Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:43

Als het goed is komt de endurancevereniging deze winterperiode met een aantal lezingen/clinics, dus wie weet zit daar wat bij?

Qua zadels: ik had een JC en inmiddels alweer wat jaren een Crown. Dat is een normaal Engels zadel. Qua andere merken: Massimo zit best OK, en BUA erg fijn.

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:52

Ik ga dit weekend dan toch weer id 20 km starten.
Ik zou een nieuwe licentie moeten aanvragen. Heb nu een l1 maar zou een e2 moeten hebben (belgie).
Dit is de laatste wedstrijd vh jaar, en dan moet ik in januari weer een nieuwe. Vind ik wat zonde van het geld :+

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:38

scooby09 schreef:
Alleen maar als je lang stapt in de Eifel.. :D

Lang stappen is iig zowel Bliksem als mijn hobby niet dus dat scheelt :))

Ach ik zit al sinds 2005 met veel plezier op/in een Massimo Trail dus het is niet dat ik het geen fijn zadel vind. Maar ik wil na 13jaar wel eens wat anders proberen :P

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:18

Djilna schreef:
scooby09 schreef:
Alleen maar als je lang stapt in de Eifel.. :D

Lang stappen is iig zowel Bliksem als mijn hobby niet dus dat scheelt :))

Ach ik zit al sinds 2005 met veel plezier op/in een Massimo Trail dus het is niet dat ik het geen fijn zadel vind. Maar ik wil na 13jaar wel eens wat anders proberen :P

Haha dat scheelt dan weer.

Ik heb een Reactor Panel super fijn zadel vind ik persoonlijk.
Adilah is behoorlijk rond maar blijft liggen als een huis.

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:08

Hilli schreef:
Als het goed is komt de endurancevereniging deze winterperiode met een aantal lezingen/clinics, dus wie weet zit daar wat bij?

Weet je wanneer dit ongeveer bekend wordt? Wil de data vrij gaan houden ;)

Gister liep de les voor mij uit aangezien het paard niet zo braaf was. Hield in het midden van de bak halt om haar de ruimte te geven en Uk stond meteen op rust, hartslag van 35, rustig te kijken hoe er om hem heen werd gegaloppeerd. Hoop dat we dit vast kunnen houden als we straks op wedstrijd gaan ;)

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:31

Kom jullie toch even vervelen met een fototje met mijn nieuwe hoofdstel :D ben er zo blij mee! :o
En ja het is echt roze :') :D
Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:31

marsyl schreef:
Kom jullie toch even vervelen met een fototje met mijn nieuwe hoofdstel :D ben er zo blij mee! :o
En ja het is echt roze :') :D
[ [url=m/Bg9eE3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1Jlkig.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf! <3

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:34

kom weer even inbreken, is er hier iemand die zaterdag de endurance by sea rijd? En is er een handige plek om te gaan staan om te kijken/foto's maken?

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:56

marsyl schreef:
Kom jullie toch even vervelen met een fototje met mijn nieuwe hoofdstel :D ben er zo blij mee! :o
En ja het is echt roze :') :D
[ [url=m/Bg9eE3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1Jlkig.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:01

Melissa0304 schreef:
kom weer even inbreken, is er hier iemand die zaterdag de endurance by sea rijd? En is er een handige plek om te gaan staan om te kijken/foto's maken?

Ik rij 'm niet maar het groompunt op het strand gaat mooie plaatjes opleveren :j

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:02

Over foto's maken gesproken. Hebben jullie enig idee wie de CEN-rubrieken op de wedstrijd van 29 september in Dwingeloo op de foto heeft gezet. Ik ben op de foto gezet op de oranje route, maar ik kan nergens wat vinden over een fotograaf die dag behalve PhotoHanke die de CEI op de foto heeft gezet.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:09

PeerAppel schreef:
Over foto's maken gesproken. Hebben jullie enig idee wie de CEN-rubrieken op de wedstrijd van 29 september in Dwingeloo op de foto heeft gezet. Ik ben op de foto gezet op de oranje route, maar ik kan nergens wat vinden over een fotograaf die dag behalve PhotoHanke die de CEI op de foto heeft gezet.


Ruud Overes! Maar met name CEI deed hij.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:10

Melissa0304 schreef:
kom weer even inbreken, is er hier iemand die zaterdag de endurance by sea rijd? En is er een handige plek om te gaan staan om te kijken/foto's maken?


Ik rijd mee :)
Keerpunt of groompunt idd!
Als je het leuk vindt om mee te helpen/kijken PB mij gerust.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:18

Ga denk ik bij een groompunt zitten :) ben alleen maar hobby fotograaf niks bijzonders maar dacht Beetje kijken en foto’s tegelijk is altijd leuk

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:29

Ik doe de computer. Hopelijk werkt het programma mee en kunnen de uitslagen er snel uit

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:13

Ik ga groomen bij iemand die voor eerste keer impuls rijdt :D voornamelijk mental support want ze vind alles nog spannend! Als iemand me herkent spreek me maar aan, ik ben met mijn 8 jarige dochter. We zijn makkelijk te herkennen aan haar blinden/taststok ;)

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:22

Linda_Fleur schreef:
Ik ga groomen bij iemand die voor eerste keer impuls rijdt :D voornamelijk mental support want ze vind alles nog spannend! Als iemand me herkent spreek me maar aan, ik ben met mijn 8 jarige dochter. We zijn makkelijk te herkennen aan haar blinden/taststok ;)


Leuk, ik ga ook groomen bij iemand die wat onzeker is! 2de wedstrijd dus snap het ook wel, maar lijkt me erg leuk om iemand een goede ervaring te geven en een stressloze dag :D

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:27

Leuk dames! Voor mij geen taak dit keer, ik ben mijn eigen pony's uit het stof aan het trekken na hun 5 weken vakantie. :D

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:50

Heel veel plezier morgen, het wordt schitterend weer!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:23

Lein_ schreef:
PeerAppel schreef:
Over foto's maken gesproken. Hebben jullie enig idee wie de CEN-rubrieken op de wedstrijd van 29 september in Dwingeloo op de foto heeft gezet. Ik ben op de foto gezet op de oranje route, maar ik kan nergens wat vinden over een fotograaf die dag behalve PhotoHanke die de CEI op de foto heeft gezet.


Ruud Overes! Maar met name CEI deed hij.


Die had ik al gezien en volgens mij was de fotograaf die mij op de foto heeft gezet een jonge vrouw. :j

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:32

Nou, vandaag mijn debuut gemaakt met mijn jonge Welsh in Wassenaar.Ik had al gehoord dat er wat zware stukken tussen zouden zitten maar het was wel wat meer dan wat stukken.
Wat was dat ploegen zeg.Gezien de leeftijd van mijn pony hebben we alleen gedraafd op de stukken in het bos en zijn we op het strand gelijk terug gegaan.De minimale tijd gingen we toch niet meer halen en het was mooi geweest.
Deze rit was ons te zwaar maar ik heb wel weer een hoop info erbij.Hij was super braaf bij de DA, plast wanneer hij moet en moet voortaan een rooie strik in zn staart.Bij het passeren van achter vandaan was hij nog wat kriebelig.

Ik heb al zin in volgend jaar.Ff lid worden vd vereniging en een paar mooie wedstrijden uitzoeken!

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:30

@ambre Goed om te horen dat je zo’n leuke dag hebt gehad! Het was zwaar hè, de duinen... ik vind het echt goed dat je voor je paard hebt gekozen! Dat hebben er mijne inziens te weinig gedaan gister. Super dat hij verder braaf was bij de DA!


Ik ging met mijn lieve pony (Haflinger bijna 18) op pad, bijna 2 uur traileren voor ons. K2kort.
Ivm de warmte dacht ik dat een rondje wel voldoende was, maar zo’n mooie kaart en op de vetgate nog vol met streken.. :Y) Kom op we rijden het tweede rondje ook! Uiteraard had ik hem daar wel op getraind. Zo heerlijk gereden! De stukken duinen waren zwaar, veel gestapt en afgewisseld met stukjes draf op stevigere stukken. Op het strand heerlijk kunnen galopperen!!
Uiteindelijk een 3e plaats maar we hebben daarbij ook absoluut de allermooiste prijs gewonnen.... Best condition!!! Ik ben echt zo trots op mijn liefje <3

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:28

Gefeliciteerd met de 3e plaats en best condition. Super netjes :D

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:55

Wauw Lein, gefeliciteerd!! De mooiste prijs die je kunt krijgen en dan ook nog op deze wedstrijd, diepe buiging! _/-\o_ Zo te lezen heb je onderweg ook doordachte keuzes gemaakt, echt knap en goed gedaan.

Nu ben ik ook wel heel benieuwd hoe je hier naartoe getraind hebt, als je daar eens iets over wilt vertellen! *\o/*

Ambre wat een stoer debuut in Wassenaar, dat had ik niet aangedurfd hoor! En misschien komen wij elkaar volgend jaar wel tegen, want ik start ook klasse 1. Zou leuk zijn. :D Heb je een foto van je Welsh?

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:07

Klinkt als een zware wedstrijd...Waren er veel afkeuringen?
Wel super mooi weer hadden jullie zeg.
Van harte gefeliciteerd met je prijs Lein.!