Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:36

Ittheclown, ik zou het je natuurlijk ook gewoon een keer kunnen laten zien ;)

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:15

Smart schreef:
Ik heb ze beide aan de singel. Ik heb een boomloos zadel en maar een enkel blad, dan moet de electroden op de rug, niet praktisch. Om die reden dus aan de singel, werkt ook prima :j.



Dat heb ik nu ook. Niet vanwege een boomloos zadel, maar omdat Goliath die elektrode onder het zadel helemaal niks vond. Iedere keer als ik wilde draven werd ik eerst getrakteerd op een boksalvo en 1 keer zelfs steil overeind.
Nu met beide aan de singel geknoopt is het goed en werkt idd ook prima.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:55

Hilli schreef:
Ittheclown, ik zou het je natuurlijk ook gewoon een keer kunnen laten zien ;)



Dat zou helemaal top zijn natuurlijk ^0^ Ik vind het niet erg om bv 100 euro uit te geven aan iets maar wel handig als ik weet hoe het precies gaat etc voordat ik wat aanschaf en er dan achteraf handiger was geweest als ik iets van bv 25 euro meer gekocht had hahah.
Ik ga ook zeker kijken of ik wat tweedehands op de kop kan tikken dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn om te zien hoe vaak ik het daadwerkelijk allemaal gebruik.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:14

He smart waaraan heb je dan de sensor hangen? Bij mij hangt hij aan de bovenkant zadel en heb 1 korte en 1 lange, waarvan de korte echt niet tot de singel komt. Ik heb trouwens ook een monoblad zadel

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:45

Zal zondag even foto maken... :j

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:56

Ik heb de sensor aan het riempje van m'n voortuig zitten.
De korte gaat naar links aan de singel thv het hart en de lange over de hals heen naar rechts aan de singel.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:59

Sorry, door alle regen die vandaag naar beneden viel ben ik helemaal vergeten een foto te maken!

Wat een weer he...! Wel lekker gereden.. :j....

Ik heb overigens weleens dat mijn hartslagmeter dubbele waarden aangeeft (hij heeft dan een hartslag van 40, de meter geeft dan 80 aan). Iemand ervaring mee? Oplossing?

Smart schreef:
Zal zondag even foto maken... :j

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:15

Heb je dat alleen als je net gestart bent, of ook halverwege zomaar?

Mijn haf heeft, hoorde ik een keer van de dierenarts tijdens de voorkeuring, een dubbele hart toon in rust en daardoor zouden hartslagmeters een verkeerde waarde aan kunnen geven.
Ik ervaar dat idd zo bij mijn haf, zodra we goed en wel echt aan het trainen zijn, verdwijnt dat vanzelf.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:33

Bijzonder! Nog nooit van gehoord. Zal er eens naar vragen bij de wedstrijden, maar heb geen van de keren iets bijzonders vernomen. Alleen m.b.t. darmgeluiden...

Sowieso als ik start. Als ik echt aan het rijden ben gaat het goed, maar zodra ik stil ga staan gebeurt het weer.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:56

Dubbele meting komt ook voor als één van de twee elektrodes geen goede verbinding maakt. Als een elektrode los zit of iets verschoven is bijv.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:15

Ik heb het eigenlijk echt altijd.... :j

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:20

Bliksem schreef:
Dubbele meting komt ook voor als één van de twee elektrodes geen goede verbinding maakt. Als een elektrode los zit of iets verschoven is bijv.


Zo had ik eens een keer een prachtige piek van 238 in stap :')...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:30

Of 180 tijdens het halthouden. Terwijl ik nog niet was opgestegen en paard :O naast me stond. Sensor even in het water, beetje extra water onder de singel en toen klopte het weer.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:41


FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:39

Nee nog niet. Hoorde dat ze een variant willen maken/bezig zijn met hartslagmeter er ook in. Die lijkt me helemaal interessant.

Starten er mensen zaterdag nog in epe?

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:47

Zag ik ook inderdaad! Ik hou het even in de gaten..

Ja, ik start K2 kort... Jij?

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:58

Nee ik had Epe wel op mijn wensenlijstje staan.
Maar uiteindelijk voor de Autumn Desert Trail gekozen, dat is bij mijn ouders om de hoek en stond ook al een paar jaar op mijn wensenlijstje.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:17

Ik ga aankomend weekend naar de Eifel, dus ook geen Epe hier. Stond ook niet op de planning overigens.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:25

Leuke plannen!!! Epe is echt onze achtertuin dus die staat er eigenlijk standaard wel op :j...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:31

ik start ook in Epe; korte klasse 1


die saddleclip is, zoals die nu is, voornamelijk interessant voor dressuurruiters en helemaal als je al echt richting intermediair gaat. Mijn mening dan, van wat ik zo er over gelezen heb.
De versie die in de planning staat met hartslagmeting lijkt me dan wel weer erg interessant, helemaal gecombineerd met een goede gps.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:13

Hier hopenlijk ook snel weer aan het trainen het longeren is hij nu echt klaar mee, en wandelen haalt hij niet genoeg energy verlies uit wat resulteerd in een paard dat eigenlijk zodra we thuis zijn zo snel mogelijk zijn touw probeerd los te maken als ik niet op let zodat hij er weer op uit kan hahaha.
Dankzij smart is de rainrot nu echt onder controle elke dag vallen er wel droge korstjes af en gisteren waren er zelfs een aantal genoeg uitgegroeid om zijn haar daar weer een stukje korter te scheren. Inmiddels ook een maan singel met bont besteld door de singel die ik gebruikte in combi met de korstjes heeft hij twee kaale plekjes om te voorkomen dat als we weer aan de slag gaan het telkens open te schuren toch maar besloten voorlopig even voor een vachtje te gaan.. al vind ik het een hel kwa schoonhouden met zo een klein paard als die van mij, maar ja mischien valt het mee.

En ja ! Die clip met hartslagmeter erin lijkt mij ook wat nuttiger voor de trainingen die ik normaal doe , wl zoiezo nog steeds een hartslag meter bestellen maar eerst maar eventjes een beetje sparen en weer het rijden op pakken.. al vind ik het lastig de singel duurt nog wel 10 dagen dan zou hij hast 3 weken niet bereden zijn dus naast 20 min flink longeren, vrijheids dressuur en wandelen aan de hand heeft hij dan niet veel gedaan, probeer wel elke dag wat te doen. Zou ik dan gewoon verder kunnen gaan waar ik was met trainen ? Of eerst even een stapje terug nemen ?

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:40

Autumn desert trail leek mij ook leuk, maar toch voor Epe gekozen. Eifel lijkt me helemaal gaaf, wil daar echt een keer heen met Kiet. Weet alleen niet of ze dat nu al aan zou kunnen. Ik start de lange k1.

Fijn dat de rainrot bijna weg is! Als je ooit nog tips nodig hebt over singelwondjes, ask me anything :')... ik heb geloof ik wel 50 singels geprobeerd := . Had je het idee voor de rainrot dat hij heel moe van ritten terugkwam?

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:51

ittheclown schreef:
Hier hopenlijk ook snel weer aan het trainen het longeren is hij nu echt klaar mee, en wandelen haalt hij niet genoeg energy verlies uit wat resulteerd in een paard dat eigenlijk zodra we thuis zijn zo snel mogelijk zijn touw probeerd los te maken als ik niet op let zodat hij er weer op uit kan hahaha.
Dankzij smart is de rainrot nu echt onder controle elke dag vallen er wel droge korstjes af en gisteren waren er zelfs een aantal genoeg uitgegroeid om zijn haar daar weer een stukje korter te scheren. Inmiddels ook een maan singel met bont besteld door de singel die ik gebruikte in combi met de korstjes heeft hij twee kaale plekjes om te voorkomen dat als we weer aan de slag gaan het telkens open te schuren toch maar besloten voorlopig even voor een vachtje te gaan.. al vind ik het een hel kwa schoonhouden met zo een klein paard als die van mij, maar ja mischien valt het mee.

En ja ! Die clip met hartslagmeter erin lijkt mij ook wat nuttiger voor de trainingen die ik normaal doe , wl zoiezo nog steeds een hartslag meter bestellen maar eerst maar eventjes een beetje sparen en weer het rijden op pakken.. al vind ik het lastig de singel duurt nog wel 10 dagen dan zou hij hast 3 weken niet bereden zijn dus naast 20 min flink longeren, vrijheids dressuur en wandelen aan de hand heeft hij dan niet veel gedaan, probeer wel elke dag wat te doen. Zou ik dan gewoon verder kunnen gaan waar ik was met trainen ? Of eerst even een stapje terug nemen ?


Ik loop ook te tobben met bontsingels, maar nu een br neopreen fluweel singel. Geen wondjes en zoveel makkelijker schoon te houden.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:52

Die gpx files, kan je die laden in een Polar m400? Ik verdwaal weleens en moet dan via endomundo of Google Maps terug zien te komen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:08

Endurance Epe is helaas afgelast zag ik net op hun facebook