Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:31

Ik wil wel, maar ik mag nog niet rijden vd dokter helaas. Someren is een ontzettend mooie wedstrijd, zou jammer zijn als deze niet meer op de kalender komt :(

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:32

Psydoxy schreef:
Unseen schreef:
Ik ben inderdaad het weekend van Someren op vakantie... Helaas! Hopelijk volgend jaar.


Met, op dit moment 14 inschrijvingen, zit de kans erg groot dat dit de laatste editie wordt.


:( |( |(

Hoop dat er de laatste weken nog wat bij komen. Het valt wel in de vakantie misschien dat het daarom tegen valt.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:42

Psydoxy schreef:
Unseen schreef:
Ik ben inderdaad het weekend van Someren op vakantie... Helaas! Hopelijk volgend jaar.


Met, op dit moment 14 inschrijvingen, zit de kans erg groot dat dit de laatste editie wordt.


Oh nee! :( Wat jammer zou dat zijn zeg! Veertien is wel heel weinig, hoop voor jullie dat er nog wat bijkomen!

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:52

Daarnaast zit KWB een week eerder en op vrijdag is de Hippiade.

Het is een keuze om Hippiade te rijden, leuk een kampioenschap, maar de KNHS heeft nog niet helemaal door dat iedereen die de finish haalt prestatie levert.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:56

Ik zat met het drents friese wold de eerste jaren ook altijd een week na kwb het laatste weekend van augustus. Zat toch altijd op 100+ inschrijvingen maar die kwamen vaak pas in de laatste twee weken. Ook op zondag. Misschien nog even een kwestie van geduld?

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:06

Napie schreef:
Ik zat met het drents friese wold de eerste jaren ook altijd een week na kwb het laatste weekend van augustus. Zat toch altijd op 100+ inschrijvingen maar die kwamen vaak pas in de laatste twee weken. Ook op zondag. Misschien nog even een kwestie van geduld?


Ik wacht netjes af... :o.... ik zei toch al. Blij met de mendurance deelnemers dit jaar :D

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:34

ja, ik wou de marathon super graag rijden, maar helaas komt t dit jaar niet uit. Zou graag volgend jaar wel de marathon willen starten, zou jammer zijn als die er niet meer komt :(

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:52

Zijn de hippiade uitnodigingen al verstuurd Esther? Want anders zouden mensen daar ook nog op kunnen wachten, denk ik.

Daarnaast idd tussen kwb en holten in die allebei een stuk centraler gelegen zijn. Denk dat 't m daar vooral in zit.

Want wat mij betreft is Someren wel echt de beste wedstrijd van 't land. Iig vorig jaar, ondanks al dat water. Grooms onderweg voor "iedereen" en de makkelijkste groomroute ever, zonder tijdstress, de groompunten lagen maar 1km uit elkaar (of minder).

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:59

Ik heb m'n kwalificatie binnengehaald in Ommen en al vrij snel de uitnodiging ontvangen en afgemeld.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:16

Aaah echt. Ik wilde hem heel graag rijden, maar heb beloofd dit jaar naar de keuring te gaan met mijn merrie omdat ze het preferent predikaat had gekregen. Hoop dat jullie nog wat aanmeldingen krijgen en dat ik hem volgend jaar wel kan rijden :)

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:49

Meen je niet joh... zou echt jammer zijn als dit de laatste is.. zal me vanavond iig gauw inschrijven voor dit jaar!

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:51

Voor de hippiade zijn de uitnodigingen voor de deelnemers van uit het verenigings kampioenschap naar mijn weten nog niet verstuurd

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:56


Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:22

Psydoxy schreef:
Relien schreef:
Voor de hippiade zijn de uitnodigingen voor de deelnemers van uit het verenigings kampioenschap naar mijn weten nog niet verstuurd


http://hippiade.nl/hippiade/hippiade-endurance/ lijst is ook niet actueel.


Precies, misschien dat een boel mensen daar nog op wachten / hopen?

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:43

Someren klinkt heel leuk. Maar 100 km heen en 100 km terug rijden gaat mijn vriend niet waarderen :x

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:46

Voor de Hippiade weet ik dat de KNHS bezig is met de laatste check/controle.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:47

Napie schreef:
Ik zat met het drents friese wold de eerste jaren ook altijd een week na kwb het laatste weekend van augustus. Zat toch altijd op 100+ inschrijvingen maar die kwamen vaak pas in de laatste twee weken. Ook op zondag. Misschien nog even een kwestie van geduld?

Maar dan 'vang' je waarschijnlijk veel mensen in het noorden die KWB te ver vinden? Ik zou het eerder andersom hebben; zou ik DFW willen rijden, dan moet ik er echt een weekend van maken (2,5 uur enkele reis met de trailer) als ik het voor mijn paard eerlijk wil houden. KWB is een stuk dichterbij voor mij (45 min met de trailer).
Hoewel je met Someren ook zou verwachten dat je de zuiderlingen meer zou vangen. Hmm, moeilijk. Wellicht idd vakantie-invloed? Voor mij zou Someren overigens 135 km enkele reis zijn, bijna 2 uur enkele reis.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:53

Afstand is relatief en maar net waar je zin in hebt. Voor ons is Kootwijkerbroek ook 135 km. Het is vrij normaal om 100+ km te rijden voor een wedstrijd. Vorige week zat ik nog in Namibië... joh, wat is nu 135 km :') :') :')

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:58

Psydoxy schreef:
Afstand is relatief en maar net waar je zin in hebt. Voor ons is Kootwijkerbroek ook 135 km. Het is vrij normaal om 100+ km te rijden voor een wedstrijd. Vorige week zat ik nog in Namibië... joh, wat is nu 135 km :') :') :')

Ik vind 200 km in totaal met trailer best duur rijden. Zo werelds veel geld verdien ik niet :7 daarnaast zou het dan mijn 3e start pas zijn. Volgend jaar misschien, als ik het echt serieus(er) wil gaan starten. Dan lijkt het mij namelijk ook heel leuk om de endurance aan zee te starten bv.

Marije_jiplover

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:01

Als er andere wedstrijden dichterbij zijn, kan, zeker voor een klasse 1, afstand tot de wedstrijd locatie zeker wel een bepalende factor zijn voor welke wedstrijd je wel of niet wil rijden.
Ik vind Someren voor nu voor een klasse 1 ook nog te ver (en ik kan die zondag niet omdat ik mijn man in de marktkraam moet helpen).
Maar ik heb Otterlo, Laag Soeren, Montferland, KWB, Leersum allemaal 'om de hoek' liggen, dus waarom zou ik het perse ver weg gaan zoeken?

Ik zou bv Wateren leuk gevonden hebben, vlakbij mijn ouders. Of Katwijk, heb vroeger altijd aan zee gereden, dat vind ik fantastisch.
Maar vind voor nu ons eerste seizoen overnachten nog een stap te ver en zo vroeg opstaan, dan ben ik zelf niet op mijn best, ik moet er door de week al om 5.15 uit, voor mijn hobby sta ik liever ietsje later op. En aangezien ik zelf de trailer ook moet rijden, en dan dus daarna mijn wedstrijd en daarna ook weer zelf terug naar huis, is afstand ook zeker iets wat meegewogen wordt.

Ik weet overigens niet of ik nog een wedstrijd ga rijden.
Misschien Otterlo nog, of Epe. KWB ga ik iig vrijwilligen.

Maar heb ook nog andere dingen op stapel staan (Cow Clinic oa) en wat trainingsrondjes op locatie, dus het hoeft van mij ook niet perse.
Doel van m'n lange klasse 1 heb ik behaald dit jaar, daar ben ik super trots op.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:15

Leersum, ermelo, KWB en otterlo zijn allemaal prima te doen nog idd

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:17

Voor Someren hoef je niet vroeg op. Die start pas na de mendurance

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:51

Eens met Marije_jiplover; voor een klasse I wil ik niet zover. Leersum, KWB, Otterlo, Epe, Laag Soeren zijn voor mij ook allemaal goed te doen. Dan kan ik op één dag heen en weer. Scheelt ook overnachtingskosten.
Ik heb ook ergens gelezen, ooit, dat een uur op de trailer gelijk staat aan een uur draven. Betekent dus dat als je 4 uur onderweg bent en ook nog de rit zelf rijdt, je eigenlijk belast voor 6,5-7 uur. Persoonlijk vind ik dat voor mijn paard te heftig. Maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Wie weet volgend jaar, als Someren dan nog bestaat. Maar dan maak ik er wel een weekendje van.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:03

Tja denk dat het ook eraan ligt wat je paard gewend is. Voor ons is het altijd 45 minuten minimaal rijden, dus een kwartier langer maakt dan een stuk minder uit.. ik zou heel graag later op de veluwe wonen of ergens centraler bij wedstrijden :')

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:07

Maar er zijn toch ook genoeg enduranceruiters in limburg,brabant, gelderland onder Nijmegen, zuid holland en Belgie? Someren ligt mooi vlak aan de snelweg vlak voorbij Eindhoven.
In het DFW had ik ook deelnemers van onder de rivieren.