aparte startkaarten endurance en dressuur/springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

aparte startkaarten endurance en dressuur/springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 16:25

Ik vroeg me af of er aparte startkaarten zijn voor de dressuur / springen en endurance. Ik wil volgend jaar lid worden van de DER, maar dit is tevens het laatste jaar dat ik bij de pony's mag starten. Ik vroeg me af of ik dan met een startkaart beide soorten wedstrijden mag starten... En of ik dan het beste een startkaart van DER of van de ponyclub kan nemen, of moet ik dus allebei? Het zit neem ik aan niet in het lidmaatschap van de DER? (startkaarten zijn helaas niet goedkoop, vandaar ook mijn vraag Knipoog)

Ik ben geen held met de zoekmachine, dus sorry als hier al topics over zijn geweest... Scheve mond

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:02

Zover ik dacht mocht je op een startkaart rijden, dus dressuur, springen en endurance. Maar je moet wel lid worden van de DER, en van je eigen vereniging om je eigen wedstrijden te kunnen rijden, bv. kringwedstrijden. Dat is ook een van de redenen dat ik alles bij de DER opgezegd had..

Maar weet niet of ik het zo goed zeg hoor, mss weet Karin dit wel ofzo.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:34

Dat weet Karin wel. Knipoog

Er zijn twee mogelijkheden en in beide gevallen moet je lid zijn van de DER (nu de KNHS Endurancevereniging).

A) Je wordt lid van een landelijke rijvereniging (LR) of ponyclub (PC), vraagt daar een dressuur-/springstartkaart aan, wordt tevens lid van de DER en voila: je kunt vervolgens met je dressuur-/springstartkaart ook endurancewedstrijden rijden. Je hebt dan dus geen aparte endurancestartkaart nodig.

B) Je wordt alleen lid van de DER en vraagt daar een endurancestartkaart aan. Deze optie is goedkoper (de prijs van een endurancestartkaart is gelijk aan die van een reguliere ponystartkaart EN je hoeft daarnaast niet ook nog eens lid te zijn van een LR of PC) maar je kunt in dit geval dus alleen endurancewedstrijden rijden en geen dressuur-/springwedstrijden.

Voor jou geldt: je bent al lid van een PC en als je volgend jaar nog dressuur- en/of springwedstrijden wilt starten met je pony, dan kun je het beste een startkaart nemen via je PC en daarnaast lid worden van de DER.

Mocht je na volgend jaar besluiten dat je je pony niet verder start tussen de paarden in de dressuur/het springen, maar wel verder wilt in de endurance, dan kun je je lidmaatschap bij de PC opzeggen en je startkaart laten omzetten in eentje voor alleen endurance. Maar leg dat dan wel heel duidelijk uit aan de KNHS, want die endurancestartkaart is een vrij nieuw fenomeen. Haha!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 22:28

Ik ben al lid van een ponyclub, de lessen zijn ook de goedkoopste die ik mogelijk zou kunnen dromen Haha!, en het is super gezellig, dus die heb ik al. Lachen Ik denk dat ik dan voor de eerste optie ga, als mijn ouders accoord gaan, en als ik in het voorjaar wat beter kan dressuren. Bloos

Ja, van de ponyclub mag ik tot m'n 18e lid zijn (evt. dispensatie, maar dan mag ik niet meer met hun starten bij de pony's denk ik, maar in de paarden dus dat maakt niet zoveel uit Verward) dus na volgend jaar ga ik sowieso stoppen met dressuur/springen. Het gaat me nml vooral om het springen, en in de paarden ga ik met mijn mini-D-ijslander niet springen.

Ik denk dus dat ik volgend jaar een startkaart aanvraag via ponyclub en lid wordt van de DER, en dan ga kijken of ik dressuur en als ik een WP kan bemachtigen ook springen ga rijden. Ik vind dat wel gestresster heb ik gemerkt, maar het springen totaal niet, daar vielen alle zenuwen weg en kon ik helder nadenken. Lachen

Naja, iig heel erg bedankt Karin! Je hebt al veel vragen van mij beantwoord, haha!! Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:33

Let er wel op dat je boven de 18jaar niet meer lid mag zijn of mag starten voor een ponyclub, dan moet je lid zijn/worden van een RV (rijvereniging), je MOET dan dus met je ijsje tussen de grote paarden starten op wedstrijden.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 15:38

Jup, dat weet ik, maar ik wordt volgend jaar 18. Het gaat om het jaar dat je 18 wordt. Lachen Ik kan dan ook niet meer met de ponyclub starten helaas, na volgend jaar, dus ook daar zal ik iets op moeten vinden. Scheve mond