Oudste endurance ruiter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Oudste endurance ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 12:14

Vriendje en ik zaten vrolijk te babbelen over oude endurance ruiters. Nou weet ik dat Pieter Alkema tot >75 jaar heeft gereden, maar die is nu volledig buiten beeld. Verder Dirk Nieuwenhuizen, maar die rijdt al sinds 2004 niet meer.

Van de nog wel rijdende ruiters:
Met de database erbij en een oude ledenlijst (met geboortedata :D ) kwamen we nog tegen Jan Buitenhuis (dit jaar één wedstrijd), is nu 78 :wow: . En verder nog Henk Slebos, is inmiddels iets van 73, maar rijdt fanatieker SGW dan endurance is mijn indruk. Onder de dames konden we alleen Marly van Ditzhuizen bedenken, zij is nu ongeveer 68, laatste wedstrijd vorig jaar. Jos Gloudemans, 2011 laatste wedstrijd, is nu 73. Pieter ter Veer, 71, 2014 laatste wedstrijd. Sina Warmolts, nu 69, 2011 laatste wedstrijd.

Het lijkt erop dat de heren nog flink doorrijden, maar oudere amazones kan ik niet zo snel vinden? Helaas gaat de database ook niet terug tot de jaren 80 bijvoorbeeld, dus is niet te achterhalen of er toen nog oudere ruiters reden.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Oudste endurance ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:40

Het klopt in elk geval al niet dat Marly vorig jaar voor het laatst een wedstrijd heeft gereden. Ze heeft dit jaar nog CEI2* Rambouillet gereden met Dahman. Het NK hebben ze overgeslagen aangezien Dahman nu vol in het dekseizoen zit.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Oudste endurance ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:12

En ook in Bierbeek. :j

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Oudste endurance ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:18

Ineke westers

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:34

Dat ben ik natuurlijk... ik leef al eeuwen _O-

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:27

MarliesR schreef:
Het klopt in elk geval al niet dat Marly vorig jaar voor het laatst een wedstrijd heeft gereden. Ze heeft dit jaar nog CEI2* Rambouillet gereden met Dahman. Het NK hebben ze overgeslagen aangezien Dahman nu vol in het dekseizoen zit.


Buitenlandse wedstrijden staan nog niet om de database :D, vandaar.

Ineke is nog niet zo oud hoor.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Oudste endurance ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:10

Virginie van Voorst nu 67 denk ik, niet de oudste maar wel een dame en ze rijdt nog heel fanatiek!