Biothane, wat wel wat niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 15:10

Nou zoals de titel al zegt, ik heb een groen biothane hoofdstel met teugels van iemand overgenomen op stal.
Echter weet ze niet meer welk merk het is en het is na jaren nog altijd goed. Ik zoek nog een martingaal en beugelriemen en eventueel nieuwe set teugels in die kleur maar.... er zijn zoveel verschillende merken dat ik niet weet wat ik moet pakken.
Ik hoor van sommige dat ze stug zijn en van andere dat de kleur niet goed blijft weer van andere dat het erg dik materiaal is.

Wat is jullie ervaring?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:12


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:13

Biothane is verkrijgbaar in meerdere breedtes, diktes en in 2 soorten afwerking; of glanzend of mat met een leerprint (beta biothane).
De glanzende voelt wat plakkeriger, de beta voelt eigenlijk net als echt leer. Wat je nodig hebt hangt dus af van wat je nu hebt, welke afwerking je wilt en waar je het voor wilt gebruiken; voor hoofdstel/teugels heb je een andere breedte en dikte nodig dan voor beugelriemen, en voor beugelriemlussen weer andere biothane als voor monobeugelriemen. Zonder meer informatie over wat je hebt/wilt zal dit topic je denk ik niet echt verder kunnen helpen.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 15:39

Ik wil graag beugelriemen in glanzende neon groen kleur.
Teugels idemdito met zwarte rubberen antislip stuk
Martingaal glanzende neon groen kleur

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:44

Bokker Dabo maakt t helemaal naar je eigen wensen.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:12

Zoek even goed op ervaringen over biothane beugelriemen. Alhoewel het op andere plekken (hoofdstel, martingaal, teugels, korfjes van beugels) als onverwoestbaar geldt, blijkt dat biothane beugelriemen niet altijd even sterk zijn.

Gezien de flinke investering in dit soort spullen, kun je misschien beter toch voor leer of een ander soort kunststof beugelriemen gaan.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:52

Heb een hoofdstel en teugels van biothane, soms heb ik het gevoel dat er wat rek in zit. Hebben meer mensen daar last van?

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:59


Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 11:52

Misschien een stomme vraag, ik wil de beugelriemen bestellen bij goedhard maar is dit per set (twee stuks dus) of per stuk? Dat staat er namelijk niet bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:33

Hilli schreef:
Zoek even goed op ervaringen over biothane beugelriemen. Alhoewel het op andere plekken (hoofdstel, martingaal, teugels, korfjes van beugels) als onverwoestbaar geldt, blijkt dat biothane beugelriemen niet altijd even sterk zijn.

Gezien de flinke investering in dit soort spullen, kun je misschien beter toch voor leer of een ander soort kunststof beugelriemen gaan.


Goed punt. Andersom heb je een soortgelijk probleem; doordat biothane sterker/harder is dan leer kan het ook het zadel beschadigen als dat van een zachtere leersoort is.
Beugelriemen worden trouwens altijd per twee verkocht. :)

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:44

Zelf heel goed geslaagd bij green distance. Mijn set is onderlegd daardoor geen last van schuurplekjes vooral niet bij het borsttuig. Daarnaast super service!

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:46

Hier marylot hoofdstellen die kapot gaan op de sluitingen. Goedhard benaderd maar helaas nooit thuis voor een reactie. Mijn volgende hoofdstel wordt een Zilco. De beugelriemen schijnen niet heel sterk te zijn maar weet niet of het bij die mensen om zeer veelvuldig gebruik gaat.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 14:13

Ik vind de website van de green distance erg onduidelijk. Heb over zilco ook goede dingen gehoord maar die hebben helaas niet de goede kleur :(

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Re: Biothane, wat wel wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:49