Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:32

Ga maar eens kletsen bij Den Hoek, holistische praktijk. Ik ken een paard met een afgeschreven pees die het na behandelingen daar weer prima deed. Reguliere DA was verbaasd over de resultaten (op scan geobjectiveerd).

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:25

marije1109 schreef:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een polar m400 met gewone hartslagmeter.
Nu wil ik graag een hartslagmeter voor m'n paard.
Bij divoza nu 25% korting op de H7 elektroden, maar ben ik er dan of moet ik dan nog vanalles kopen.
En hoe bevestig ik dit dan?

Nog bedankt voor de tip!

Ik heb vandaag bij de Divoza met 25% korting zowel de equine electroden als de H7 hartslagmeter gekocht.
Ik vond nog een stapeltje VVV bonnen en daar vond ik dit een mooie bestemming voor.

Heb het spul nu (met de hartslagmeter even zelf om) aan de praat met zowel de endomondo app als de polar app.
Vandaag of van het weekend eens testen bij Elmo.

Aan de andere gebruikers van hartslagmeters: welke app gebruiken jullie voor het analyseren van de data?
En kun je vanuit de polar website de gegevens over de gereden afstand en route exporteren naar endomondo?

Ik heb (nog) horloge erbij.
Die wil ik voor mijn verjaardag vragen, dat duurt nog een half jaar, maar ik weet dan nooit wat. En een GPS trainingshorloge compatibel met de H7 transmitter is dan wel een leuk idee.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:32

Ik gebruik een tomtomrunner horloge.
Wat netjes gedaan met die korting en vvv bonnen, leuk om zo die dure dingen te kopen.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:35

Ik heb de hele simpele polar meter en horloge. Zou ik gewoon een set met GPS kunnen kopen en deze met het horloge en mijn mobiel kunnen gebruiken?

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:11

Marije toch niet in Staphorst :o
M'n internetbestelling is mis gegaan en de enige optie is ophalen in staphorst mits niet verkocht :oo

Benieuwd of het goed werkt en vooral dat ik ga snappen hoe het toe te passen.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:13

Nee in Heteren, Marije.

Ik heb dus niet via internet besteld, omdat ik met VVV bonnen wilde betalen en dat kan alleen fysiek in de winkel.

En volgens de voorraad informatie was het in Heteren 'beperkt op voorraad'.
Aangezien ik op 20 minuten rijden van Heteren af woon, ben ik meteen in de auto gestapt toen ik me de VVV bonnen herinnerde.

Vanavond mee gereden, polar app gaat dus helaas rare dingen doen als je een foto met dezelfde telefoon maakt tussendoor.
Kwam ik pas later achter helaas.
Maar tweede helft van m'n rondje wel de gegevens.
En op m'n werktelefoon had ik endomondo meedraaien voor de zekerheid, dus heb wel alle gewone gegevens van mijn rondje.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:19

Ik heb vandaag er eindelijk weer eens opgezeten. Afgelopen maanden alleen kunnen trainen door middel van longeren en wandelen en paar keer dubbele lijnen gedaan tussendoor.

En meneer heeft nu weer de body voor zn zadel; paste voor geen meter meer nadat hij ziek was geweest.
Eindelijk weer echt kunnen trainen. Al dat wandelen en longeren heeft er gelukkig wel voor gezorgd dat zn conditie super is.

Wateren besloten te laten vallen en nu lekker werken naar Ruinen in juni

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:27

Fijn altijd die kortingen! Ik heb die van mij rond de sinterklaas- en kersttijd gekocht, dan is er ook altijd veel korting. Elektroden via Divoza en de transmitter via bol.com. Nu heb ik mijn hartslagmeter gekoppeld aan mijn polar horloge en bekijk de gegevens dan via de polar flow app/website en upload het rondje ook naar endomondo. Toen ik nog geen (gps-)horloge had, koppelde ik hem gewoon direct aan endomondo. Je hebt dan geen hartslagzones, wat je via polar wel hebt, maar de waardes zelf vond ik altijd wel genoeg!

Lekker dat je weer hebt kunnen rijden xxCYNNxx!

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:36

Ik heb zelf het horloge ook maar eerst gereden idd op de telefoon dat vond ik echt minder prettig kon onderweg niet kijken wat er gebeurde met de hartslag.
En Polar Beat gaf echt wel eens vreemde waardes aan.
Ik gebruik nu hoofdzakelijk de flowpolar website en stuur mijn gegevens ook door naar strava die vind ik ook erg fijn werken.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:08

Napie schreef:
Ik heb de hele simpele polar meter en horloge. Zou ik gewoon een set met GPS kunnen kopen en deze met het horloge en mijn mobiel kunnen gebruiken?


Welke heb je nu?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:12

GPS komt of uit je horloge of uit je telefoon. Niet uit je hartslagmeter zelf.
En oudere (polar) horloges matchen niet meer met nieuwere schijnt.
Dus je moet je daarvoor echt even laten adviseren in een winkel.

Ook kun je 1 meter niet tegelijkertijd op en een horloge en een telefoon aansluiten, hij kan maar 1 verbinding tegelijk aan.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:21

Dan blijf ik maar met mijn standaard metertje rijden samen met endomondo. Vind het soms wel leuk om te weten waar hij wat doet met zijn hartslag en dat is fijner als je het terug kan kijken na de rit

Afbeelding
Ik heb gewoon dit setje. Horloge zit niet aan mijn arm ivm ontvangst en zo zie ik de hartslag ook continu

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:27

Met een H7 transmitter kan je het signaal zowel op je huidige horloge als op endomondo ontvangen (tegelijkertijd)!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:30

Is dat zo'n bleutooth setje?

Anoniem

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:32

Zat eens even mee te lezen en nu vraag ik mij wat af ..
Ik heb een gps-horloge, daar zit een hartslagmeter bij (voor mensen dus, zo'n band). Kan je dat op 1 of andere manier ombouwen en gebruiken voor je paard (pony)? Ik ben wel eens nieuwsgierig hoe zijn hartslag zich verhoudt tov zijn lopen/gedrag (kan hij echt niet of vindt hij het allemaal wel best ..) maar ik weet niet of ik echt met hartslagmeter ga willen trainen enzo (ben ook geen echte endurance-ruiter). Dus iets kopen voor eens te proberen is ook jammer. Heb ook niemand in de buurt verder..

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:37

Klopt, je koppelt hem via bluetooth aan je telefoon :j

@Sabine, er zijn volgens mij zelfs mensen die de humane band zonder ombouwen gebruiken! Jij hebt ook niet zo'n grote pony, misschien past het wel. Anderen hebben hem wel omgebouwd, ik weet zelf niet hoe, maar ik denk dat je wel resultaten krijgt als je erop googelt :)

Anoniem

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:41

Ja neen, hij is niet zo groot, maar toch meer ronding dan een mens :+
Heb dat wel eens geprobeerd, maar kreeg de band er toch niet rond .. Hoewel hij ondertussen wel een pak is afgevallen .. misschien toch nog eens proberen :P En anders misschien met een soort verbinding (zou een simpel strotouwtje kunnen gaan?) het toch proberen rond te maken, of op 1 of andere manier de uiteinden aan het zadel vast ofzo ...

Zou je gewoon het blokje dan onder de singel kunnen schuiven? Ik dacht dat ik toen wel signaal kreeg, maar het viel telkens weg ofzo .. Is een paar jaar geleden, door hier mee te lezen dacht ik er ineens weer aan :+

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:17

Koop een stuk elastiek en maak de band langer. Dat werkte prima voor mijn vorige 2 paarden

Anoniem

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:34

Dat klinkt simpel, zou moeten lukken :Y)
Binnenkort eens proberen, eerst eens bedenken waar ik dat ding ook alweer gelegd heb :P

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:39

Napie zo te zien heb jij de oude versie nog volgens mij kun je die niet aan de H& koppelen.
Suzanne pen verkoopt ze ook en weet precies wat wel en niet met elkaar samen kan.
Je kunt haar bereiken via facebook misschien ook wel op bokt maar dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:26

Ik heb suzanne vanmiddag gemailt en ze gaat kijken of de H7 werkt met het horloge

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 06:42

Leuk ben benieuwd zijn er nog mensen die Ommen starten eigenlijk.?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:11

Ja ikke en ben zo zenuwachtig, bang dat alles misgaat of dingen ga vergeten!

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 09:33

Napie schreef:
Ik heb suzanne vanmiddag gemailt en ze gaat kijken of de H7 werkt met het horloge

Dat werkt sowieso, ik ben ook begonnen met FT1 horloge en H7 transmitter :j Je moet dan alleen mogelijkheid hebben voor een verwisselbare transmitter, niet zo'n vaste ingebouwde.


Zo'n humane band verlengen heb ik ook geprobeerd en was bij mijn paard geen succes, maar bij sommige werkt het wel.

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:36

Ik heb inmiddels een polar m400, de humane hartslagmeter en de equine elektroden, deze vandaag helaas niet aan de praat gekregen.

Moet zo werken dus morgen weer proberen, als er iemand tips heeft :D

Wij starten morgen niet, volgende week zeewolde op het programma en dan nog dfw.