

Manege Jonker zou ik niet bellen, die hebben nl niets te maken met de organisatie van de Endurance.

Je kunt Jeanette bereiken middels haar e-mail adres of middels PB (Porsche hier op Bokt).

Inschrijven kan gewoon via het inschrijfformulier op de DER-site.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:25

Heleen1 schreef:
Op ww.deronline.nl staat toch ook wel haar tel.nr. erbij? .


nee dus en stal jonker heeft er verder niets mee te maken inderdaad lijkt me.

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:06

Maar Ingrid, kan je niet een inschrijfformulier downloaden via www.deronline.nl? Verward Daar staat ie als je bij seizoen 2004 bent gewoon in het menu links, dan kan je 'm invullen en uitprinten? Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:37

ja roskur, bedankt ! heb het ondertussen gezien, maar ik heb niet al die gegevens van Maddox, en morgen komt manon alweer thuis, kan ze het zelf ff invullen..
Ik wilde "gewoon" bij Jeannette een plekje reserveren voor Manon, that's all.

Mews

Berichten: 5501
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:56

Okee. Lachen

Ik heb er al best zin in, maar (sorry voor de niet-wintervacht-koudbloeden hier Tong uitsteken) ik hoop dat het niet zulk mooi weer is! Wind werkt gelukkig verkoelend, regen is wel extreem, zo erg hoeft het ook weer niet, maar het hoeft van mij zeker geen warm weer te zijn! Die vacht is helaas al warm genoeg... Lips are sealed

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:47

Hai!! Ben terug uit de Ardennen! Echt een onwijze aanrader als je je paard het struikelen wilt afleren! Galopperen kan je er bijna niet, maar heb gewoon een week lang stap en draf heuvel training gedaan over boomwortels, kiezels, door de modder, door gras en midden door het bos. Heftig voor Maddox maar hij pakte het super op!

Heel ander vraagje: je moet je inschrijfgeld vooraf overmaken maar er is nergens een rekeningnummer te bekennen. Weet iemand dat?

Dit is mijn 2e keer na Holten, begrijp ik hierboven dat je een starttijd krijgt toegekend en je dus niet zoals in Holten zelf kunt kiezen?

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 21:26

Hee Manon. Ik ken je dan wel nog niet persoonlijk, maar als je weer met je paard naar de Ardennen gaat zouden we dan samen kunnen? Zou voor Lyngvi zeker ook een goede training zijn! Hihi, vandaag had ie bedacht om maar helemaal niet meer te lopen (terwijl ik les heb omdat hij vroeger ervandoor ging...). Uiteindelijk toch maar een zweep erbij gepakt en die laten zien als ie niet op mijn been reageerde. De eerste keer schrok hij zich lam Lachen. Maar het hielp wel, hij loopt nu weer gewoon door (niet te langzaam en niet te hard).

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:34

Heleen1 schreef:
Hee Manon. Ik ken je dan wel nog niet persoonlijk, maar als je weer met je paard naar de Ardennen gaat zouden we dan samen kunnen? Zou voor Lyngvi zeker ook een goede training zijn! Hihi, vandaag had ie bedacht om maar helemaal niet meer te lopen (terwijl ik les heb omdat hij vroeger ervandoor ging...). Uiteindelijk toch maar een zweep erbij gepakt en die laten zien als ie niet op mijn been reageerde. De eerste keer schrok hij zich lam Lachen. Maar het hielp wel, hij loopt nu weer gewoon door (niet te langzaam en niet te hard).


Heleen1, zou wel gezellig zijn, maar ik ga altijd samen met mijn man, hij op de mountainbike en ik op Maddox. Dus dat zal niet lukken.

Het is absoluut een goede training en ook zeker een aanrader.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 22:38

Waar overnachten jullie dan? Ik heb binnenkort een weekje vrij en mijn vriend vroeg net vanmiddag of we niet met de paarden ergens heen zouden gaan. je mag me ook wel prive mailen hoor. Het wordt anders wel of topic.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:39

http://www.demarkiesvanvielsalm.nl/index.html dit is in de Ardennen en 300 km vanaf Rotterdam. Je rijdt t makkelijkste via Maastricht. Het is een super appartement en je kunt er zeker nuttig trainen, maar verwacht geen eindeloze galoppaden want dat heb je daar niet. Als je eventueel andere adresjes wilt, dan kun je me PBen, ben inmiddels redelijk op de hoogte van de adressen in Nederland.