Toe we aankwamen (een half uur voor de start) moesten we rennen en racen, want we moesten dus snel naar de keuring en meteen starten, want anders zouden we niet eens meer kunnenn starten

El Cid was haar entings boekje vergeten in de wagen, dus moest ze weer helemaal terug rennen en ondertussen werden de paarden gekeurd. Helaas was Fiesta erg gestresst en had ze een hartslag van 68. Dat is erg hoog voor een paard dat nog niets heeft gedaan, dus hier bleek al hoe gespannen ze was.
Dat uitte zich dan ook bij het zadelen in een paar flinke steiger acties en toen ik er op klom bogon ze ook flink te steigeren en te bokken.
Bij de start waren we dan ook een stuiterbal, maar even later vertrokken we.
Het pad was er glibberig en Cid vond de plassen heel erg eng, waardoor we bij iedere plas zo ongeveer op de noodrem gingen om er daarna in stap langs te moeten. Dat heeft ons veel tijd gekost en daardoor zaten we echt op het minimum tempo.
OP het eerste groom punt ging Fiesta weer helemaal uit haar dak van het water en we gingen weer stuiterend verder. Ik vreesde dat we niet door de P/A zouden komen als zo druk bleef.
Maar we reden weer verder over een flink stuk hei en het werd vreselijk benauwd.
Nog een groompunt en toen de P/A...
ze zag veulens in de wei en begon naar ze te hinniken. Even later concludeerde de vet precies wat ik al vreesde, hartslag 68 Ik moest 10 minuten wachten en El Cid besloot verder te rijden en te proberen nog op tijd binnen te komen bij de finisch.
Ondertussen heb ik overlegd met Sym wat te doen, en ik besloot hoe dan ook niet verder te rijden. Ze was zo gestresst en zonder Cid zag ik haar de laatste 10 km niet zonder brokken te maken uitrijden.
Maar het was niet nodig want hartslag was weer,... 68
Dus afgekeurd.
Na een poos wachten werden we opgehaald met de wagen en konden we naar de nakeuring.
Alles goedgekeurd en we kregen gelukkig nog een complimentje, dat ze nu na de rust een heel ander paard was en dat ze prima hersteld was en veel beter uit haar ogen keek.
Volgende keer beter en we laten het er dan ook niet bij zitten

Met heel veel dank natuurlijk aan Symbeami (Saskia), Freddy
, en ElCid (Loes)
Het is ook gewoon een heel lief paard en ik ben stiekem wel trots op haar. Tijdens de rit nam ze af en toe echt de leiding en was ze korte stukjes ook gewoon ontspannen en dan was ze wel door de keuring gekomen, maar dat stilstaan