Endurance Leersum: UHR 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 22:21

Ah dat was jij :P Ik heb expres niet zoveel foto's van jouw serie eruitgehaald zodat je ze allemaal hebt haha

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:25

Bedankt, ik heb ze gevonden, hartstikke leuk!

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:30

Chouchou, ik kan wel je foto's bekijken maar om de een of andere reden niet reageren erop. Heel gek. Maar leuke foto's, mezelf ook gespot en getagt; thx jameyskatje! ;)

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:34

mellamoshan schreef:
Chouchou, ik kan wel je foto's bekijken maar om de een of andere reden niet reageren erop. Heel gek. Maar leuke foto's, mezelf ook gespot en getagt; thx jameyskatje! ;)


Misschien moet je haar toevoegen als vriend?

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 22:39

frisian_love, leuk dat je het morgen gaat proberen! Je kan in principe ook gerust daar ter plekke nog vragen stellen als je iets niet snapt. Het reglement is ook heel duidelijk en daar staat veel informatie in. Jij volgt morgen de lichtblauwe lus inderdaad en bij de groompunten kan je groom (als je die hebt) gaan staan met bijvoorbeeld koelwater, drinkwater of iets anders qua verzorging. Er staan onderweg ook waterbakken, altijd één voor koelwater en één voor drinkwater, maar ik zag al dat die bij GP2 een beetje door elkaar heen gebruikt waren :P Handig is, als je geen groom hebt, om een spons aan je zadel te hangen. Die kan je dan in de waterbakken dopen en je paard mee koelen. Of zo'n voerschep om hangen om water mee te scheppen, heb ik ook wel gezien maar lijkt mij niet zo lekker zitten. Eenmaal terug bij de finish moet je binnen 10 minuten je paard aanbieden voor de hartslag, je roept als je binnenkomt even of je gelijk wil aanbieden en zo niet moet je daarna op het moment dat je dat wel wil, luid duidelijk maken dat je wil aanbieden, schreeuw er ook je startnummer even bij. Een half uur na je finish nakeuren en dan naar huis of tot de prijsuitreiking wachten :)

Ik ben ruim een uur van tevoren aanwezig.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 22:40

jameyskatje schreef:
mellamoshan schreef:
Chouchou, ik kan wel je foto's bekijken maar om de een of andere reden niet reageren erop. Heel gek. Maar leuke foto's, mezelf ook gespot en getagt; thx jameyskatje! ;)


Misschien moet je haar toevoegen als vriend?

Ja zal inderdaad wel zijn omdat we geen vrienden zijn, maar ik had hem wel expres openbaar gezet natuurlijk. Hmm even kijken of ik dat nog makkelijk kan veranderen.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:49

Bedankt Chouchou , voor de informatie.
Het gaat vast goedkomen, gelukkig heb ik een groom.
En wat een leuke foto's zag ik al voorbij komen, iedereen straalt zoveel plezier uit!

Ik zit een beetje te twijfelen, mijn paardje is nogal allergisch voor dazen.
Normaal rijd ik altijd met vliegendeken, maar ik ben een beetje bang dat dat te heet is.
Iemand daar nog advies over?

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:12

Ik heb vandaag ook zonder deken gereden en dat ging goed. Op sommige plekken waren er wat meer dazen maar toen hebben we gedraaft.
Mijn paard kan ook niet tegen dazen maar had hem wel ingespoten met spray. Misschien kan je je groom de spray meegeven om na het koelen nog even bij te sprayen onderweg?

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:15

Goede tip, dank je wel Bismarck
Dan ga ik idd zonder deken starten, denk ik

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:30

Je kan voor de zekerheid ook de deken meegeven aan je groom. Dan kan je alle kanten op.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:34

Weer een heel goed idee

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 06:53

Ik heb bijna geen dazen gezien gisteren :)

Haha chouchou nu weet ik pas wie je bent :o bedankt voor de foto, ;) met m'n ogen dicht :') haha

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 07:50

Haha ik dacht al, zal je weten wie ik ben :P Ondanks de ogen dicht lijk je toch echt te genieten haha, is helaas de enige foto volgens mij die ik heb van jou zonder dat je in een ander paard verstopt zit :D

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:52

:= had je niet herkent maar nu dus wel. :P en het was zeker genieten :))

scooby09

Berichten: 2213
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:50

Zie al wat leuke foto`s langs komen ben zo benieuwd naar meer.
Ik heb de korte klasse 1 gereden waar we zomaar eerste geworden zijn. *\o/*

Reed deze wedstrijd als training mijn merrie heeft super gelopen en ondanks de warmte op de finish gelijk kunnen aanbieden.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:38

@frisian love,
Is alles goed gegaan gisteren?

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:05

Het was een leuke wedstrijd!

Zaterdagochtend moest ik vroeg op want we moesten eerst nog een vriendin en haar merrie ophalen. Bij haar thuis aangekomen bleek de merrie hengstig dus dat was toch wel een beetje spannend. Ze hadden wel eens vaker samen op de trailer gestaan maar toen vlogen de hormonen niet in het rond. :P
Gelukkig bleef het onderweg rustig en kwamen we ruim op tijd in Leersum aan.

Tijdens de voorkeuring was ik wel even benieuwd wat de hartslag zou doen met een hengstige vriendin naast je maar die was 48. Ook locomotie ging nu beter met een nette A.
De wedstrijd zelf verliep ook fijn, paarden liepen lekker ondanks de warmte en we hebben geen enkele keer fout gereden al twijfelde we wel even bij een aantal afslagen waar andere routes langs liepen.

Nakeuring verliep ook vlekkeloos maar toen begon het wachten op de prijsuitreiking. En mevrouw stond duidelijk te popelen om gedekt te worden :o? Mijn arme vent kon dat natuurlijk niet weerstaan waardoor ik hem uiteindelijk maar in de trailer heb gezet en zij ernaast stond.
Bij de prijsuitreiking bleken we ineens tweede te zijn geworden, wat was ik trots op mijn knappe hengst! :D *\o/*
Gelukkig stonden ze op de terugweg weer doodstil op de trailer en heeft haar meer bewezen dat hij een voorbeeldig karakter heeft. :o

Afbeelding

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:29

Alles is hartstikke goed gegaan, het was een hele ervaring.
Helaas zijn we verkeerd gereden, waardoor we 2 a 3 km teveel hebben gereden.
Hierdoor hebben we het niet binnen de tijd gered.
Wel heeft mijn Friesje zich goed gehouden, ze heeft het wel even zwaar gehad, maar is goed hersteld.
Vandaag stonden alle paardjes er weer kwiek bij.
Mijn dochter is echt dolenthousiast.
We vonden de sfeer fantastisch, het is zeker voor herhaling vatbaar

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 00:06

Ah jammer dat jullie toch net niet op tijd waren, maar dat komt vast goed de volgende keer zonder verkeerd te rijden en met een paar graden koeler! Zag in de uitslag van de kennismakingsklasse sowieso vaak te lage snelheid of te hoge hartslag, balen! In ieder geval fijn dat jullie het leuk hebben gehad!!

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:45

Dat was idd opvallend, er waren er maar 2 wel binnen de tijd en met de juiste hartslag.
Maar de temperatuur was ook wel erg hoog, mijn hartslag was op laatst ook buiten de norm, denk ik
Maar volgende keer komt het vast goed

Danielle_h

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Almere

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:35

Waren de uitslagen al online te vinden of had jij ze op het terrein bekeken ChouChou? De lijsten hebben wij dan gemist...

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 10:49

Ik heb die van de andere klasses bekeken op endurancedatabase.nl! Na de prijsuitreiking waren de uitslagenlijsten nog niet helemaal klaar dus ik heb even gewacht en toen om een uitdraai van mijn klasse gevraagd, iedereen moest er zelf even naartoe lopen. Hierbij onze uitslag :)

Afbeelding

Danielle_h

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Almere

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:44

Dank je :D

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:19

Wow wat een top hengst heb je Bismarck +:)+

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:52