Endurance 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:26

Miriam91 schreef:
Goed bezig Sandra! Wij hebben vandaag 19 km met 9 km/h gemiddeld gedaan. Het bos was natter dan ik dacht dus best veel moeten stappen. De stukken die we konden draven en galopperen gingen heel lekker.

Ik heb ook het idee dat ik met de zaldi beugels stabieler zit. Had alleen vandaag er een piep inzitten, alsof er een zwerm vogeltjes met ons mee vloog :') het klonk gezellig, maar niet helemaal de bedoeling. Moet nog even kijken waar het vandaan komt.


Haha die zwerm vogeltjes, ik zie ze al met je mee vliegen :D

Ik heb hier standaard piepjes en kraakjes ergens zitten, dus ik hoor het eigenlijk al niet meer :j

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:27

Jullie hebben lekkere ritjes gemaakt was ook heerlijk weertje vandaag.

Vandaag mijn laatste echte ronde gemaakt even tempo gepakt op het rondje.
Ze liep heerlijk te dieselen.
Ben er alleen wel afgekukeld ze stopt en ging direct naar achteren ik zat er te makkelijk op en ik hing er al naast toen ik het door had.
Probeerde haar vast te houden ik zag in gedachten al dat ze er vandoor ging.
En touwteugels branden dus maar ok los moeten laten maar ze bleef super lief staan <3
Op gestapt en verder echt niks aan de hand dus beetje pech gehad zeg maar.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:29

scooby09 schreef:
Jullie hebben lekkere ritjes gemaakt was ook heerlijk weertje vandaag.

Vandaag mijn laatste echte ronde gemaakt even tempo gepakt op het rondje.
Ze liep heerlijk te dieselen.
Ben er alleen wel afgekukeld ze stopt en ging direct naar achteren ik zat er te makkelijk op en ik hing er al naast toen ik het door had.
Probeerde haar vast te houden ik zag in gedachten al dat ze er vandoor ging.
En touwteugels branden dus maar ok los moeten laten maar ze bleef super lief staan <3
Op gestapt en verder echt niks aan de hand dus beetje pech gehad zeg maar.


Oh jee oeps, hopelijk geen pijn gedaan

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 22:14

Oh oeps, ach ze zeggen vaak iets over een slechte generale repetitie toch? :')

Mijn beugels piepen en kraken ook echt aan alle kanten. Misschien eens W40 sprayen :+

Hier een lekker rustig weekje gehad, Clara word elke dag weer een beetje zachter in haar bespiering en mooier in haar rug (ze heeft een wat karperrug die ze op 'slechte' dagen heel bol kan trekken) en vanavond dacht ik echt: ja nu is ze weer helemaal zichzelf! Ze loopt in mijn idee ook gewoon weer netjes helemaal zuiver, ze kwam vanochtend nog in een volle dravers-draf naar het hek toe dus volgens mij voelt ze zich weer helemaal prima! We hebben deze week heel rustig aan gedaan, morgen een ritje van 10-12 km op de planning :j Volgende week moet ik helaas acuut naar NL reizen voor de begrafenis van mijn opa.. Maar gelukkig zorgen mijn lieve stalgenootjes altijd zo goed voor haar

Ik heb deze week naar de lezingen van de endurance vereniging van Tonkie Collee en Jarmila Lakeman geluisterd, erg interessant allemaal en ik zit weer bomvol inspiratie en motivatie :j Altijd zo leuk dat soort dingen!

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:21

Haha ja laten we het zo maar zien ja.. :))
Gecondoleerd met je Opa..

Die lezingen waren leuk he heb ze ook gevolgd.

Zijn jullie beugel riemen van kunstof?
Dan wil het ook nog wel eens piepen vreselijk vin dik dat persoonlijk.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:08

Oef, scooby09. Hopelijk ben je niet al te beurs.

En Piekosjj goed nieuws over je merrie.
Was het overlijden van je opa helemaal onverwacht? Gecondoleerd in elk geval.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 20:24

Ja heel erg onverwachts, hij is ongeveer een maand geleden naar een tehuis verhuist, en hij knapte daar eigenlijk heel erg op. Maar toch in zijn slaap overleden eerder deze week. Maar ach, hij is niet ziek geweest, heeft heel lang gewoon lekker in zijn eigen huis kunnen wonen, dus het is heel goed zo. Hij zou volgende maand 92 worden :wow: Mijn beide oma's hebben eerst nog best wel lang in een tehuis gewoond en hadden dementie/alzheimer's dus dat was heel erg langdradig en vervelend om mee te maken, dit was zo ineens over. Ik heb opa nog met kerst gezien dus dat was gelukkig heel fijn :)

Maar weer even back to business. Vandaag heerlijk gereden met Clara <3 Ze was echt een bommetje, al best een paar weken rust/rustig aan doen, het waaide best wel heel hard, en ik had me bedacht dat dit de ideale dag was om een standaard route andersom te rijden, dus alles was eng, en spannend, en in het begin meerdere sliding stops :+ Maar ze deed het echt heel netjes, na een paar km had ze de meeste spanning er uit gelopen en begon ze heerlijk te briesen en te doen. Wat rustiger aan gereden dan normaal, kijken hoe ze het zou doen, maar zelfs op de paden met veel stenen voelde ze echt heel goed! Ze sprong nog als een idioot met vier benen in de lucht over een waterplas heen :') Het laatste stukje loop ik vaak aan de hand uit, voornamelijk zodat ik zelf niet te koud word, maar dan kon ik ook mooi even kijken hoe ze liep. Nog een stukje gedraafd en ze liep echt hartstikke zuiver! En na de rit was haar rug ook nog helemaal mooi & zacht, ondanks dat ze dus best gespannen en gehaast was. Echt hartstikke goed allemaal, ik kan dus weer met een gerust hart de training gaan oppakken!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 07:55

Iemand vandaag aan de start in Leende?

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 09:29

Nee ik zou starten maar vind haar niet genoeg op conditie voor de km die ik wilde.
Dus we maken ons debuut een andere keer.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:42

Wij zijn geweest. Een heel fijne klasse 1 lang gereden :) goed georganiseerd ondanks de nattigheid

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:49

Ik zou vandaag op de 48km starten, maar een c op de voorkeuring :(
Ik was echt ff uit het veld geslagen, nog nooit een afkeur op de voorkeuring gehad. Je begint je gelijk af te vragen welke signalen je gemist hebt de afgelopen dagen, maar ik heb echt niets aan hem gemerkt of gevoeld. :\ Maandag bel ik met de dierenarts voor een afspraak voor een controle.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:53

Ai Stelvio dat kan ik mij voorstellen zeg dat is echt zuur.
Snap je controle hopelijk een simpele misstap geweest.

Klinkt goed Miriam :j

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:59

Oh Stelvio wat balen, hopelijk valt het allemaal mee

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 22:44

Wat zonde Stelvio! Kan hij gereageerd hebben op die steentjes op de monsterbaan?

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 06:33

Miriam91 schreef:
Wat zonde Stelvio! Kan hij gereageerd hebben op die steentjes op de monsterbaan?


Ik denk het niet, hij is vierkant beslagen, we wonen in Zuid-Limburg en hij is dus een veel stenigere ondergrond gewend.

Fijn dat jij een lekkere wedstrijd hebt gereden!

Ondanks de tegenslag was het toch wel fijn om bij de eerste wedstrijd van het seizoen te zijn, her en der nog ff wat kunnen kletsen.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:24

Wij zijn gisteren klasse 2 kort gestart in Leende! Hele fijne wedstrijd gehad. Hij was nog fitter dan ik eigenlijk dacht :j Uiteindelijk gemiddeld 13,57 km/uur gereden wat voor ons doen echt best wel hard is. Heel erg blij met de hulp van Bo! <3
Afbeelding

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:10

Jammer, dat je niet van start kon Stelvio. Even afwachten dus wat er uit het onderzoek morgen komt.

Lideli, mooi snelheid in Leende. Hoe groot is je pony?

Hier zijn we na de osteopaat weer aan het opbouwen. Pony had wel weer veel zin. Van de week nog een keer een kort ritje en dan volgend weekend weer wat langer rijden.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:53

Leuk om jullie resultaten te lezen!! Behalve van Stelvio uiteraard. Hopelijk valt het mee.

Ik ben al paar weken ziekig en vooral enorm benauwd, dus rijden komt er nog steeds niet van. Dinsdag komt de chiropractor voor de apk van mn paard. Hopelijk dat ik die dagen rust erna opknap zodat we daarna fris weer aan de gang kunnen.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:57

Ik heb gisteren ook weer voor het eerst op een paard gezeten: ik denk nog geen 500m met een gemiddelde snelheid van 1,2 km/h :=
Het is zo goed om jullie verslagen te lezen! Zo ben ik er toch een beetje bij. Mijn seizoen lijkt toch al bij voorbaat voorbij: lopen met schoenen aan doet nog snel pijn en zolang ik niet kan lopen kan ik ook niet met Stinky op pad :(

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:01

jazzejam schreef:
Lideli, mooi snelheid in Leende. Hoe groot is je pony?


Archie is +- 1,47m :)

Vervelend al die pech bij jullie. Hopelijk knappen jullie en jullie paarden snel op!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2417
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:56

Ah jammer scooby, soms is even wachten beter!
Gefeliciteerd Miriam (ik neem aan dat je gefinisht bent? ) en ho wat balen stelvio. Hopelijk niks langdurigs

En geen probleem lideli. Jullie schoppen t nog ver!
Fijn vooruitzicht jazzeman! Snel genieten van t mooie weer
Manzano en nessinator heel veel beterschap beide!

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:27

Ik ben inderdaad goed gefinisht! Hartslag 52. Alleen bij de nakeuring een B voor locomotie op de achterbenen. Dit kan ik me wel voorstellen, hij was een paar keer uitgegleden in een plas. Eenmaal thuis gelukkig niets meer aan de hand.

Lideli: kan het zijn dat ik jou tegenkwam vlak na een groompunt? Mijn paard vond daar een bult zand opeens heel eng dus wij gingen standje giraf met veel aanmoediging van mij daar langs :') Jij kwam ons toen tegemoet volgens mij. Leuk paardje heb je! Inderdaad mooie snelheid gereden.

Manzano ik heb het idee dat het jullie ook niet echt gegund is om op te bouwen. Hopelijk na deze APK een stijgende lijn!

Nessinator wat een snelheid :') Maar.... het begin is er weer! Rustig opbouwen. Verschilt het nog welke schoenen je aan hebt? Kan me voorstellen dat hoge schoenen precies irriteren bij je enkel?

Stelvio hoe is het met je paard?

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:33

nessinator schreef:
Ik heb gisteren ook weer voor het eerst op een paard gezeten: ik denk nog geen 500m met een gemiddelde snelheid van 1,2 km/h :=
Het is zo goed om jullie verslagen te lezen! Zo ben ik er toch een beetje bij. Mijn seizoen lijkt toch al bij voorbaat voorbij: lopen met schoenen aan doet nog snel pijn en zolang ik niet kan lopen kan ik ook niet met Stinky op pad :(


Ach wat een pech!! Hopelijk gaat je herstel toch voorspoedig. Sterkte!

Gelukkig dat er thuis niks meer aan de hand was Miriam. Ik las al dat het erg nat was! Dan is een beetje glibber niet gek natuurlijk.

Hoe is het nu Stelvio?

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:50

Tip-Top loopt fris en fruitig door de wei, maar ik laat voor de zekerheid vrijdag, als de dierenarts toch bij ons op stal is, hem controleren voordat ik de training weer op pak. Beter een weekje extra rust dan te vroeg beginnen.

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:08

Gelukkig gaat het weer beter met je paard Stelvio. Dan misschien toch alleen beetje verstapt.

Nessinator toch fijn dat het eerste begin er weer is. Wel jammer dat je er nog veel pijn aan hebt.

Hier weer een ritje gemaakt. Heen weg ging top, tot we zo'n glasvezel rol tegen kwamen. Dat was te spannend, even af gestapt en ging ze er wel langs na twijfelen. Helaas was de rust daarna wel weg en raakte ze wat overprikkeld, dus de tweede helft van het ritje probeerde ze zo snel mogelijk te doen. Was kapot toen we weer thuis waren, schuim stond erop. 8)7