Waar moet een TREC paardje aan voldoen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara1975

Waar moet een TREC paardje aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:15

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuw paard voor mijzelf. Het plan is om samen met mijn vriendin en haar fries te gaan trainen en dan ook TREC wedstrijden te gaan rijden.

Waar moet een ideaal TREC paard aan voldoen?? Ik heb een onwijs leuke jonge bonte merrie van 165 op het oog, met mooi droog beenwerk, mooi bespierd en gezond.
Is elk paard geschikt voor TREC?

Gilbey

Re: Waar moet een TREC paardje aan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:19

In principe kan elk paard TREC gaan doen.
Je hebt een voordeel als je een paard hebt dat veelzijdig is.
Verder een goede looplust maar ook snel weer tot rust kan komen is erg handig.
Tijdens de POR krijg je soms dat je een stuk lekker door kunt rijden maar dat je opeens twijfelt of je goed zit.
Als je paard dan maar dor wil gaan is het heel lastig om even goed op je kaart te kijken terwijl een paard dat dan snel rust kan pakken en stil gaat staan jou weer vlotter goed laat kijken en jullie weer vertrekken kunnen.
Dat geldt ook voor tijdens de PTV.
Daar worden tempo hindernissen afgewisseld met langzame technische hindernissen.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:58

Dank je wel voor je uitleg!
is dat ook niet iets wat je kunt oefenen met je paard..om op de.momenten waar het moet de rust te pakken...volgens mij.wel...al zal.het.met een wat heter paard minder makkelijk zijn dan met een paard.wat.lekker relax is

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:51

Lijkt me wel geschikt. Je gaat het toch pas merken hoe ze het doet als je begint met trainen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:54

Elk paard wel. Fjorden, haflingers, dravers, kwpn'ers, friezen, ze doen allemaal mee.
Als je paard maar een goede conditie heeft, redelijk bomproof is, een sprongetje kan maken en jou vertrouwt, dan moet het lukken. Het is meer een kwestie van gehoorzaamheid dan echt een goed ras.