Fijne rugzak of alternatieven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

Fijne rugzak of alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:05

Hi allemaal,

Ik heb een vraag waar jullie vast raad mee weten. Ik rij regelmatig buiten en ik weet nooit zo goed hoe ik dingen zoals eten en drinken mee moet nemen. Mijn telefoon heb ik nu in een soort hoesje om mijn nek (levensgevaarlijk natuurlijk).

Ik heb vandaag 3 uur gereden en had behalve een wortel verder niks bij me, maar ik wil wel wat langere ritten gaan maken waardoor ik wel het eea mee wil nemen. Hebben jullie tips?

Groetjes, Elise

Duality

Re: Fijne rugzak of alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:11

Heuptasje, perfect, ik heb altijd een hoevenkrabber erin, mijn telefoon, id , duinkaart, en een halstertouw netjes opgerold. En soms een koekje of pakje drinken erbij.

En geloof het of niet het past er allemaal in en het is een fijn maar klein tasje haha, wiebelt niet zit niet in de weg. Bijv hoevekrabber heb ik zo'n 2 euro dingetje van staal die is onwijs klein.

En anders als je echt een rugtas zoekt , ik heb een eastpak tas voor backpacken. Is gewoon een normale grootte van eastpak, wel waterdicht en kan je om je borst en middel vastmaken. Maar word wel erg warm als je die zo zomers mee moet slepen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:12

Tsja ligt voor de hand; zadeltassen. Ik vind de wat kleinere vóór aan het zadel het prettigst, voor jouw doel meer dan genoeg ruimte.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:16

Hardlooprugzakje of hardloop buideltasje.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:19

Zadeltas wil ik niet omdat ik niet wil dat mijn paard steeds mijn flesje drinken tegen zich aan krijgt.

Ik wist niet van het bestaan van hardloop (buidel)tassen af. Dankjewel dat ga ik even opzoeken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:23

Ik vind vóórtassen ook het fijnst, maar kan aan mijn zadel ook veel kwijt. Telefoon idd altijd aan je lichaam dragen zodat je die niet verliest als je eraf zou vallen. Ik steek die gewoon in mijn broekzak trouwens, maar wellicht heeft jouw rijbroek geen zakken (ik schuif hem dan in mijn broek, maar dan moet je wel zeker zijn dat je die niet verliest zo)
Neem een mes mee, een extra touw of beugelriem, evt wat te drinken, kaart kan evt. in een mapje. Maak je telefoonnummer aan je zadel en hoofdstel voor het geval je los van je paard zou komen.

Rugzak is echt weinig comfortabel idd.

Edit: een zadeltas is er voor gemaakt, dus dat zal niet het geval zijn als je dat een beetje stevig bevestigd. ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:33

Je hebt ook dekjes waar zakken op genaaid zitten

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:07

Ik heb een banaanzadeltas achter mijn zadel. Maar ze zijn er ook voir voorop. ik heb er een bevestiging op dat er een tasje op kan voor drinken. Komt het niet tegen je paard.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:25

Voor mijn trainingen en wedstrijden heb ik een buideltasje achter mijn zadel vastgemaakt, hierdoor zit alles muurvast en wiebelt er niks. Kan 2 flesjes drinken mee en uiteraard andere dingen als zakmes, hoevenkrabber ( mini inklapbaar), en medicatie voor mij meenemen. Telefoon doe ik er uiteraard niet in, bij een val kan ik dan geen hulp inschakelen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 00:09

Ik ga een heuptasje halen. Eerder ook altijd mee gereden en werkt perfect! Ook bij een val handig, je hebt je mobiel dan nog steeds bij je ipv op het paard in een tas :)

Zomerstruggles haha

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:44

Er zijn ook bidonhouders die je voor aan je zadel kunt maken. Liggen goed stil, dus het paard heeft er geen last van. :)

En verder gebruik ik ook een heuptasje.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:18

Ik zou mijn telefoon nooit in een zadeltas stoppen.
Als je valt en je paard gaat ervandoor dan ben je dus ook niet in de gelegenheid om iemand te bellen.

Ik heb een heuptasje ( volgens mij van outdoor ruitersport ) en heb mijn telefoon ook in mijn zak of aan mijn nek.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:29

breng een bezoekje aan dabo-design.nl en al je problemen zijn opgelost.

Zelf heb ik mijn telefoon altijd op stal aan mijn laars in een telefoonhoesje. Vooral in de zomer geen jas en dus geen zakken voor telefoon. Dat laarzenhoesje is IDEAAL.

En de langen ritten (25-40 km) maak ik met een kleine voortas. Pakje drinken, rolletje dropjes, paardensnoepjes, zakdoekjes past er allemaal in.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:30

dabo-design.nl inderdaad. Super fijne tasjes en degelijk. Sorry dabo maar de oudste is zeker 8 jaar oud en nog perfect.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:24

Die van Active Leisure!!! Vanaf klasse 1 t/m klasse 3 rijd ik ermee en super super super! Zitten twee bidons bij die aan de zijkant zitten, dus heb je lekker te drinken onderweg en een grote ruimte waar ik bij langere tochten zelfs telefoon , kaarten én lunch in kwijt kan!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:27

Ik zou de telefoon dus nooit op het paard bewaren maar op jezelf. Als er iets gebeurd en paard gaat er vandoor dan sta je daar.

:evaw: telefoon!

Tenzij je geen zadeltas bedoelt maar rugtas maar dat is toch niet handig?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:46

Muurp schreef:
Er zijn ook bidonhouders die je voor aan je zadel kunt maken. Liggen goed stil, dus het paard heeft er geen last van. :)

En verder gebruik ik ook een heuptasje.

Die inderdaad! Van Stowaway zijn erg fijn en in verschillende kleuren te krijgen!

Ik heb ook een heuptasje van Deuter, maar daar past niet veel meer in dan mn telefoon en m'n vetkaart op wedstrijd! :D

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:25

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:07

Ik rij met Stow-a-way zadeltassen.
die kun je kleiner maken voor als je weinig mee neem en groot houden voor als je veel mee neemt.
Ze liggen ook erg netjes met rijden en zullen je paard niet hinderen.

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:54

ik zie net dat ze bij de aldi heuptassen in de aanbieding hebben, voor dat prijsje is het goed te proberen ;-)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 15:22

Oh! Daar woon ik zo goed als naast! Ik ga maandag ff bij de aldi kijken.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:58

Was gisteren bij de Aldi maar hier geen heuptasje te vinden. Heb er ergens anders een gehaald.

Wel een dunne halen hoor, niet een die heel dik is, dat rijd niet lekker :)