Endurance surea/breda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:06

Bij mij was de wedstrijd geen succes. Smurf voelde de hele wedstrijd al wat slomer dan anders en de hartslag daalde heel langzaam in de vetgates.
De 2e vetgate was de hartslag zelfs na 20 min nog 64. Pas na 2 uur was hij weer op een normale waarde.... Dierenartsen snapten het ook niet, haar overige waardes waren perfect.
Direct bloed laten prikken daar krijg ik morgen de uitslag van.
Vanavond lag ze opeens op stal en had dus 40 graden koorts... Direct de dierenarts gebeld, ik was wel geschrokken maar hij dacht gewoon aan een virusje omdat ze verder wel alert was.
Nu dus haar verder in de gaten houden en iedere dag even de temperatuur controleren.

Was dus geen geslaagde wedstrijd voor ons... Ik hoop dat het alleen maar een virusje was en dat ze snel weer opknapt!

Crazymel

Berichten: 1215
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Breda

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:13

Zo bale Kim!! Beterschap voor smurf dat ze snel weer opknapt!

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:53

Inderdaad balen van Smurf Kim. Ik heb niet veel op andere gelet tijdens de wedstrijd omdat ik in eerste instantie aan het genieten was van de rit met Genghis. We zijn met goede waardes (hs49, locomotie een a en de rest )gestart en hebben een super wedstrijd gelopen tot net het cadettenkamp. Vanaf hier heeft Genghis alleen maar gestuiterd tot aan de finish. Hij was zo heftig dat we met ons tweetjes onderuit zijn gegaan. Bij de finish hebben we mega veel gekoeld om Genghis zijn hs naar beneden te krijgen, maar deze daalde wel, maar niet snel genoeg. Hij was meer bezig met andere paarden en zijn omgeving dan met zich zelf. Bij de 10 minuten inspectie was zijn hs dan nog erg hoog en dus niet goed. Resultaat een te hoge hs op finish. Op dat moment balen omdat de rest van de wedstrijd zoals geschreven erg goed ging. Zo goed zelfs dat we bijna zeker waren dat we het eindelijk voor elkaar hadden en deze wedstrijd met wp konden eindigen.

Nu maar afwachten op de nakeuring, want een hs zo hoog als Genghis nu had was bijna onmogelijk om naar beneden te krijgen dachten we. Na 5 minuten voor de zekerheid nog eens controleren en warempel zijn hs was onder de 60. Tijdens de nakeuring was zijn hs 52, locomotie iets minder dan voor de start maar logisch na onze val en de rest was weer +++.

Ondanks het niet gewenste en gedachte einde toch enkele pluspunten voor ons.
. We hebben een geweldige wedstrijd gereden waar Genghis super voorwaarts-neerwaarts liep en we relaxed hebben kunnen genieten van elkaar.
. Genghis heeft eindelijk ontdekt dat hij mocht plassen onder het zadel wat hij dus uitgebreid deed.
. Tijdens het groomen bleef Genghis rustig en liet hij alles toe.

Minpunt is dat Genghis zijn uitknopje nog niet kan "aanzetten" meteen na de finish maar pas na een lange tijd erna. Hier moeten we dus aan blijven werken, maar ik merk dat het steeds sneller gaat.
Ook moeten we beide leren dat inhalen geen probleem is en dat we gewoon ons tempo kunnen blijven rijden zonder achter anderen aan te gaan. Mijn idee is, dat als we dat oplossen we zeker 75% van het niet kunnen uitschakelen hebben opgelost.

Conclusie is dat we met stappen vooruit gaan, maar net niet de stappen die nodig zijn voor een 100% goede wedstrijd.

Deze week beginnen we met magnesium om te kijken of we zo de scherpere randjes wat kunnen afvlakken. Hopelijk helpt het een beetje.
Ook hebben we ons wedstrijdschema helemaal omgegooid ten voordele van Genghis.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:36


Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:37

Er staat er één met géén hartslag bij de finish... Das niet best :P

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:59

Is idd niet best..

Zeker iemand die dacht dat er in de K1 ook pas na 30 minuten gekeurd hoefde te worden.. :D En niet eerst de 1ste controle na 10 minuten NA de finish..

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:00

Ik denk dat het die pony was die zich niet liet meten, stond erop te kijken. Zodra de dierenarts erbij kwam begon die pony te bokken en te springen. :=

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:33

Ach ja de 1 wilde niet gemeten worden, de ander wilde niet op de wagen ;)

En nu op naar 06-06-2015 te Beernem.. Kijken wat die pony doet.. :+

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:33

Voor ons was het een bizarre wedstrijd. Eerst 2,5 uur met de trailer op weg voor een korte klasse 1, maar ik wilde graag mijn punten halen voor de klasse 2.
De start verliep niet zo soepel, door het weer was Shiva heel onrustig met opstappen maar gelukkig waren we optijd begonnen en zat ik tien minuten voor de start er op. Toen kwam helaas het moeilijkste nog, een mevrouw was aan de zijkant druk bezig met de vlaggen. Shiva vond het spannend maar ging er netjes langs totdat mevrouw met vlag en al naar beneden valt in de greppel.
Shiva wilde er daarna met geen mogelijkheid meer langs waardoor we vijf minuten later startte. Eerste vijf kilometer met veel spanning gereden maar daarna liep ze fijn en de rit goed uitgereden.

Het mooiste nieuws kwam echter zondagavond, toen ik op het endurance forum had gevraagd naar de uitslag bleek ik gewonnen te hebben! *\o/* Ik had dit totaal niet verwacht omdat we niet zo hard gereden (12.15kmpu) hadden en niet direct aangeboden. Dus helaas niet gewacht op de prijsuitreiking.

Maar we zijn nu wel klaar voor onze eerste klasse 2 in Wateren :D

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:40

+:)+ Super toch. Gefeliciteerd.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:41

:= Ze hebben allemaal wel wat ;)

Gefeliciteerd met je klassering voor de K2 Bismarck :)

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:43

Dankjewel ik was ook super verrast!

Wel jammer voor iedereen waarbij het iets minder fijn verliep. En sterkte met je paardje Kim!

mjs
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:32

Ik heb fijn gereden. Helaas wel 2x fout gereden.
Jammer want dan moet je weer terug naar het punt zoeken waar je naartoe moest.
Vast te geconcentreerd aan het rijden en voor mij de eerste x in Nederland.
In belgie staan pijltjes met de richting dus nu met al die kleurtjes even wennen.
Maar heb 3 winstpunten gereden en dat was de bedoeling zodat ik nu ook klasse 2 mag gaan rijden.
Ga me opgeven voor 40 km in Beernum.
Trots op mijn lieve paardje.

En valt op, op elke foto oortjes vrolijk naar voren. Dus plezier voor 2

Roxan1

Berichten: 100
Geregistreerd: 06-12-10
Woonplaats: Grensgevalletje BE-NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:33

Beterschap Kim345.... Wat een verhalen... van euforie, spanning, blijdschap, teleurstelling.... mooi om te lezen...

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:50

@Kim beterschap bah wat naar allemaal :(:)
@AlexVB sommige paarden hebben nu eenmaal wat langer nodig om overal aan te wennen. Als wij Ber ooit zo verkrijgen dat ze normaal door een DA gekeurd kan worden en ook nog normaal tussen andere paarden loopt zal het vervolgens ook nog een heel verhaal worden om haar normaal door een wedstrijd te loodsen. Maar als je jouw paard op de wedstrijd ziet ziet hij er zo goed uit, dat komt uiteindelijk vast helemaal goed :j

Wij waren ook nog paar keer verkeerd gereden, en weer terug gereden, denk eigenlijk iedereen wel :+
en ik vroeg me ook af wat dat nou was met dat paard zonder hartslag maar zo te lezen viel het mee :')

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:43

Kim wat balen, ik zag je bij de dierenarts staan. Hopelijk alleen maar een virusje, ben benieuwd wat de bloedtest aantoont.
Alex, ook balen je paard lijkt aan het begin heel braaf en rustig, jammer dat dit bij de finish dan anders is.

Wij hebben de wedstrijd goed uitgereden maar heb er geen fijn gevoel aan over gehouden. We hebben een stukje heel lekker gereden met een groepje van klasse 3 maar toen we weer alleen reden was Tiara niet lekker voorwaarts meer. Daarnaast merkte ik dat ze door haar hoefijzers (vorige wedstrijden zonder ijzers) toch anders liep. Ik zag ineens weer zwaaiende voorbenen en op alle foto's zie ik ook veel meer knieactie. Dat kost natuurlijk meer energie.

Uiteindelijk op 2km voor de finish gaan stappen omdat ik dacht dat we anders iets te snel zouden zijn maar aangezien de laatste 2 km eindeloos duurden hebben we daar 40 minuten over gedaan! Ik vond het niet eerlijk om weer opnieuw te gaan draven aangezien ze echt geen zin meer had. Ik was dan ook erg verbaasd dat haar hartslag bij de finish 60 was. Normaal gesproken is deze rond de 44/48 of op z'n hoogst 56 en dat na 1,5 km stappen. Heel vreemd. Nu was haar hartslag bij de voorkeuring ook al hoger dan normaal, 48 ipv 36 wat ze normaal heeft. Beide keren werd ze gemeten door dezelfde student dus ik vraag me af of zij misschien een telfoutje heeft gemaakt. Hoe dan ook iets om op te letten en ook thuis af en toe te testen.
Bij de nakeuring wel weer netjes 44. Een B op locomotie omdat ze gewoon niet lekker liep, absoluut niet kreupel maar wel vermoeid.

Genoeg zaken om eens goed over na te denken en oplossingen te vinden.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:29

Erg leerzaam om al jullie verslagen te lezen.

Beterschap voor je paard Kim, is ze al iets opgeknapt?
En Alex, volgens mij kwam ik jou onderweg ergens tegen, je stuiterde behoorlijk rond, vervelend dat hij zo lekker ging en toen toch besloot te gaan stuiteren -O-

Ik ben stiekem ook een beetje teleurgesteld door die laatste '2' kilometer. Wilde inderdaad ook niet meer gaan draven omdat het ook pas onze 3e wedstrijd was, maar we lagen erg netjes op schema en dan is het gewoon jammer dat de gemiddelde snelheid zo omlaag zakt. Niettemin fijn gereden.
Kany liep eventjes heel vervelend iets na de 10 km, ik denk dat het uiteindelijk aan de kiezelige paden lag, want daarna geen last meer van gehad. Hij was toen gelijk heel zijn drive ook kwijt, dus ik ben heel rustig naar GP2 gedraafd. We hebben eventjes achter twee andere aangehaakt, maar Kane bleef op zijn eigen tempo draven en deed geen moeite om ze bij te houden, waar ik eigelijk wel blij mee ben, het is echt geen doodloper en hij neemt goed zijn rust als hij dat nodig vind :).
Bij de GP eventjes zijn hoeven nagekeken, niks te zien. Lading water eroverheen, banaan en water erin en hij was weer helemaal wakker. Vanaf dat moment wilde hij alleen nog maar harder, maar hij is altijd goed te controleren.
Wat dat betreft is het eigenlijk een geweldig handig paard, makkelijk bij de keuringen, makkelijk op het voorterrein (hij staat echt gewoon te slapen midden in de drukte) , makkelijk met eten en drinken gaat ook steeds beter, makkelijk onderweg (behalve viaducten :+ ), makkelijk met andere paarden en altijd goed te controleren.
Enige puntje is dat hij het nog erg spannend vind om hard te gaan, hij houdt graag overzicht, en hard door een bos heen vind hij veel te onverantwoord :+ , op open plekken zetten hij er graag vaart achter, maar in het bos gaat alles op zijn gemakkelijke drafje. Voor nu ook helemaal prima.

Ons ingeschreven voor de klasse 1 in Renkum (onze 3e officiele wedstrijd alweer) :). Dan gaan we ook voor het eerst helemaal alleen starten, ben erg benieuwd hoe dat gaat, Kane heeft toch wel eventjes tijd nodig om zijn drive knop aan te zetten, en in Breda was hij gelijk zo fanatiek omdat hij met zijn weidegenootje mee mocht :o

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:22


Crazymel

Berichten: 1215
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Breda

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:28

Ja ze stond bij het water foto's komen er nog aan ze heef het wat drukker

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:44

Sash schreef:
Ik zie geen foto's komen bij deze fotograaf. Weet iemand of zij er wel echt bij geweest is? Anders blijf ik die pagina steeds voor niks checken ;)
https://www.facebook.com/mderooijfotografie?pnref=lhc

Dat ben ik!
Foto's komen nog helaas op moment drukker dan begin van de week verwacht.
En er gaat helaas altijd veel meer tijd in het uitzoeken en bewerken zitten van de foto's. Dan het maken van de foto's.
Maar de foto's komen nog zeker online.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:03

ok leuk!!! Dan blijf ik je pagina checken ;)

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:18

VanHuisUit schreef:
@AlexVB sommige paarden hebben nu eenmaal wat langer nodig om overal aan te wennen. Als wij Ber ooit zo verkrijgen dat ze normaal door een DA gekeurd kan worden en ook nog normaal tussen andere paarden loopt zal het vervolgens ook nog een heel verhaal worden om haar normaal door een wedstrijd te loodsen. Maar als je jouw paard op de wedstrijd ziet ziet hij er zo goed uit, dat komt uiteindelijk vast helemaal goed :j



Het komt zeker allemaal goed met mijn kanjer. Als ik dit jaar vergelijk met vorig jaar op bepaalde momenten kan ik me zelf zegenen met hem.. We maken iedere wedstrijd en training stapjes vooruit, alleen zou het eens erg goed voor mij zelf zijn als we een giga stap voorwaarts konden maken..

En omdat ik het belangrijk vind dat Genghis zich op zijn gemak voelt hebben we besloten dit jaar nog alleen maar Belgische wedstrijden te rijden. Misschien dat hem dat beter bevalt omdat de WP die we gehaald hebben op Belgische wedstrijden zijn geweest..

Roxan1

Berichten: 100
Geregistreerd: 06-12-10
Woonplaats: Grensgevalletje BE-NL

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:31

@AlexVB - Belgie is fijn hé om te rijden. Ik vind het ontzettend ontspannend om geen starttijd te hebben dan kan je op het gemakje zonder enige druk toe werken naar je start. Met uitzondering van de hoge klasse (80 km)

Wij hebben afgelopen zaterdag in Beernem een succesvolle rit van 42km gereden (geen stijf paard deze keer maar ook even laten bewegen voor de voorkeuring uiteraard). Geëindigd met prachtige waarden.

Ik ben nog bij jullie stand geweest maar heb jou niet gezien AlexVB, ook wij waren sponsor van deze wedstrijd.

Wel kwam ik "Somebitch" nog tegen die de 80 km aan het rijden was.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:02

@Roxan1, Ik was de groom van "somebitch" en was dus erg druk.. In Lille ben ik weer aan de beurt met rijden.. Misschien zien we jullie daar.. Kunnen we ff kletsen..

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Endurance surea/breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:14

Alex had het inderdaad te druk met mijn pony haha.

Gefeliciteerd met je goed uitgereden rit! :)) super!