Starten met Startpas?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elmars_Floor

Starten met Startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 23:31

Even een vraagje, niet voor mezelf want ik rij gewoon via de endurance vereniging, maar voor mijn zusje.

Zij heeft een gewone startpas via de KNHS voor dressuur en springen. Mag zij hiermee ook officieel klasse I endurance starten?
De ene zegt op stal van wel en de ander zegt van niet..
Wie weet het antwoord.. :Y)

Groetjes Francien :)

PBA_

Re: Starten met Startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:55

Als zij lid is van de endurance vereniging kan dat. Anders kan zij alleen impuls wedstrijden rijden.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:05

dus dan moet je buiten je eigen vereniging waarbij je een startpas hebt ook nog eens extra lid worden van de endurance vereniging?? lekker duur grapje alles bij elkaar :p dan houd ze het bij impuls..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:34

Dat kost 50 eur per jaar en daarvoor krijg je ook 4x per jaar de Her&DER, een heel mooi en informatief enduranceblad.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 14:30

Idd deze vereniging is juist relatief gezien goedkoop. Het blad is leuk, informatief en leerzaam. Ook kan je als je lid bent meedoen aan cursussen en clinics. Bij een aantal zelfs kosteloos als je lid bent. Het heeft dus vele voordelen.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 21:02

Ja is ook goedkoop als je alleen lid bent van endurance vereniging zoals ik :P

Maar hier komt voor mijn zusje die €50 nog extra boven op de kosten die ze al betaald.

a) voor je gewone vereniging moet betalen 75 euro p.j. (alleen lidmaatschap)
b) je startpas moet aanvragen voor dress en spring wedstrijden 80 euro p.j.
(komen er dan ook nog extra kosten bij voor startpas endurance of mag je dan wel starten?)

Dus ja kan ik begrijpen dat die 50 euro extra voor paar wedstrijden die ze mee wou rijden in de endurance erbij een duur grapje word ;)
Maar goed dan rijd ze wel een rondje impuls mee... ;)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:03

Ze hoeft dan geen startpas endurance te hebben als ze al een dressuur startpas heeft

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 21:26

Oke dus alleen die extra lidmaatschap.
Dank je wel weet genoeg :D

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 04:09

als je gewoon een keer wilt starten is het een duur grapje ja, ik vind het ook jammer hoor want ik betaal me eigen scheel.
lidmaatschap rijvereniging 225
lidmaatschap endurance vereniging 50
startkaart 85
lidmaatschap avs 130
dus een 490 euro bij elkaar voor maar 1 jaartje! moet niet gekker worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 06:48

Ik ben er al even tussen uit, maar meende dat de endurancever. in het leven is geroepen voor de ruiters die alleen endurance zouden willen starten en niet lid hoefte te worden van een reguliere vereniging. Soort landelijke ponyclub voor endurance. Vind het enigzins bijzonder dat 'regulier'gewoon alles gestart mag worden maar dat je voor endurance +regulier lid moet worden van twee verenigingen? Daar gaat toch iets mis?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:08

Als je alleen endurance start, dan is een lidmaatschap van de endurancevereniging plus een endurancestartkaart voldoende. Wil je ook nog andete KNHS-wedstrijden starten, dan zul je ook nog lid moeten zijn van een rijvereniging, die zijn er overigens ook goedkoop als je een papieren veteniging kiest. Ook via het AVS kun je zoiets regelen.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:27

Hilli schreef:
Als je alleen endurance start, dan is een lidmaatschap van de endurancevereniging plus een endurancestartkaart voldoende. Wil je ook nog andete KNHS-wedstrijden starten, dan zul je ook nog lid moeten zijn van een rijvereniging, die zijn er overigens ook goedkoop als je een papieren veteniging kiest. Ook via het AVS kun je zoiets regelen.

Ja dit is als je het andersom bekijkt als TS....
Ik vind het een doorn in het oog dat je om endurance wedstrijden te kunnen rijden ook verplicht lid moet zijn van de endurance vereniging.

Normaal is lidmaatschap vereniging + startpas = wedstijden rijden.
Bij endurance moet je dan dus ook nog verplicht lid zijn van de Endurance vereniging.

Eigenlijk hoop ik dat de EV eens geïntegreerd word en hetzelfde gaat werken als de andere verenigingen.
Dan zou je als je lid bent van de Endurance vereniging + startpas ook Dressuur en springen mogen rijden en andersom.

Edit: en daarbij vind ik die 50 euro ook veel geld. Ik heb nog nooit meer wedstrijden dan 5 per jaar gereden. Dus 10 euro p keer voor de Endurance vereniging.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:51

Tja, Als men als niet KEV lid ook gewoon mag starten is de kans aanwezig dat er meer ruiters mee gaan doen.. We willen dat blijkbaar niet, want anders was dat allang "toegestaan"

Als men wil weten waarom men voor deze structuur gekozen heeft kan je de vraag stellen aan het bestuur van de KEV.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:52

Ik zou het zelf wel heel fijn vinden om niet van een gewone vereniging meer lid hoef te zijn om ook dressuur te mogen starten.
Dat de KEV ook als regulier gezien zou worden.

Tja dat roepen veel leden al een hele tijd maar is er helaas nog nooit van gekomen.

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:36

Hilli je hebt wel gelijk wat betreft een papieren rijvereniging, dat dat veel goedkoper is, ik deed dat via het avs. alleen toen kwam er nog eens bij dat ik graag wilde kunnen blijven door rijden als de bak en de bossen verzopen waren dus dan word je (tenminste ik dan) automatisch lid van een rijvereniging waar je ook in de winter een goede bak had.
Achteraf heb ik alleen vorig jaar een wedstrijdje of 2 dressuur gereden en daarna niet meer, ik zat er over te dubben om volgend jaar(2016) misschien mijn startpas om te laten zetten naar alleen endurance startpas maar andere andere kant bespaar ik dan "maar" 50 euro en ik wil eigenlijk de kans open houden om toch ook minimaal het L2 te behalen, ookal vind ik er echt helemaal niks aan.
Het is jammer dat die rijvereniging zo verschrikkelijk duur is, maarja dan kan ik iig wel blijven rijden als de rest het niet kan.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:53

jbverwiel schreef:
als je gewoon een keer wilt starten is het een duur grapje ja, ik vind het ook jammer hoor want ik betaal me eigen scheel.
lidmaatschap rijvereniging 225
lidmaatschap endurance vereniging 50
startkaart 85
lidmaatschap avs 130
dus een 490 euro bij elkaar voor maar 1 jaartje! moet niet gekker worden.

Om dressuurwedstrijdn te starten hoef je niet ook nog lid te zijn van een externe rijvereniging. AVS fungeert ook als vereniging. Maw, je kan dus je startpas via het AVS aanvragen. Er staat dan op de startlijst onder vereniging iets van Arab. Vol. Stamboek.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 21:45

Maar inderdaad als je daarbij vereniging heb + lessen (spring+dress dan) om toch weer veder te komen betalen wij hier toch ook €420!!!! euros.. en dan zonder de startpas, en al die andere zooi er omheen...

Had het laatst met iemand op stal er ook over.. die was van mening dat je dus wel mocht starten met een "gewone" startpas zonder extra's. Toen ik het vertelde werd zij ook echt boos. Zo van we betalen ons al scheel aan allerlei kosten en dan ben je nog verplicht om extra te nemen!
Want eerlijk is eerlijk, inschrijfgeld is bij de endurance ook best aan de prijs.. Waar je mij veder nooit echt over hoort hoor wat vind het wel prima voor die paar wedstrijden maar nu was ik op mijn laatste wedstrijd 3e geworden korte klasseI.. Nu betaal je €35 aan inschrijfgeld.. was super trots op mezelf (en paard) dat we 3e waren.. en wat won ik.. een EMMER... dat was de eerste keer dat ik dacht tja... (ook al gaat het natuurlijk om de prestatie, om je punten.. ik verwachte gewoon niet alleen een emmer)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:52

Een emmer is tenminste nuttig, zo'n beker geef ik direct weg.
De prijzen zijn nog netjes als je ziet hoeveel officials daarvan betaald moeten worden.
Bij dressuur is dat slechts 1 of 2 juryleden maar hier iets meer incl de veterinaire
2 dressuur proefjes a 6 minuten kost ook €25.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 23:05

Ja dat is ook wel weer zo.. als je kijkt hoeveel mensen er nodig zijn bij zo'n wedstrijd. en bedoel echt niet verkeerd over te komen hoor.. want dat zeg ik je hoort me er veder ook nooit over maar omdat ik dat hoorde van andere (die ook in de prijzen waren gevallen)dat er ook wedstrijden met leuke bedragen aan cadeau bonnen en dergelijke viel me emmertje ff tegen :P (ik ben geen prijzenrijder dus veder geen idee :P)

(p.s. in mijn tijd koste een proefje nog €7.. zijn ze zo erg omhoog gegaan.. rijd al heeeeel lang geen dress/spr wedstrijden meer hoor dus geen enig bezef van.)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:08

Bij de paarden is het nu vaak 12,50 en als je geluk hebt 10,00 (soms is dat alleen voor de leden)