Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Milkberry schreef:Een paar keer de trainingsrondjes doen in stap. Hopelijk krijgt ze dan door dat ze helemaal niet hard hoeft. Dan langzaam af en toe een drafje. Zo deden we dan met 1 van onze draver na het koersen ook. Die was op het strand getraind en wilde op het strand standaard veel te hard. Door veel te stappen over de stukken waar hij hard wilde, was het er zo uit.
Ook in stap heb ik haar meer opgepakt, dus in plaats van een lang teugeltje en een vlotte, ruime stap, heb ik haar meer bij elkaar gereden en echt in een heel rustig tempo laten stappen. Ze vond dit duidelijk helemaal niet leuk, maar begon het redelijk snel te snappen. Ik had nu ook veel meer het idee dat ik de controle had. Bijv bij een bocht in draf, niet erdoorheen scheuren onder me uit, maar eerst terug in tempo, echt netjes onder mij en met beleid de bocht door. Ik dacht altijd dat ze onder me liep, maar dit valt denk ik flink tegen. Ik ga vanaf nu heel bewust rijden en hoop snel op verbetering!