Rabobank Vechtdalrit Ommen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 18:18


annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:02

Leuk!
Eerste keer Ommen voor mij, na vele enthousiaste verhalen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:09

Leuk!
Vorig jaar gereden, dit jaar helaas niet omdat pony nog niet voldoende op conditie is (en het niet eerlijk is tegenover hem om hem nog 'even' klaar te stomen). ;(

Dus ik ben er bij als vrijwilliger, fotograaf en/of groom :D

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 17:44

Gezellig dames! :)

S_imonee

Berichten: 3848
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:40

Voor mij wordt dit ook de eerste keer! Heb er zin in, ben benieuwd hoe paard het gaat doen. We zijn al druk ritjes aan het maken.
Ben nog wel aan het twijfelen of ik haar op ijzers ga zetten of niet. Zal van de week de hoefsmid even vragen wat hij ervan denkt.

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:42

misschien ga ik meedoen als het mag en als ik ga ga ik met zoutenootjes en blixem :D

Spoiler:
ik hoop heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg dat ik mag *\o/*

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:41

Leuk Myrthe!

Simone, hoe is je trainingsgebied nu qua ondergrond?

S_imonee

Berichten: 3848
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:45

Ja, van alles wat: verharde wegen, onverharde wegen met veel steentjes, zandpaden, bospaden ;)
De ijzers zijn niet alleen voor deze rit, maar heb ook nog de Eper vierdaagse en andere ritjes in gedachten ;) Haar hoeven voor zijn van januari tot vandaag best hard gegaan wat slijten betreft.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:53

Ah oke, dan kun je het best doen toch? Als de hoeven harder slijten dan groeien moet je toch wat. Helemaal als je lekker wilt rijden. Voordraven is onderdeel van de keuringen en dan moet je paard niet kort of gevoelig lopen. :)

S_imonee

Berichten: 3848
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:25

Ik denk het wel ja. Ik had haar vandaag de hoefschoenen alweer aan gedaan, maar de laatste paar keren dat ik ermee reed trapte ze die uit. Zo vandaag ook weer :P

Ze heeft soms wel een huppeltje in draf. Is dat ook erg? Dat heeft ze altijd al gehad. De dierenarts kijkt er elk jaar met het enten even naar, maar zegt dat het geen kwaad kan.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:21

Dat durf ik niet te zeggen..ik heb wel eens gezien dat ze de paarden dan afkeuren maar ook wel eens goedkeuren.. ligt aan het huppeltje denk ik. Hier heb je dus niks aan he.. :') Maar ook daar is zo'n wedstrijd heel verhelderend voor! Je leert zoveel van/over je paard! Entingen wel goed voor elkaar? Ook ieder jaar weer een of twee mensen (nieuwelingen) die naar huis worden gestuurd.. :x

S_imonee

Berichten: 3848
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:18

Ik geloof dat ze nog wel een basis enting moet. Wou deze week de dierenarts even bellen daarover :o

Oké, nou we zullen zien. Het verschilt ook per dag en per ondergrond hoe erg het soms is.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 22:22

Ah ja, dat moet dan wel even. Anders 'he'j pech'! :P Ik zet Beer ook weer op ijzers. Ik rijd gewoon teveel km's. In de winter gaat ie altijd een maand of 2/3 op blote voeten maar het slijt ook sneller dan dat het groeit (ik rijd gewoon in de winter maar wel iets minder intensief) en wil deze/volgende maand de training weer oppikken dus dan geen gezeur met gevoeligheid, etc. Gewoon Nikes eronder en goan!

S_imonee

Berichten: 3848
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:27

Ja zeker, moet voor epe ook goed zijn, dus twee vliegen in een klap haha.

Ja precies. Dan mag het ook wel.
Daarom ben ik het nu ook aan het overwegen om mata op ijzers te zetten. Ik schroef de hoeveelheid kilometers ook alweer op. Als ik kijk naar die 1500 km van afgelopen jaar :=

Op blote voeten gaat het ook prima, maar het slijt wel super snel zo haha.

BenteAmy

Berichten: 110
Geregistreerd: 30-04-12

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:56

Vorig jaar heel fijn gereden in Ommen, hopelijk wordt het dit jaar net zo`n leuke wedstrijd! Ik heb er in ieder geval al zin in :D

Simone, als je twijfelt zou ik je paard gewoon op ijzers zetten. Uit ervaring weet ik dat je een wedstrijd dan veel fijner rijdt. Hoef je niet steeds te denken om de hoeven en wat je paard eventueel voelt van steentjes ed. Maar gelukkig heb je nog wel even om erover na te denken :)

sanowa

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:13

Ommen staat weer op de planning ;)

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:49

Hier staar ommen ook in de planning :D

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:33

Gezellie!

ayhno
Berichten: 869
Geregistreerd: 24-10-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:42

Leuk! Staat op de planning voor dit jaar! We beginnen dit jaar voor het eerst in de endurance

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:40

S_imonee schreef:
Ze heeft soms wel een huppeltje in draf. Is dat ook erg? Dat heeft ze altijd al gehad. De dierenarts kijkt er elk jaar met het enten even naar, maar zegt dat het geen kwaad kan.


Bedoel je bij het aandraven?



Edit: helaas moet ik mij weer afmelden... Had even niet gezien dat het net in onze vakantie viel.

Koekeroekus

Berichten: 3322
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:48

Hoe zit dat met die impulsklase dan? Kun je daar zomaar aan mee doen?

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 18:32

Even van de site van de endurancevereniging gehaald:

Wie graag vrijblijvend wil kennismaken met endurance of mendurance kan meedoen in de kennismakingsklasse bij de wedstrijden van de KNHS Endurancevereniging, de voortzetting van de ‘Dutch Endurance Riders’. Deze wordt onder de voorwaarden gereden van de KNHS Impulsrubriek. De reglementen zijn volledig van toepassing. Alleen lidmaatschap van de KNHS is vereisd en ook leden van KNHS Endurancevereniging kunnen in deze klasse hun paard of combinatie uitbrengen.
Voor niet-leden is er net als voor leden een aantal voor­waarden waaraan een combinatie moet voldoen. De ruiter moet minimaal 7 jaar oud zijn, en moet indien hij jonger is dan 14 jaar, samen rijden met een medewedstrijdruiter van op zijn minst 18 jaar. Het paard of de pony, van welk ras ook, is minstens 4 jaar, niet hoogdrachtig (korter dan 8 mnd) en heeft geen veulen. Verder is de chip verplicht en ook een naar voorschrift in het Paardenpaspoort bijgehouden entingsschema, waaruit blijkt dat het dier een correcte basisenting heeft gehad (dat zijn twee entingen die met minstens 21 dagen en hoogstens 92 dagen tussenruimte zijn gegeven) en vervolgens jaarlijks minimaal 7 dagen en maximaal 365 dagen voor de wedstrijd is gevaccineerd tegen influenza. Hier wordt streng de hand aan gehouden - bij de voorkeuring controleert de veterinair het paspoort en wie het bijvoorbeeld thuis heeft laten liggen mag niet starten. Ook als er meer dan een jaar tussen de jaarlijkse herhalingsentingen is verstreken volgt een startverbod; dit steekt echt op de dag! De dierenartsen hebben in de loop der jaren alle smoezen al langs horen komen en zijn daar ongevoelig voor in het belang van de overige deelnemers.

Voor meer info: http://www.endurancevereniging.nl/endur ... rance.html

Chariklia

Berichten: 317
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Winterswijk - Woold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:57

Ik start voor de eerste keer met mijn hengst op de korte klasse 1. Ben benieuwd!

_suus19_

Berichten: 1723
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:17

Ik ga me sowieso inschrijven voor Ommen! Mooie wedstrijd :j
Start denk ik de klasse 2. Hangt er een beetje van af hoe mijn paard zich gedraagd in KWB.
Anders met m'n andere paard lange klasse 1 :)

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: Rabobank Vechtdalrit Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:21

ik doe mee *\o/*