Endurance 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 00:40

Miriam91 schreef:
Heeft iemand ervaring met bestellen bij Green Distance?

Na snel heen en weer contact via Messenger super snel mijn pakket ontvangen met zelfs nog 2 cadeautjes erin. Via green distance de zaldi Vila stijgbeugels besteld en vandaag voor het eerst mee gereden. Mèn wat een fijne beugels! Net slofjes <3 een fijne training van 10 km gedaan, niet ver maar wel goed in tempo

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:35

Miriam91 schreef:
Miriam91 schreef:
Heeft iemand ervaring met bestellen bij Green Distance?

Na snel heen en weer contact via Messenger super snel mijn pakket ontvangen met zelfs nog 2 cadeautjes erin. Via green distance de zaldi Vila stijgbeugels besteld en vandaag voor het eerst mee gereden. Mèn wat een fijne beugels! Net slofjes <3 een fijne training van 10 km gedaan, niet ver maar wel goed in tempo


Welke kleur heb je? Ik heb deze ook al eens bekeken, mooi prijsje. Hebben ze smalle of brede ophanging?

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:10

Ik heb ze in volledig zwart. Wilde eigenlijk met gele korf maar dan zou de levertijd veel langer zijn. Ik heb met smalle ophanging gewoon voor Engelse beugelriemen

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:13

Miriam91 schreef:
Ik heb ze in volledig zwart. Wilde eigenlijk met gele korf maar dan zou de levertijd veel langer zijn. Ik heb met smalle ophanging gewoon voor Engelse beugelriemen


Deze hebben een dikkere zool zeg maar, geven ze ook echt demping? En zijn ze stroef genoeg? Die van Hippe hoofdstellen hebben alleen een rubber zooltje, dus de geven volgens mij helemaal geen demping.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:38

Ja ze geven heel goed demping! En je kunt met de helft van je voet steunen op het voetbed, dus voldoende verdeling van de druk. Ik vond ze stroef genoeg, maar heb niet duidelijk getest. M'n voet schoof in ieder geval echt niet.
Ik vind ze alleen behoorlijk groot dus was even puzzelen met beugels opsteken/over het zadel leggen en vervolgens het zadel weer in m'n kast laten passen :')

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:52

Miriam91 schreef:
Ja ze geven heel goed demping! En je kunt met de helft van je voet steunen op het voetbed, dus voldoende verdeling van de druk. Ik vond ze stroef genoeg, maar heb niet duidelijk getest. M'n voet schoof in ieder geval echt niet.
Ik vind ze alleen behoorlijk groot dus was even puzzelen met beugels opsteken/over het zadel leggen en vervolgens het zadel weer in m'n kast laten passen :')


Ja ze zien er idd mega uit. Ik overweeg om ze er met riemen en al dan maar gewoon elke keer af te halen. Als ik dressuur rij of ga springen zou ik er sws andere beugels aan doen.

Is het niet lastig met deze beugels dat ze geen gedraaide ophanging hebben, ivm formaat?

Je kon ze dus wel in andere kleuren bestellen. Ik zou ze graag met groen willen _/-\o_


Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:39

Ik sla mijn EZ rides met korf altijd over het zadel heen.
Eerst de hoes erover, dan beugels er op en dan in de kast/trailer.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:55

Marije_jiplover schreef:
Ik sla mijn EZ rides met korf altijd over het zadel heen.
Eerst de hoes erover, dan beugels er op en dan in de kast/trailer.


Ook een optie, ik heb alleen korte beentjes dus de riemen zijn kort en denk niet dat ik ze eroverheen krijg daardoor :D

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:42

SandraWierda schreef:
Is het niet lastig met deze beugels dat ze geen gedraaide ophanging hebben, ivm formaat?

Nee, want door de korf hangen ze toch zo dat je er direct met je voet in kunt

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 21:44

Miriam91 schreef:
SandraWierda schreef:
Is het niet lastig met deze beugels dat ze geen gedraaide ophanging hebben, ivm formaat?

Nee, want door de korf hangen ze toch zo dat je er direct met je voet in kunt


Ik wordt steeds enthousiaster, mail gestuurd of ze ook met groene korf geleverd kunnen worden *\o/*

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:44

Interessant. Ik wil nog nieuwe beugels. Heb nu Freejump Air beugels. Zijn fantastisch qua demping, maar het zijn geen echte veiligheidsbeugels en dat vind ik toch wel een fijner idee.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:47

Waarom zou je met korte benen je beugels niet op je zadel krijgen? Ik doe de hoes er wel omheen, maar de beugels niet vanaf de onderkant van het zweetblad over het zadel heen, maar aan de achterzijde van het zweetblad laat ik ze uit de hoes komen en dan over de hoes op/over de zitting.
Dat lukt zelfs als de beugelriemen op kindermaat afgesteld zijn bij mij.
Heb er geen foto van, maar kan volgens mij met elke beugelriemlengte wel.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 23:03

Ik laat mijn beugels er gewoon lekker onder bungelen :+ Maar wij hebben dan weer geen zadelkasten waar het in zou moeten hangen. Ook wel zo lekker om niet je modderige beugels over je zadel te hoeven hangen :D Want korfbeugels worden vaak wel een stuk viezer vind ik

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:51

@ Miriam91

Ik heb ook een paar zwarte besteld, met groene leren korf kon wel, maar idd lange levertijd en 15euro duurder. Ik ben hele benieuwd hoe ze gaan bevallen _/-\o_

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:55

Hier hangen m’n niet korf beugels ook naar beneden. Steek ze al 10 jaar niet meer op :+

Afbeelding

Wij vermaken ons prima in de Ardennen!

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:38

Ik heb een zadel zonder zweetblad dus ik leg mijn (korf)beugels wel over het zitvlak heen bij wijze van opsteken. Anders sla ik mezelf steeds met de beugels bij het opzadelen :+
Stinky staat inmiddels 3,5 week stil en dat vindt hij stom. Ik hoop dat ik als het gips eraf is snel weer met hem op pad kan!

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:13

ik heb bij By Bauke riempjes besteld om mijn beugels aan vast te maken hangen ze in ieder geval wat omhoog.

Ik ben 2 dagen Limburg geweest met mijn man op pad is het heerlijk train weer :D
Ah nu hebben we heerlijk terras weer gehad ook lekker.
Morgen ben ik nog vrij dus dan lekker met het meisje op pad.
Wat een luxe een lang weekend vrij.

Veel plezier nog in de Ardennen Billy..Hoelang blijf je daar nog?

Mooi die korf beugels in kleur.
Ik zelf heb veiligheids beugels en draag dus schoen met hak.

jazzejam

Berichten: 397
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:43

Hier korfjes van composiet. Haal de beugelriemen altijd eraf en hang ze aan de zadelkar. Komt nog van toen ze net zadelmak was wilde ik niet dat als schrok ergens van tijdens het opzadelen of rond stappen aan een beugel kan blijven hangen.

Lekker zeg Billy in de Ardennen, het is dat het zo ver weg is. Lijkt me wel heel leuk, maar dat zal wel alleen met hoefschoenen of ijzers kunnen ben ik bang.

Heerlijk weekend gehad, vandaag 1,5 uur gereden. Pony vondt het eerst wat warm, maar eenmaal aan de gang kwam ze wel op dreef. Lekker kunnen rijden en gelijk ook een stuk gepakt welke we niet vaak alleen doen doordat we dan een drukke rotonde moeten pakken.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:05

Hier was het weer een 3daagse bloktraining, dus vrijdag heen, zondag terug. Arie heeft t super gedaan! Gelpad op z’n rug, kootbeschermers aan en gaan met de hap! Stukken beter als 2 weken terug <3 zonder ijzers/ hoefschoenen (voor en achter) is het eigenlijk niet te doen, of je moet een zoolkneuzing willen hebben.

Prachtig weer gehad! Zaterdag was nog wat fris, maar een goede wind jas was voldoende! Hoe was het bij jullie?

Die zaldi beugels zijn inderdaad heerlijk!

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:58

Nee zonder hoef bescherming kun je daar echt niet rijden.
Was je weer met een groepje mee Billy?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:04

We zouden weer met z’n 3’ en gaan + 2 jeugdruiters en een extra ruiter. Helaas viel 1 paard uit waardoor de andere ook niet mee kon. Dus uiteindelijk met z’n 2 en en 2 jeugdruiters en 4 paarden dus :D

De eerste dag een mooie 400 hoogte meters en 8 km (zelfde rondje als dag 1 2 weekenden terug, alleen nu zonder de diepe modder)
Dag 2 960 hoogte meters en 21 km
Dag 3 650 hoogte meters en 12,5 km (zelfde ronde als dag 2 2 weekenden terug)
Even een paar daagjes vrij en dan kunnen we weer :D

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:51

Heerlijk en alles gestapt.?

Ik heb vandaag heerlijk rondje gemaakt ik denk dat ze er wel klaar voor is.
Dus de stoute schoenen aan getrokken en ingeschreven na dik 4 jaar gaan we weer starten.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 21:40

Hij ziet er stiekem wel erg gaaf uit hoor zonder manen Bo :D Heerlijk dat het zo goed ging in de ardennen :)

Hier rustig aan gedaan de laatste twee weken. Clara was helaas toch wat kreupel geworden na het gedoe met het verkeerd geslagen ijzer. Haar hoef was wat warm en ze is 1 dag echt duidelijk kreupel geweest en daarna wat kwakkelend. Ze heeft een paar dagen met een ingepakte hoef gestaan, met de gedachte dat ze een hoefzweer zou krijgen maar die is er naar mijn idee nooit uit gekomen. Ze was ook niet zo typisch kreupel zoals je vaak ziet bij een zweer. Ze is uiteindelijk echt ontzettend stijf in haar rug geworden en op het harde liep ze goed maar op de volte op haar 'slechte' kant wat onregelmatig. Dus vorige week veel grondwerk gedaan, gestretcht en haar rug veel gemasseerd. Ze heeft altijd al een gevoelige rug door haar ongelukkige bouw, dus ik gok dat ze zichzelf ergens heeft ontlast toen ze last van haar hoef had, en ze daardoor juist haar zichzelf vast heeft gezet in haar rug. Ze heeft toen ook een week apart op een klein stukje gestaan dus ook nog eens heel weinig bewogen. Stukje bij beetje begon ze steeds beter te lopen, en vandaag eindelijk na twee weken semi-actieve rust weer in het bos gereden. Ze zat weer naar van alles en nogwat te kijken en te snuiven, ik was voorbereid op een goede bokpartij bij het aandraven maar dat deed ze juist heeel netjes en braaf en ze liep helemaal zuiver! Achteraf weer even goed haar rug gemasseerd en arnika gel er op, en ze liep nog gewoon netjes goed :)

Hier dus weer even wat stappen terug, heb besloten niet in april ons debuut te rijden dus dat zal in plaats daarvan in juli worden. Ach, ik zat er toch al over te twijfelen maar nu is het gewoon 100% zeker dat we het niet gaan doen. In plaats daar van toch wellicht kijken voor een TREC wedstrijd/trainingsweekend oid :D

Afbeelding
Zo blij dat ze weer mee op pad mocht :D Met haar nieuwe Fager bit die ik vorige week met heel veel korting op Gothenburg horse show heb gekocht. Ze is uiteraard een prinses qua bit/bitloze optoming, maar hier is ze tot nu toe heel tevreden mee :j

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:15

Vandaag een 27km rit gedaan bijna gemiddeld 11km/uur. Ging best lekker, ze galoppeerd nu echt lekker en steeds gemakkelijk. Vandaag ook voor het eerst met mijn zaldi beugels gereden. Wel even wennen, maar heb het idee dat ik minder spierpijn heb en stabieler was in de verlichte zit.

Volgende week vrijdag nog een lekkere rit met 20+km en dan weekje rustig aan en 23 maart knallen in Harich ons klasse 1 debuut *\o/*

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:57

Goed bezig Sandra! Wij hebben vandaag 19 km met 9 km/h gemiddeld gedaan. Het bos was natter dan ik dacht dus best veel moeten stappen. De stukken die we konden draven en galopperen gingen heel lekker.

Ik heb ook het idee dat ik met de zaldi beugels stabieler zit. Had alleen vandaag er een piep inzitten, alsof er een zwerm vogeltjes met ons mee vloog :') het klonk gezellig, maar niet helemaal de bedoeling. Moet nog even kijken waar het vandaan komt.