Vliegendeken en endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vliegendeken en endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:46

Hallo.

Is het gek om met een vliegendeken te rijden in de endurance? Mijn paard kan niet over spray.

Groetjes

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Vliegendeken en endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:49

Wij hebben het thuis eenmaal geprobeerd omdat mijn pony erg gevoelig op dazensteken reageert. Maar hij had het er wel echt een stuk warmer mee. Dus ik smeer hem toch maar trouw in.
Afgelopen zondag heb ik wel een uitrijvliegendeken gezien in gebruik in elk geval.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:54

Mijn paard reageert ook heel heftig op sprays dus ik spuit het of op een doek en wrijf het er dan overheen of ik gebruik een antidazen roller ipv spray :) (doe verder geen endurance maar misschien een tip voor je)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:58

Ik train er wel mee, maar meer omdat we dan ook stappen etc. Op wedstrijd nooit een vliegendeken tijdens het rijden, ze worden er echt wel warm onder. Moet zeggen dat ik op wedstrijd ook nooit echt last van de dazen heb tijdens het rijden, spray dan ook niet in want zodra ze gaan zweten werkt dat ook niet..

In de paddock/vetgate is het wel fijn om er even een vliegendeken over te gooien.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:09

Ik train met vliegendeken omdat hier ongelofelijk veel dazen zijn en die van mij heel gevoelig is als hij gestoken word.
Afgelopen zondag dus ook met een deken gereden
Tijdens de keuring raadde de da aan om toch deken om te doen want ik was het niet van plan. Eerste helft heb ik met de volledige deken gereden daarna heb ik de hals opgerold omdat de dazen toch meevielen. Ik had niet het idee dat hij last van de deken had maar hij kan zijn warmte ook goed kwijt.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:38

Wij hadden de vliegendekens mee afgelopen zondag. Maar vonden het uiteindelijk toch te warm om mee te rijden. Mijn paard kan de spray ook niet zo goed hebben. Dus ik spray op de borstel en dan op hem.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:45

Ik gebruik veerust, dat is toch een stuk minder agressief dan de reguliere sprays. Met deken zou ik ook niet zo snel doen om bovenstaande reden.