TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 19:56

Hee Bokkers!

Ik open dit topic niet zo zeer met een doel, maar meer uit nieuwsgierigheid of er nog meer Bokkers mee gaan doen met de TREC in Kootwijk op 4 & 5 Juli. Dus zijn er Bokkers die deze TREC meerijden & hebben jullie tips om zo relaxed mogelijk het weekend door te komen? :D

Zelf is dit mijn eerste keer dat ik een TREC wedstrijd ga rijden en ben dus ook stiekem toch wel een beetje zenuwachtig. :+ Ik doe mee in T1 met mijn Fries samen met een vriendin.

Overigens zijn de zenuwen (eigenlijk) nergens voor nodig. Ik heb een keer een training gevolgd bij iemand die het NK had meegereden, weet nu dus wel redelijk wat ik moet doen, maar toch.. :o

Er worden bepaalde snelheden bij de POR aangehouden, maar hoe weet ik dat ik ongeveer zo snel rij? :+ Heeft iemand daar tips/trucjes voor? :D

Ik hoop er vooral een hele mooie rit van te kunnen gaan maken met een hoop gezelligheid natuurlijk. :)

Groetjes!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:03

Wij doen ook mee :)

Je eerste wedstrijd moet je niet teveel focussen op de tijd, je kan beter zorgen dat je de juiste route volgt ;) Maar je het nog even om te oefenen, probeer gewoon eens hoe hard je paard loopt in stap, draf en galop. Genoeg apps tegenwoordig om globaal te kijken hoe hard je ongeveer gaat (endomondo, sportstracker) :j

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:10

Ik doe ook mee.
Voor mij de tweede keer dat ik TREC rijd en de vorige keer ging ik met iemand samen en nu alleen. Dat gaat mijn paard minder leuk vinden maar dat is goed voor zijn persoonlijke ontwikkeling :+

Voor mij is het gewoon een lekker weekend weg waarbij ik en mijn paard zo goed mogelijk hun best gaan doen maar ik nog geen grote verwachtingen heb. Het is volgens mij een sport waarbij ervaring echt wel in je voordeel is dus gewoon wat wedstrijden rijden om kilometers te maken.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 21:47

WendyBZ schreef:
Wij doen ook mee :)

Je eerste wedstrijd moet je niet teveel focussen op de tijd, je kan beter zorgen dat je de juiste route volgt ;) Maar je het nog even om te oefenen, probeer gewoon eens hoe hard je paard loopt in stap, draf en galop. Genoeg apps tegenwoordig om globaal te kijken hoe hard je ongeveer gaat (endomondo, sportstracker) :j

Leuk en dankje! :) We gaan dan inderdaad maar voor de juiste route. ;)

@Katja; Leuk! We gaan eens kijken hoever we komen & vooral lekker genieten. :j

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:53

Genieten moet goedkomen :) Mooie accomodatie en fantastische omgeving :j

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:11

Gaaf! Ik ben uitgenodigd om te komen fotograferen 4 juli! *\o/*

redshadow
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Laag-Soeren

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:16

Ik ga ook voor het eerst met mijn Fries! Wordt vast leuk! Ik rijd ook de T1 mee, met een vriendin! en Metellica ik kwam er later pas achter dat je kwam fotograferen, dus nu moet ik dat missen haha! Jammer :( wilde er graag bij zijn maar wij komen nu de zaterdag, ik denk dat het erg leuk wordt! :D

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:55

Zaterdag is ook de 4 juli :-). Dus je staat er vast en zeker op :-)

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:43

Zijn jullie er allemaal klaar voor?
Ik heb er enorm veel zin in maar hoop wel dat het weer niet al te dol wordt. Voorspelling is nu 32 graden op zaterdag maar er zijn zelfs modellen die boven de 35 voorspellen voor midden-Nederland.

Zelf heb ik niet zo snel last van de hitte maar ik vind het voor de paarden wel veel. Die van mij kan er wel goed tegen en drinkt ook makkelijk onderweg. Er zijn toch wel plaatsen waar water beschikbaar is op de route?

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:08

Gewoon rustig aan doen en je rijd veel in de schaduw omdat het een bosgebied is.
Natuurlijk is er water op de pauze voor de paarden.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:01

Dat dacht ik al maar fijn om het even bevestigd te hebben.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 16:26

Zag gister (?) op FB dat ze al extra water in hadden geslagen dus dat komt helemaal goed. :j

Ik heb er ook onwijs veel zin in, stiekem ook wel een beetje nerveus omdat het onze eerste keer is. :P

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:51

Wij komen met ons drietjes gezellig het hele weekend als vrijwilliger. Mijn man hoopt nog wat plaatjes te schieten als er tijd voor is.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 17:04

BlueStar schreef:
Wij komen met ons drietjes gezellig het hele weekend als vrijwilliger. Mijn man hoopt nog wat plaatjes te schieten als er tijd voor is.

Leuk! :D Hoopte stiekem al dat er mensen waren die tussendoor foto's maken. :=

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:17

Ik word wel een beetje nerveus van de weersvoorspelling. Hitte is al een ding maar noodweer vind ik echt geen tof idee.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:27

Ik heb afgezegd. Pony houdt niet van warm weer en zelf heb ik vorig jaar al een keer een zonnesteek opgelopen tijdens een wedstrijd, één keer is genoeg :') Kwam nog wat tussendoor wat de knoop doorhakken wat makkelijker maakte :+

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:39

Dat maakt de beslissing wel makkelijker. Ik rijd ook een paard waarmee ik me nu al afgemeld zou hebben want die kan gewoon slecht tegen warmte. Deze heeft dat niet en zelf vind alles onder de 25 graden koud. Sterker nog, ik ben nu in de schaduw aan het losstappen en vind het best fris met die wind :+

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:12

En de POR is aangepast, tijden zijn vervroegd, open stukken zijn er uit gehaald en tempo laag gezet.
Daarnaast zijn er extra waterpunten voorzien.

De rit gaat dus door het bos en is vooral schaduw op een rustig tempo.

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:17


Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:00

Zag inderdaad dat de POR een stuk korter geworden is. Ik ga er gewoon heen en van start en als het niet goed voelt kan ik altijd afhaken.
Super bedankt voor je informatie weer.

Normaal zou ik er niet zo mee zitten. Heb wel zwaardere dingen met paarden gedaan met vergelijkbaar weer maar gisteren zo stom geweest om wat te lezen op Facebook en daardoor het gevoel gekregen dat een paar minimaal dood gaat als je hem twee passen laat zetten met dit weer. En ondanks dat ik weet dat het niet zo is krijg ik dan zo'n knagend stemmetje in mijn hoofd :o

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:05

Dat is precies waar ik zo van baal.
Er word gedaan alsof het nu echt zeer uitzonderlijk is met het weer maar dat is het niet.
elk jaar hebben we wel enkele van dit soort dagen en tot nu toe was er nooit zoveel ophef over.
Laat je niet gek maken en kijk gewoon eerlijk naar je paard en pas je tempo aan.
Je zult zien dat het echt minder erg is als sommige mensen nu roepen.

Gaan zelfs al "wetenschappelijke"artikelen rond dat je paard na 17 minuten normale arbeid een gevaarlijk hoge hartslag zou krijgen.
Dan moet ik dus binnen 17 minuten boven de 220 moeten komen. Gaat me alleen lukken met nonstop rengalop maar dat is niet normale arbeid

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:11

Ik zou ook meedoen maar heb me gisteren afgemeld.
Ik woon er vlak in de buurt en het is hier gewoon echt snikheet. Hier doe ik mijn paard en mezelf echt geen plezier mee. Daarbij het risico dat ik ga dwalen in het bos en het paard lang zonder water zit, nee dank je, houd mijn pown liever happy en heel!
Overigens heb ik ook wel endurance wedstrijden gereden met 30 graden, maar dan had je in ieder geval nog de zekerheid van water iedere paar km. Nu nog veel warmer, ik vind het echt onverantwoord.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:23

Het wordt inderdaad enorm opgeblazen en op een gegeven moment krijg je dan het gevoel dat je iets over het hoofd ziet.
Natuurlijk moet je goed kijken naar je paard. Ik train er eentje waarvan ik weet dat hij zaterdag echt niet mee zou kunnen. Mijn eigen paard is eigenlijk altijd erg fit met warm weer.

Jammer dat je er niet bij bent Marina.

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:00

De route is af te snijden, zodat iedereen die het te warm vindt, een verkorte route terug kan rijden. Hoe, is meteen duidelijk nadat je de kaart heb overgetekend ;)

Verder is er net nieuws van de catering die het ontbijt verzorgd: zij gaan speciaal voor ons om 3.00 beginnen, zodat we het om 5.30 kunnen halen.

De POR wordt zo een uur vervroegd, de eerste zal om 7.00 starten!

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: TREC Kootwijk 4 & 5 Juli 2O15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 18:04

Ik ben net ook bijgelezen en moet zeggen dat ik het echt top geregeld vindt! +:)+ Enorm vroeg ontbijt, extra water, verkorte route, extra vroege starttijden. En inderdaad is er enorm veel ophef. Niet dat het niks is, maar als je paard goed op conditie is is het prima te doen volgens mij. Natuurlijk houdt het op voor wiens paard niet zo goed tegen de hitte kan, maar ik vind het echt super allemaal.