Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:21

Ik heb de polar h7 besteld en equilog op mijn telefoon gezet. Suzanne heeft hem getest en werkt op telefoon en horloge.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:45

Even een vraagje :D
Met wat voor dekje rijden jullie de wedstrijden?

Ik heb een nieuwe nodig en twijfel nu tussen Kifra-pad of polypad forma...
Ben op zoek naar een dekje voor gevoelige huid, welke niet te warm en dik is. En hij mag absoluut niet schuiven!
Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:57

Ik rij met een burioni fleece, maar die schuift wel een beetje. En met een ghost pad met sympanova onderkant. Die ligt fijn stil, maar schijnt niet heel geschikt te zijn voor gevoelige huidjes. Heb er zelf geen last van.
Kan je dus niet echt helpen, maar misschien heb je wat aan de info :+

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:43

Ik rij met Zilco pufferpads en Polypad forma. Ik heb dan wel met extra dikke vulling onder het zadel. Top dekjes.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:49

Djilna schreef:
Ik rij met Zilco pufferpads en Polypad forma. Ik heb dan wel met extra dikke vulling onder het zadel. Top dekjes.


Is het niet vervelend dat er geen lusjes aan de polypad zitten?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:00

Ik rijd vnl met polypads forma en oud model ankydekjes, omgebouwd tot zadelvormig.
Ik sloop de riempjes voor aan de singelstoten van andere dekjes altijd af want dat vind ik teveel gedoe.
Heb geen last van schuivende dekjes.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:15

Nee, ze blijven echt super liggen. Alleen als mijn paard héél fanatiek door mul zand galoppeert (zoals CEI Leersum in 2013 :))) willen ze wel eens wat naar achteren schuiven. Maar bij normaal gedrag en tempo :+ liggen ze gewoon hartstikke stil :)
Hier een wedstrijdverslag waar ik beide pads gebruikt heb (helaas doen niet alle foto's het meer)
[TEN-ITP] CEI 2* (120km) bij CEI Leersum, 1e plaats!

Maar nooit drukkingen oid. Ondanks dat ik graag ook willen pads zou proberen ben ik hier toch ook nog steeds erg fan van. En onderhoudsvriendelijker dan wol..

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:23

Hier zie je het beter. Het lag voor dit pad ook echt nog prima. Maar hij wilde zó graag achter 2 voorgangers aan :+

Afbeelding

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:24

Ik heb Polypads geprobeerd maar die fietsten toch naar achter. Andere dekjes doen dat niet.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:34

Hilli schreef:
Ik heb Polypads geprobeerd maar die fietsten toch naar achter. Andere dekjes doen dat niet.


Daar ben ik dus ook bang voor. Ik heb meestal normale katoenen dekjes alleen als ik die niet vastmaak eindigen ze na een uurtje rijden echt een stuk naar achteren...
Daarom neig ik naar de Kifra alleen die lijkt me een stuk warmer dan de polypad.

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 00:08

Ik heb burioni techno gel pad.
Aanbevolen door country mill en ben er super blij mee.
Paard droogt snel op, dekhengst ligt super en schuift niet.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:53

Dit is de enige wedstrijd waar het ooit naar achteren is geschoven. Verder dus al die jaren helemaal niet.

Kunststofdekjes gaan Bliksem irriteren, zeker als er van die luchtgaatjes inzitten voor betere warmte afvoer. Zijn vacht gaat daarin prikken en dan geeft dat wrijving. Paar uur na het afzadelen is dan alles dik en zie je het dekje gewoon liggen 'in' de huid.
Toklat of bont lijkt me dan op zich wel weer fijn, ook voor de demping (net als bij de pads die ik nu heb). Want daar ga ik toch graag voor.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:55

@Kayleigh327: bij mij waren het echt de Polypads. Andere dekjes, ook met vergeten-vast-te-maken-lussen, blijven gewoon liggen. En misschien dat het met mijn huidige zadel ook wel beter gaat hoor, maar ik ga het niet meer proberen.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:48

Heb zelf een Gaston Mercier zadel met de bijhorende pads liggen als een huis super snel droog en geen irritatie plekken bij paard.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:40

Polypads en nu sinds kort ook een Burioni Sympanova. Van schuiven heb ik echt nooit last.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:50

Zondag gaan we Zeewolde starten.

Omdat ik niet zonder korven met gympen mag rijden en korven heel lelijk vind onder m'n westernzadel. Heb ik Tapaderos van Barefoot gekocht. Het is ff wennen en ziet er nog een beetje gek uit. Maar dan mogen we tenminste starten met gympen.

Wat vinden jullie van m'n nieuwe leren lapjes?
Afbeelding

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:53

Stoer! Goede keuze voor op een western zadel.

Hier helaas ook dekjes problemen. Hittestuwing onder mijn katoenen zadeldekje...
Ging tot op heden al heel lang goed

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:22

mijn fijnste dekje mijn hafpad , verder heb ik ook een burioni met wol en stud one, ze blijven allemaal mooi liggen.

Heb eigenlijk nooit schuivende dekjes gelukkig maar dat komt vast doordat ik een haflinger heb die zijn toch anders gebouwd dan de meeste endurance paarden.

Faja, dat had ik ook met gewone dekjes, ze kreeg zelfs witten plekken op haar rug nu gebruik ik dikkere dekken die ik hierboven omschrijf en nu gaat het goed!

succes allemaal die aankomend weekend in Zeewolde gaan starten!


Wij zijn afgelopen weekend in Ommen gestart de 66 km en dat ging goed.
Nu de volgende wedstrijd de Veluwe Marathon.

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:53

Ik denk dat ik eens een lijst ga maken met spullen die 'nodig' zijn. Als er dan mensen mee aankomen wat ze mij kunnen geven met de verjaardag, Sinterklaas, Kerst, etc, weet ik tenminste iets :P Zie vaak ook namen en dingen voorbij komen dat ik denk: Waar is het voor? Ik heb sinds kort al een trainingshorloge waarbij ik alleen nog van die dingen nodig heb die de hartslag van het paard meten. Ben de naam kwijt. Horloge is tweedehands en is ook altijd met endurance gebruikt. Verder rijd ik eigenlijk nog steeds met mijn dressuur Wintecje, de gewone dekjes, een gewoon leren hoofdstel, gewone fullseat rijbroeken, etc. Dat schijnt voor de kk of k1 ook niet perse nodig te zijn, begreep ik hier. Maar hoe komen jullie erachter wat voor jullie werkt? Kopen en uitproberen, en dan evt weer verkopen? Of testen jullie het van iemand? Er is zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:26

Logboek er op na houden is ook erg leuk en leerzaam.
Voor klasse 1 heb je niet zoveel nodig maar als je het leuk vind om te doen kan ik me voorstellen dat je spullen gaat aanschaffen.
Ik had op een gegeven moment dat mijn rijbroek bij langere ritten echt niet meer fijn zat.
Toen ben ik overgestapt op een endurance rijbroek die ik overigens nog steeds het lekkerste vind zitten.

Halster hoofdstel vond ik persoonlijk ook snel al prettig en bovendien ook erg leuk. :D

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:15

Ik zou gewoon kijken waar je tegenaan loopt. Ik merk nu bijvoorbeeld dat gewone dekjes best nadelig zijn op langere afstanden, dus daar ben ik nu voor aan het kijken, maar bv mijn zadel zit voor mij en mijn paard gewoon goed dus daar ga ik geen speciaal zadel voor aanschaffen.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:44

Hier staat dit jaar de eerste impulsrubriek op de planning. Wij houden erg van lange ritten en wil eens kijken of dit in wedstrijdvorm ook iets voor ons is.
Planning was eigenlijk Endurance Someren, maar die datum komt helaas niet uit dus gaan we kijken of we in september naar de Loonse en Drunense duinen kunnen. Deze impuls is een stuk langer, maar wel een afstand die we vaker rijden.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:57

Hoi!
Eerste wedstrijd is ingeschreven! We starten voor het eerst in Teteringen. Nu heb ik al op 2 wedstrijden "gevrijwilligd", maar het enige wat ik niet weet is wat er gebeurt bij een voorbespreking?
Waar is deze voor?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:55

Dan worden de (laatste) bijzonderheden over de wedstrijd gegeven. Bijvoorbeeld of er een lastige splitsing is, of er een staptraject is of dat de route wegens een omgevallen boom net even 100 meter anders is. Tips en trucs voor de wedstrijd dus :)

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:28

Hilli schreef:
Dan worden de (laatste) bijzonderheden over de wedstrijd gegeven. Bijvoorbeeld of er een lastige splitsing is, of er een staptraject is of dat de route wegens een omgevallen boom net even 100 meter anders is. Tips en trucs voor de wedstrijd dus :)


Ah oke dankje! En die voorbespreking is gewoon bij het secretariaat tijdens het aanmelden ofzo?