Welke hartslagmeter is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GuyEnduro
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-10-22

Welke hartslagmeter is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 18:13

Afbeelding
Beste bokkers,

Wie kan mij vertellen welke hartslagmeter er om de hals zit bij dit paard? (Zie afbeeldingen) en waar ik dit zou kunnen kopen.

Ook zie ik vaker paarden met hartslagmeters bij hun hoofd, als dit hartslagmeters zijn? Dan hebben ze zo’n extra vaak in ander gekleurd stuk bij hun hoofdstel. Of is dit iets anders?

Ik wil graag een hartslagmeter aanschaffen die niet onder het zadel hoeft, mijn paard is enorm gevoelig dus ik ben echt op zoek naar de hartslagmeters bij de hals of het hoofd. Of een die alleen bij de singel zit?
Een electrode onder het zadel is in ieder geval geen optie.

Het moet wel een hartslagmeter zijn waarbij ik gedurende de training de hartslagmeter kan zien. Dus geen stethoscoop of dergelijke.

En het allerbeste is als het met iPhone/Apple Watch gebruikt zou kunnen worden, maar dit hoeft niet persee!

Alvast bedankt

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:16

Dit is geen hartslagmeter maar een GPS-tracker om het paard tijdens de wedstrijd live te kunnen volgen.

Een hartslagmeter heeft altijd 2 electrodes aan weerszijden van waar het hart zit. Je meet nl een potentiaalverschil, en dat kan alleen als het hart min of meer midden tussen beide meetpunten zit.

Kortom, je hebt dus altijd electrodes onder het zadel/de singel, want daar zit dat hart nou eenmaal.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 12-10-22 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

GuyEnduro
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 18:17

Ibbel schreef:
Dit is geen hartslagmeter maar een GPS-tracker om het paard tijdens de wedstrijd live te kunnen volgen.

Een hartslagmeter heeft altijd 2 electrodes aan weerszijden van waar het hart zit. Je meet nl een potentiaalverschil, en dat kan alleen als het hart min of meer midden tussen beide meetpunten zit.


Oh dat verklaart een hoop! Hartelijk bedankt voor het antwoord

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Welke hartslagmeter is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:27

Je zou kunnen kijken naar de Equine Belt van Polar; die heeft elektroden die ingebouwd zijn in de band en daardoor is het heel dun.
Volgens mij is de reguliere Polar band ook heel dun met dunne elektroden tegenwoordig.

GuyEnduro
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 23:55

Hilary schreef:
Je zou kunnen kijken naar de Equine Belt van Polar; die heeft elektroden die ingebouwd zijn in de band en daardoor is het heel dun.
Volgens mij is de reguliere Polar band ook heel dun met dunne elektroden tegenwoordig.


Dankjewel