vragen over trec.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

vragen over trec.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 22:33

Ik wil dit jaar voor het eerst trec gaan starten.
Ik zag een jaar planning voorbij komen.
Nu vroeg ik mij wat dingen af.
Ik las ergens dat je ook 1 daagse wedstrijden hebt of dat je 1 dag van de twee mee doet.
Hoe werkt dat da. doe je dan wel alle 3 de onderdelen op 1 dag. Of maar 1 of 2 onderdelen. en hoe zit dat dan kwa punten telling en uitslagen. En hoe kom ik er achter om hoeveel km het gaat.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:47

Een hoop kan je al vinden in de reglementen op www.trec-club.nl :)

Eendaagse wedstrijden zijn er niet zoveel, er staan er volgens mij ook geen op de planning. Voor een paard en voor jezelf (én voor de organisator!) is een tweedaagse een stuk relaxter.

Bij een eendaagse is de POR maximaal 15 kilometer en start je alle drie de onderdelen op één dag.

Bij een tweedaagse in klasse T1/T2 is de POR maximaal 25km lang. Dan heb je over het algemeen de POR op de zaterdag en de MA en PTV op de zondag. Als je een van de twee dagen start, rij je dus óf de POR, óf de MA en PTV.

Als je één van de dagen start, word je gewoon in de andere klasse gezet met de uitslag. Ik hou meestal klasse T1 solo, T1 equipe, T2 solo, T2 equipe, Combi equipe (een ruiter T1 en een ruiter T2) aan en dan kan je nog apart de ruiters klasseren die alleen de POR rijden en die alleen de MA/PTV rijden. Dus in zeven catagorieën :+