PTV training heiloo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

PTV training heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 17:30

hoi allemaal,

as zondag is er een ptv traning in heiloo
het word mijn eerste keer ooit.

iemand nog tips ter voorbereiding en wie doen er allemaal ook mee?

groetjes
Laatst bijgewerkt door Apple op 01-02-15 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfoutje uit titel gevist

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: PTV traning heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:08

Lekker genieten en je niet te druk maken. Verder hoef je je niet voor te bereiden.
Als je het leuk vind kun je het hindernisreglement doorlezen, staat op de site van de trec club. :)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: PTV traning heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:49

Ik doe morgen ook mee en ik heb er zin in!
Ter voorbereiding hebben we niet zoveel gedaan, helaas is vorst aan de grond de laatste tijd wel eens een spelbreker.

Twee jaar geleden heb ik ook meegedaan, toen was mijn paard nog erg onervaren. Daar houden ze echt rekening mee. Gewoon genieten en doen wat je kan. Dat is het leuke van TREC, het is erg laagdrempelig.

Als je het lastig vindt doe je de dingen gewoon in stap, gaat het wat makkelijker dan probeer je ze in draf en gaat het nog beter dan probeer je het in galop.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: PTV traning heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 22:54

Myca hoelaat mowt jij? Ik van 10.30 tot 12 uur bij thea

Jet_Joey
Berichten: 255
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Castricum

Re: PTV traning heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:02

Leuk!! Wij doen ook weer mee dit jaar.
Is gewoon heel leuk om te doen, en doe gewoon wat je kunt. Je wordt goed geholpen bij de onderdelen en krijgt de tijd om het te oefenen. Daar is het natuurlijk voor.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: PTV traning heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 23:07

Oke nou ben heeel benieuwd...

Wij zijn te herkennen aan t groene outfit :)

Jet_Joey
Berichten: 255
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Castricum

Re: PTV traning heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:07

Veel plezier!!!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:52

JenniferU schreef:
Myca hoelaat mowt jij? Ik van 10.30 tot 12 uur bij thea


12u45 bij Sanne.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: PTV traning heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:41

Het is mooi weer, dan kunnen we ook naar buiten!
Ik rijd op een vos, bruin harnachement en heb een KWPN jas aan.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 17:40

Vandaag de ptv traning gehad...
We kwamen binnen en toen dacht ik owjee had ik me maar nooit opgegeven, Maar wat was dat gaaf zeg. We hebben een hoge boomstam , een dubbele lage boomstam en een bezembak gesprongen, maar ook een slalom gedaan in draf en klein stukje galop, ook moesten we een poort openen en onder een hindernis door met daarop bamboestokken.
Ook heb ik juun over een soort westernbrug gekregen met uiteindelijk lange teugel en zelfs ook nog stilstaand op de brug en teugels los , het enige onderdeel wat we hebben overgeslagen was de waterbak , en uiteraard hebben we de afsprong ook gedaan :)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: PTV training heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:42

Wij hebben een hele leuke dag gehad.

Ons groepje begon binnen:

Eerst de laaghangende takken, waarvan ik er verschillende af gereden heb.
Ik moet meer naast mijn paard hangen, ipv bovenop.

Toen de brug, daar wilde meneer wel in draf overheen, maar stap ging ook prima

Vervolgens de bezembak, daar werd Twister erg vrolijk van. Na de sprong nog een paar vreugdessprongen.

Het hek was wel een probleem, ik kon er langs komen, maar hij durfde niet mee te lopen om de poort open te duwen. Ik kon hem wel los maken en een zet geven, toen er door en weer en zet terug en sluiten. Maar de bedoeling is dat je het hek niet los laat en zo is het ons niet gelukt.

Het labyrint ging wat rommelig, maar na een paar keer lukte het zonder over de plankjes te stappen.

Toen gingen we naar buiten. We begonnen met de afsprong en daar ging het bijna fout. Eerst vond Twister hem doodeng en verwachtte ik een mega-wapper, maar hij stapte er heel rustig van af. "Was dat het nou? Dit is een eitje!" De opsprong ging prima en ik dacht toen dat we door de afsprong-angst heen waren, maar nu nam hij wel een grote sprong en daarna een sprintje. Ik lag helemaal achterover, het scheelde niet veel of ik had er naast gelegen.

De dubbelsprong boomstammetjes ging bijna vanzelf. Mijn paard weigert nooit, ik moet alleen zien dat ik hem onder controle houd als hij te enthousiast wordt.

De slalom ging in draf prima, we hebben hem niet in galop gedaan, ik denk dat we dan de bocht uit gevlogen waren. In ons groepje ging het toen bij iemand anders mis. Paardje aan de kletter en toen een lelijke plof plat op de rug. Toen zat de schrik er wel in, het duurde namelijk even voordat ze bewoog. Uiteindelijk is ze met een ambulance meegenomen maar via via heb ik begrepen dat het allemaal goed was.

De waterbak was geen probleem voor mijn zeemeerman, maar hij was wel erg hyper. Zijwaarts in galop toen de anderen moesten, hinniken, de adrenaline zat tot zijn oren.

De boomstam daarna leverde geen problemen op.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: PTV training heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 19:21

Pff jeetje best heftig :( ik Dacht dat ik idd sirenes hoorde maar of die voor jullie waren wist ik natuurlijk niet.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: PTV training heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:26

Achteraf viel het gelukkig mee, maar het zag er wel akelig uit.

Op zo'n moment weet je natuurlijk nog niet hoe het precies, je moet er toch niet aan denken dat iemand in een rolstoel belandt na iets wat gewoon leuk had moeten zijn.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 19:43

Nou inderdaad :( gelukkig viel alles mee :)


Edit: lees net op fb dat ze een hersenschudding heeft maar verder niks.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:33

Gelukkig maar, anders geeft het toch een bittere nasmaak na zo'n leuke dag.

Dit waren wij bij het hek, deze foto kreeg ik net van een team-genootje, ook bokker, Heleenxx
Afbeelding

Jet_Joey
Berichten: 255
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:57

Het was idd een super leuke middag.
Mijn paard en ik hebben weer veel lol gehad. :)
Afbeelding

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: PTV training heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:32

Leuk om te zien Jet-Joey!

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 21:38

Die sprong was gaaf he jet_joey

Ik hoop dat bart de fotograaf leuke foto's heeft gemaakt.... ik had niemand mee helaas

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: PTV training heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:42

Ik had een super-groom mee, Bokker Esculatia. Met haar gaat alles veel sneller.

Ze had alleen haar camera aan laten staan tijdens het opladen en daardoor was de accu niet goed opgeladen.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:16

JenniferU schreef:
Ik hoop dat bart de fotograaf leuke foto's heeft gemaakt.... ik had niemand mee helaas


Weet jij waar de foto's van Bart te zien zijn? Komen ze op die Webclic pagina van Trec Heiloo?
Er was nog een fotograaf: Peter Heins, www.sportfotoalkmaar.tk maar hij heeft nu nog niets online staan.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: PTV training heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 10:56

Ik denk op bart zijn facebook, ik had m een berichtje gestuurd en hij zou de foto's sturen naar me via fb denk ik zodat ik kon kijken welke k wou bestellen, sportfotoalkmaar heb ik volgens mij heel even gezien in de binnenbak

Bart heeft alleen buiten foto's gemaakt dacht ik.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:19

Ik ben wel benieuwd, ik heb Bart alleen niet op FB, even kijken of hij vrienden wil worden ;-)

Peter Heins heeft inmiddels ook foto's online gezet, bij ons groepje alleen buitenfoto's.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 12:24

Myca schreef:
Ik ben wel benieuwd, ik heb Bart alleen niet op FB, even kijken of hij vrienden wil worden ;-)

Peter Heins heeft inmiddels ook foto's online gezet, bij ons groepje alleen buitenfoto's.


Bij mij heeft hij nog foto's gemaakt vd poort en de sprong binnen. Zijn erg gaaf geworden. vanavond bestellen

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 19:58

Tevens besloten dat een stalgenoot en ik mee gaan doen met de trec wedstrijd als we ons kunnen inschrijven en op tijd zijn


Afbeelding

Afbeelding

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: PTV training heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:58

ohh wat leuk dat ik dit tegenkom! Heb je een idee of bart ook de laatste groep op de foto gezet heeft? Zo ja ben ik heel benieuwd naar, ik heb ook al wat mooie foto's bij sportfotoalkmaar besteld!

Ik vond het een zeer geslaagde trainig! Ik deed mee in de laatste groep, en mijn paardje had nog nooit een boomstam of bezembak van dichtbij gezien, laat staan gesprongen, maar na een aantal keer kijken en stilstaan deed ze het toch mooi maar even! Zo trots op der! De opsprong vond ze een groot feest en deed ze in 1 keer helemaal met vreugdebokjes haha! De afsprong twijfelde ze de eerste keer maar sprong met hulp er netjes vanaf, de 2e keer had ik ook wel twijfel verwacht maar maakte ze een giga sprong naar beneden :') daar ging ik bijna!

Het hek blijft moeilijk, in het duin vind ze het ook erg spannend, de brug en takken vond ze geweldig, en het labyrint ging ook foutloos! :D

De waterbak heb ik t maar niet meer over :') ik had gewaarschuwd dat ze graag met ruiter en al gaat liggen en dat je dan kan doen wat je wil maar ze niet reageerd, nou moest ik t toch proberen van ze, en jahoor zodra ze in de waterbak stond ging ze op de knieƫn , ben nog nooit zo snel van mn paard gestapt haha! Dus de waterbak lekker overgeslagen!