Een licht, breed en kort endurancezadel voor ouderwetse haf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Een licht, breed en kort endurancezadel voor ouderwetse haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 13:11

Ik zocht al een beetje rond op verscheidene topics die het over zadels hadden die op koudbloeden pasten, maar ik zag óf brabanders voorbijkomen óf shires óf smalle fjorden en haflingers. Ik vond dus niet echt wat ik zocht. :')

Nu is mijn vraag of iemand weet waar je in België een goede zadelpasser vindt die ter plekke kan komen passen en werkt met endurancezadels? Wij hebben namelijk geen van en het zou een stuk handiger zijn moesten ze op locatie kunnen komen.
Om een beeld te geven van hoe Lana in kwestie er uitziet, ziehier mevrouw breed, klein en kort -
Afbeelding
Zware bepakking omdat deze foto genomen was op onze trektocht een paar dagen geleden.

Het zadel dat ik nu gebruik voor haar is een gewoon occasie-gekocht veelzijdigheidszadel, en zodra zij ook maar een cm van gewicht verliest begint haar zadel weer te schuiven. Ik heb net een kortere singel gekocht, maar daar raak ik nu ook mee tot aan het laatste gat en zelfs dan schuift het ding alle kanten op. Opstappen is gymnastiek... en ik heb altijd iemand nodig die het zadel aan de andere kant tegenhoudt. Omdat ik endurance van plan ben met haar ben ik toch ook eens op zoek gegaan naar een passend zadel waarvan ik niet iedere dag haast onder haar buik lig :')

Merlen

Re: Een licht, breed en kort endurancezadel voor ouderwetse haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:35

Mag het ook een endurance zadel zijn met western looks?
Zoals de Continental Equiflex endurance.
https://www.google.be/search?q=continen ... +endurance
Ik heb zelf dit zadel gekocht bij Hoppa Sport in Heist-op-den-Berg.Zij komen ook aan huis passen.
Dit zadel is ook verkrijgbaar voor korte ruggen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:17

Je kan eens bij Skyriding proberen, die zitten in Gent en verkopen vooral eerder boomloze zadels. (Ghost, Freeform, Pampa, Trekker, ...) Ik zelf rijd lange(re) afstanden en buitenritten met een Trekker Pro Endurance/Trekker Ultimate Luxury met mijn Tinkers en ben er énorm over te spreken. Ook de service van Skyriding is prima.

Anders heb je nog Equitalent, die zitten denk ik rond Leuven. Zij verkopen verschillende outdoor en endurance artikelen, maar heb geen ervaring met hun.

Op mijn merrie
Afbeelding
Op mijn ruin
Afbeelding
^Op deze foto's trouwens hetzelfde zadel. (Pro Endurance)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:20

Je kan even bij Hidalgo kijken. Daar heb ik een zadel van. 1 van de zadelpassers komt uit Bergen op Zoom en komt ook in Belgie passen. Zij heeft ook zadels van Trekker geloof ik. In ieder geval endurance zadels. Ik heb een hele korte en brede fjord en ben daar goed geslaagd. Ook goede service.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:01

Massimo heeft ook brede boommaten geloof ik en wordt veel in de endurance gebruikt.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:07

Massimo zijn heerlijke zadels! :j ken meerdere mensen die een Massimo op hun (brede) koudbloed hebben.
Ik rij zelf met een Kieffer, vergelijkbaar met de Massimo Trail, op een ouderwetse haflinger van ruim 1.52m.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:35

Ik heb een Massimo trail gehad op mijn haflinger. Heel fijn zadel voor de langere ritten!
Kort, breed tussenkanaal, brede boommaten. Alleen licht dat weer niet zo. Het is een leren zadel en dat merk je in gewicht ten opzichte van kunsstof.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:46

Ik heb een Ghost zadel op mijn mega brede Haflinger, een heel licht zadel wat heel stabiel ligt en ook voor mij heel fijn en smal zit en veel steun geeft zonder in een houding te dwingen. Doordat het boomloos is en overal flexibel past het zich ook heel goed aan aan gewichtsschommelingen.