Laatste van het jaar, endurance Epe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 10:55

24 okt is het alweer het einde van het endurance seizoen.
Wie is er allemaal bij?

Wij starten voor de tweede keer de lange klasse 1. Na de vorige keer te snel binnen te zijn gekomen in Otterlo, moeten we het natuurlijk wel weer even goedmaken.

Even een vraagje, mag je paddocks maken?

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:34

Yup, ik doe mee :D.
Wordt ons klasse 2 debuut, ben heel erg benieuwd! Hoop wel op een beetje fatsoenlijk weer.

ayhno
Berichten: 869
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:46

Ik rij mee samen met een jeugdruiter (dochter van een vriendin) en een kennis van ons in de klasse 1 lang

sanowa

Berichten: 900
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:51

wij doen ook mee in de klasse 2 44 km

Chariklia

Berichten: 317
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Winterswijk - Woold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:07

Ik twijfel nog over de korte klasse 2 of de lange klasse 2.
Nog even een nachtje over slapen ;)

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:00

Ik ben er ook weer bij! :D

sanowa

Berichten: 900
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:48

wij hebben er zin aan! het weer lijkt wel aardig mooi.
Heb 1,5 week geleden de route gereden en toen lag hij er mooi bij, nu mss een paar plekken met wat natte stukken maar goed te doen :)

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:53

Mijn projectpony mag daar haar tweede wedstrijd ooit rijden. Hoe ouder hoe gekker in dit geval! :') Wij hebben er zin in!

Een vriendinnetje heeft vandaag de route gereden en alles was goed te doen, paar natte stukjes maar over het algemeen ligt de route er super bij en morgen en zaterdag is het droog dus dat is fijn! :D

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:08

sanowa schreef:
wij hebben er zin aan! het weer lijkt wel aardig mooi.
Heb 1,5 week geleden de route gereden en toen lag hij er mooi bij, nu mss een paar plekken met wat natte stukken maar goed te doen :)


Kan je me vertellen hoe de ondergrond is? Ik rij normaal met hoefschoenen maar Kany heeft mok, dus dan zitten zijn schoentjes wat minder :o .
Hij is ook een paar dagen niet zo lekker geweest, en nu nog steeds een beetje verkouden. Aan de andere kant is hij wel heel vrolijk en druk, dus we gaan het gewoon proberen. En anders stoppen we gewoon na 22 km, hebben we toch mooi de massastart al een keer geoefend. Wel fijn dat we goed weer voorspellen trouwens!
Oh, btw, is het bij een manege oid? Kunnen mijn groomies ergens een beetje warmpies zitten in een kantine ofzo?

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:11

Volgens mij zijn het vooral zandpaden, locomotie is ook op een zandpad (stevig). Ik las op de site/in het boekje dat het bij een rijvereniging is en dat die de catering ook doen dus ik gok dat er 'echte WC's' en warmte is! Even het boekje doorlezen, kom je het wel tegen denk ik!

sanowa

Berichten: 900
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:03

Er zijn maar een paar paden met wat steentjes.maar daar kun je goed in de berm. Ik vermoed dat er een tent staat want bij de schaapskooi staat verder geen gebouw waar je warm kan zitten.de vereniging verzorgd de catering zo ik het begreep maar dat is dus niet op hun locatie

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:16

Het startpunt (en finish) is in Heerde.. Niet bij de schaapskooi zelf. Ik volg altijd braaf m'n navigatie want ben er niet echt bekend. Wel eens een dagje wezen rijden en op de parkeerplaats tegenover de schaapskooi gestaan maar daar is het niet.

sanowa

Berichten: 900
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:51

Is dat zo? Dan moet ik vanavond ng maar even goed kijken, maar eerst ng even een dagje werken. Succes allemaal met de laatste voorbereidingen!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:01

Startlokatie:
De Schaapskooi Heerde-Epe
Elburgerweg 33
8181 EP Heerde

En dat is dus (zoals ik het lees) op het terrein van de rijvereniging daar. :j

Mariekyy

Berichten: 1132
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:18

Kristel, ik denk dat je je vergist hoor. Zoals ik het lees is het gewoon bij de schaapskooi op de hei. En gezien de plattegrond waar te parkeren is dit op de hei.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:29

Dit is het adres wat in het boekje staat.. Lijkt me geen vergissing bij dan, meer vage info.. :+

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:34

kristelhans schreef:
Startlokatie:
De Schaapskooi Heerde-Epe
Elburgerweg 33
8181 EP Heerde

Google levert dit op: http://www.schaapskudde-epe-heerde.nl/p ... t.php?id=8 en bij wat verdere studie lijkt dat ook echt wel te kloppen.

De coördinaten van de startlocatie zijn dus: 52.385950, 5.991346 (dit is in graden) dan wel 52°23'09.4"N, 5°59'28.9"E (graden, minuten, seconden) - net wat je GPS of sat.nav slikt. Eigenlijk is het eerder de Rendierklippenweg dan de Elburgerweg. Er staat een routebeschrijving in het boekje trouwens die me niet al te lastig lijkt, denk wel handig om die dan te volgen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:38

Dat adres is het adres van de Schaapskooi. Dus ik denk Dixi toiletten Kristel en geen verwarmde kantine :P

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:35

Hahaha, jammer! Ik had het adres gewoon gekopieerd van de site.. verwarrend omdat er Heerde staat denk ik en de wedstrijd Epe heet. Ik volg mijn navigatie gewoon braaf! :P Dixi, bosjes, maakt mij niks uit..ik neem wel een rol pleepapier mee. :')

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:43

Ik ben d'r bij als groom voor vriendin, mijn eerste endurance ooit als groom haha. Dinnetje doet met haar nieuwe paard mee en geloof dat ze impuls klasse start. Ben wel erg benieuwd! Altijd wel interessant geleken zown endurance

tones

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:15

Er zit daar n klein eettentje, die heeft vast een toilet.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:56

Die gaan goede zaken doen met 160 deelnemers + aanhang/grooms! :P

Ik ga de trailer etc vast inpakken, tot morgen!

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 07:29

Wat een vroege wekker voor ons. Wij zijn al lang en breed onderweg.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 15:47

Heerlijke wedstrijd gehad. Jullie ook?
Wij vonden het makkelijk te vinden. Best georganiseerd en super gezellig. Prachtige route. Wel jammer van de ontbrekende lintjes en bordjes. De 1km voor de finish bleek te zijn weggehaald. Waardoor we niet echt doorhadden dat de finish er al aan kwam.
Verder vond ik de route super duidelijk! Fijn, als je zo vaak de weg kwijtraakt als ik hihi.

Paard en ik hebben genoten. Gedroeg zich voorbeeldig en hartslag bij de finish net aan 60. Dat was kielekiele. Er kwamen een paar hogere klasses in eindsprint voorbij waardoor er meteen 3 paarden volledig over de zeik gingen. De 2 van ons en van een andere klasse 1 die net begon. Stond meteen midden in de hei. En die van ons wilde daarna niet meer vooruit.
Dat vond ik echt mega asociaal. Begrijpelijk dat je een goede tijd wilt neerzetten. Maar wij in de klasse 1 hebben nog gewoon keuring bij de finish. Beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad. Ookal zijn we "maar" klasse 1.

Verder konden we helaas niet wachten op de prijsuitreiking :(
1 van onze grooms heeft avonddienst. Dus wij zijn alweer onderweg naar huis.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Laatste van het jaar, endurance Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:58

Het was een lekker dagje vrijwilligen! Ik stond bij de start en ben daarna ook maar blijven hangen op de finish.

Jammer Milkberry. Ik heb ook diverse sprintende ruiters gezien waardoor de klasse 1-ruiters inderdaad in de hei belandden. Echter gelukkig ook genoeg mensen gezien die er duidelijk rekening mee hielden dat er net iemand van klasse 1 wilde starten of finishen!