Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:06

Josien_ schreef:
Zijn hier mensen uit Brabant/omgeving Eindhoven? Ik wil volgend jaar graag eens een impuls gaan starten om te kijken of het iets voor ons is.
Natuurlijk zijn we enorm verwend met de reistijden voor dressuurwedstrijden etc ;) , maar heeft iemand een tip voor een leuke wedstrijd om te beginnen en die goed te rijden is vanaf Eindhoven :) ?

Alvast bedankt!

Ik lees even mee, ik zit omgeving noord-limburg! :)

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:23

Yelizaveta schreef:
Ik ga binnekort meerijden in maasland (belgisch limburg).
Het is onze 2de wedstrijd, ik twijfel om nog een kennismakingsklasse de rijden van 20 km. Of klasse 1, 30km. Conditie is er daar zijn we zeker van.
Wat zouden jullie doen?


Mocht je nog een groom nodig hebben? De ruiter die ik het had aangeboden wist nog niet of ze gaat.

Heb vorig jaar zelf de 30 gereden. Ik vond het een pittige ronde. Rond hoefbescherming zeker aan te raden. Zit een zwaar zand stuk in en veel puin en steen paden.

Josien_ schreef:
Zijn hier mensen uit Brabant/omgeving Eindhoven? Ik wil volgend jaar graag eens een impuls gaan starten om te kijken of het iets voor ons is.
Natuurlijk zijn we enorm verwend met de reistijden voor dressuurwedstrijden etc ;) , maar heeft iemand een tip voor een leuke wedstrijd om te beginnen en die goed te rijden is vanaf Eindhoven :) ?

Alvast bedankt!


De dagwedstrijd voor impuls en klasse 1 in Someren staat volgend jaar weer op de kalender.

Oei.... heb ik dat nu verklapt voor het organisatoren overleg :x :') :D

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:43

Breda en Someren, dat klinkt goed :D !

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:46

Stoute Esther.. ~~}> Dan verklap ik ook iets.. Lanaken is volgend jaar een CEI */** en CEN.. ;)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:46

ja leuk als de datum uitkomt :D

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:53

Psydoxy schreef:
Yelizaveta schreef:
Ik ga binnekort meerijden in maasland (belgisch limburg).
Het is onze 2de wedstrijd, ik twijfel om nog een kennismakingsklasse de rijden van 20 km. Of klasse 1, 30km. Conditie is er daar zijn we zeker van.
Wat zouden jullie doen?


Mocht je nog een groom nodig hebben? De ruiter die ik het had aangeboden wist nog niet of ze gaat.

Heb vorig jaar zelf de 30 gereden. Ik vond het een pittige ronde. Rond hoefbescherming zeker aan te raden. Zit een zwaar zand stuk in en veel puin en steen paden.

Josien_ schreef:
Zijn hier mensen uit Brabant/omgeving Eindhoven? Ik wil volgend jaar graag eens een impuls gaan starten om te kijken of het iets voor ons is.
Natuurlijk zijn we enorm verwend met de reistijden voor dressuurwedstrijden etc ;) , maar heeft iemand een tip voor een leuke wedstrijd om te beginnen en die goed te rijden is vanaf Eindhoven :) ?

Alvast bedankt!


De dagwedstrijd voor impuls en klasse 1 in Someren staat volgend jaar weer op de kalender.

Oei.... heb ik dat nu verklapt voor het organisatoren overleg :x :') :D


Echt!!! Wat leuk!!!
Zo’n fijne wedstrijd, die heb ik echt gemist dit jaar. Met werk is de meerdaagse lastig, dus mocht klasse 2 1-daagse komen is dat echt leuk!
En anders kom ik klasse 1 wel rijden als training

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:11

Somebitch schreef:
ja leuk als de datum uitkomt :D


27 en 28 juli 2019.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:17

AlexVB schreef:
Somebitch schreef:
ja leuk als de datum uitkomt :D


27 en 28 juli 2019.

thnx :D

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:15

AlexVB schreef:
Stoute Esther.. ~~}> Dan verklap ik ook iets.. Lanaken is volgend jaar een CEI */** en CEN.. ;)


Dat wist ik al :D

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:15

Oh Someren is goed te doen, super fijn *\o/*

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:19

Er komt nog helemaal iets nieuws, maar daar kan ik nog niks over zeggen, aangezien we zelf nog niet helemaal helder hebben hoe we dat gaan aanpakken :Y) .

Wel echt SUPERVET een andere benadering van de Endurance :j
Waar ik nu al van baal dat ik daar zelf als organisator niet aan kan deelnemen. :\

Helaas past de klasse 1 daar niet in, dus we gaan een aparte dag voor nieuwelingen en klasse 1 organiseren. Waarschijnlijk tegelijk met mendurance en mogelijk kinder endurance.

Ons jubileum jaar zit dus goed gevuld. :D

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:38

Psydoxy schreef:
AlexVB schreef:
Stoute Esther.. ~~}> Dan verklap ik ook iets.. Lanaken is volgend jaar een CEI */** en CEN.. ;)


Dat wist ik al :D



En dat is leraar Aadrijkskunde.. _/-\o_

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:41

Ik heb zo mijn connecties in België Alex :D

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:57

Psydoxy schreef:
Er komt nog helemaal iets nieuws, maar daar kan ik nog niks over zeggen, aangezien we zelf nog niet helemaal helder hebben hoe we dat gaan aanpakken :Y) .

Wel echt SUPERVET een andere benadering van de Endurance :j
Waar ik nu al van baal dat ik daar zelf als organisator niet aan kan deelnemen. :\


Tempo-klasse? Dat is nl sinds kort in Zweden geintroduceerd. Het werkt nog niet zo goed, maar het idee is interessant, al heeft het hier niet zo veel meerwaarde. Het idee is dat de ruiter die het dichtst bij de 15 km/h rijdt met de laagste HR wint, ipv standaard de snelste ruiter.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:23

Tof!! Ben heel benieuwd! Wanneer mag je ons daar meer over vertellen? :D

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:35

Lein_ schreef:
Tof!! Ben heel benieuwd! Wanneer mag je ons daar meer over vertellen? :D


Als de datum vast staat en we precies weten hoe we het gaan doen :Y)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:06

Ik houd alles met argusogen in de gaten, zodat ik direct kan plannen en de trailer kan reserveren. Dus kom maar op met die agenda, haha. :P

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:26

AlexVB schreef:
En dat is leraar Aadrijkskunde.. _/-\o_

Hoezo kent Esther rijke Aad? :') :+

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:33

Psydoxy schreef:
Yelizaveta schreef:
Ik ga binnekort meerijden in maasland (belgisch limburg).
Het is onze 2de wedstrijd, ik twijfel om nog een kennismakingsklasse de rijden van 20 km. Of klasse 1, 30km. Conditie is er daar zijn we zeker van.
Wat zouden jullie doen?


Mocht je nog een groom nodig hebben? De ruiter die ik het had aangeboden wist nog niet of ze gaat.

Heb vorig jaar zelf de 30 gereden. Ik vond het een pittige ronde. Rond hoefbescherming zeker aan te raden. Zit een zwaar zand stuk in en veel puin en steen paden.



Bedankt voor je antwoord, goh het is enkel ik en mijn vader. Hij kent wel een beetje van paarden maar van endurance niets. Hij kan wel wat zenuwachtig worden :') Maar je bent altijd welkom hoor

Vooraan is ze beslagen en ik rijd standaard met beschermers vooraan en springschoenen.
Zou het een probleem zijn dat ze vanachter niets heeft?

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:17

Ik had voor het eerst 4 hoefschoenen om, daar was ik achteraf heel blij mee. Ik heb iemand gezien die blootvoets van start ging en later met 4 schoenen voorbij kwam. Langs het kanaal is een paar km met veel steentjes, vorig jaar konden we door de nattigheid niet over het zandpad ernaast. Puinpaden tussen de akkers, daar is wel meer gras aan de zijkant.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:51

Hilli schreef:
AlexVB schreef:
En dat is leraar Aadrijkskunde.. _/-\o_

Hoezo kent Esther rijke Aad? :') :+


-O-

Tentje afbreken lukt nu zelf ?? :+ :D

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:57

Sterker nog, ik kan dat poedersuiker zelfs opvouwen zonder 'm te slopen.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:21

Josien_ schreef:
Zijn hier mensen uit Brabant/omgeving Eindhoven? Ik wil volgend jaar graag eens een impuls gaan starten om te kijken of het iets voor ons is.
Natuurlijk zijn we enorm verwend met de reistijden voor dressuurwedstrijden etc ;) , maar heeft iemand een tip voor een leuke wedstrijd om te beginnen en die goed te rijden is vanaf Eindhoven :) ?

Alvast bedankt!

:wave: Woon in de prachtige Kempen.
Begin maart start het seizoen in Ysselsteyn, Limburg. Dat is ook relatief dichtbij.


Psydoxy schreef:
De dagwedstrijd voor impuls en klasse 1 in Someren staat volgend jaar weer op de kalender.

Oei.... heb ik dat nu verklapt voor het organisatoren overleg :x :') :D

Yes!

Malenka schreef:
Ethelate, dat is dan zeker een goed idee. Leuk. Wat vooral belangrijk is dat je dus altijd een hulp/commando geeft als je paard wel mee moet lopen. Zodat hij zekerheid heeft en kan ontspannen als je dat niet doet.

En daar zit zeker een aandachtspuntje voor mijzelf.

Was zelf op vakantie geweest, dan hebben de paarden ook vrij.
Uk maandag gelongeerd en gister na 2 weken niet rijden was het opstappen en wegrijden.
En dat met 3 maanden zadelmak zijn. Super trots op mijn brave Uk! :)

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:43

Leuk topic! Ik kom hier graag meelezen :)

Zaterdag komt mijn nieuwe paardje, een draver.
Heb na heel erg lang twijfelen (2 jaar) mijn kwpn'er verkocht omdat ik met hem echt niet op buitenrit kon. En mijn droom is nu juist buitenrijden en in ieder geval eens een impulsrubriek endurance meerijden.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een paard wat wel plezier heeft in buitenritten. Is een 11-jarige draver geworden. Denk dat dit niet te oud is om hem te gaan trainen voor een impulsrubriek? Heb geen ambities om ooit toptijden te rijden hoor :)

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:02

@Dilan93, zeker niet. Ik ben zelf pas gestart dat mijn pony 21 werd. We reden daarvoor al wel heel wat jaren buiten. Er zijn ook redelijk wat op leeftijd die nog zelfs hoger in de sport lopen (klasse 2/3) 18+