Verschil Endurance & Eventing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Verschil Endurance & Eventing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 19:52

Hoihoi!

Ik wist zo snel niet waar ik dit moest plaatsen, en dacht dat dit de beste oplossing was :D .

Wat is het verschil nou echt tussen Endurance en Eventing? Ik heb namelijk ooit eens een presentatie gemaakt over Endurance en daar achterop stond(door de toenmalige meester) geschreven 'Endurance lijkt erg op Eventing, vind je niet?' Maar ik zat er dus over na te denken en ik weet het verschil dus niet.

Iemand op dit forum kan mij vast meer vertellen dacht ik zo :j

Voor degene die dit nu lezen, heb mijn pres. er even bij gepakt, dit gaat dus NIET over endurance. Het word ook nergens benoemd. Toch zou ik graag het verschil/ de overeenkomst willen weten.
Laatst bijgewerkt door OneAndOnlyx op 01-11-14 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:55

Wat zijn de overeenkomsten? Dan ben je sneller klaar namelijk. ;) Het is allebei een paardensport? Meester heeft er denk ik weinig kaas van gegeten.

Toen jij de presentatie hebt gemaakt, wat heb je toen (even in het kort) verteld over Endurance?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:55

Eventing is met hindernissen en gaat over parcoursen rond de 5 km dacht ik
Endurance gaat over een afstand tussen de 20 en 160 km zonder hindernissen maar met vetgates en daarin dus de dierenartscontrole.
Dat is het simpelste verschil denk ik, bij eventing heb je alleen een voor en nakeuring dacht ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:58

Ik vraag me meer af wat het zelfde is.. :D

Edurance is lange afstand rijden (tot 160 km) op "gematigd tempo"
Eventing is een dressuur proef, spring parcours en cross parcours over enkele km's op hoog tempo en "natuurlijke" hindernissen

De enige gelijkenis die ik kan bedenken is dat een goed uithoudingsvermogen nodig is. Maar ook daar weer op een andere manier..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:01

Judith_ schreef:
Wat zijn de overeenkomsten? Dan ben je sneller klaar namelijk. ;) Het is allebei een paardensport? Meester heeft er denk ik weinig kaas van gegeten.

Toen jij de presentatie hebt gemaakt, wat heb je toen (even in het kort) verteld over Endurance?

Ehm.. vergeten :') . Ik denk dat ik een vergissing heb gemaakt en dat mijn pres over Eventing ging. Heb het namelijk gehad over de steeple chase enzovoort(dat weet ik nog wel)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:02

die opmerking van de docent is alleen maar logisch als je per ongeluk over eventing geschreven hebt in plaats van endurance..

dan is het eigenlijk licht sarcastisch maar in mijn ogen humoristisch bedoelt.. de verkeerde titel, boven een inhoud.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:03

OneAndOnlyx schreef:
Judith_ schreef:

Ehm.. vergeten :') . Ik denk dat ik een vergissing heb gemaakt en dat mijn pres over Eventing ging. Heb het namelijk gehad over de steeple chase enzovoort(dat weet ik nog wel)

lol, een docent met humor dus, onze berichten kruisten elkaar..

Anoniem

OneAndOnlyx schreef:
Judith_ schreef:

De steeple is al jaren uit de eventingsport.

Tegenwoordig is het dressuur, springen en de cross. Maar de cross is wel totaal anders dan een steeple.

Karin

Een andere overeenkomst is dat je zowel bij eventing als bij endurance lekker buiten je kilometers aflegt.

Maar verder zie ik ook meer verschillen dan overeenkomsten. De belangrijkste zijn wel genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:04

Aha wellicht dat de meester daarom vond dat steeple chase en eventing op elkaar leek?
Is het iets duidelijker geworden met bovenstaande antwoorden?

Oh wacht Elena, je bedoelt als titel endurance en als inhoudt eventing? Dat kan ook nog, zo had ik het niet bekeken.

OneAndOnlyx

Re: Verschil Endurance & Eventing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:09

Denk inderdaad dat het een grapje was dan. Heb nog even mijn presentatie bekeken en heb toch een vergissing gemaakt inderdaad. Het betreft de presentatie over de Samengestelde Wedstrijd(SGW) of Eventing. Maar toch vraag ik me af of de meester dan echt een grapje maakte of dat het serieus een vraag was.

Dit is zijn antwoord op mijn gehele werkstuk:

'Toch nog op tijd klaar, hé!

Een mooi samengesteld werkstuk

Het 'eventing' lijkt op 'endurance' vind je niet?'

Anoniem

Re: Verschil Endurance & Eventing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:11

En nergens het woord endurance gebruikt? En de sport met de hindernissen e.d. beschreven?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:14

Mijn presentatie begint met Samengestelde Wedstrijden(eventing) (zo staat het werkelijk in mijn presentatie) en dan met de dressuurproef, de uithoudingsproef(deze bestaat dan weer uit 4 takken, nl eerste rit over wegen en paden, een steeple chase, een tweede rit en de cross). Vervolgens gaat het over cross country.

Klopt dit een beetje met de werkelijkheid of niet?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:14

Judith_ schreef:
En nergens het woord endurance gebruikt? En de sport met de hindernissen e.d. beschreven?

Nee helemaal nergens het endurance gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:16

OneAndOnlyx schreef:
Mijn presentatie begint met Samengestelde Wedstrijden(eventing) (zo staat het werkelijk in mijn presentatie) en dan met de dressuurproef, de uithoudingsproef(deze bestaat dan weer uit 4 takken, nl eerste rit over wegen en paden, een steeple chase, een tweede rit en de cross). Vervolgens gaat het over cross country.

Nee klopt niet.

De steeple enz. is eruit. Dat is afgeschaft. Ook zijn de hindernissen in de cross technischer geworden.

Nu bestaat een SGW uit een dressuur proef, spring parcours en Cross

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:18

Anoniem schreef:
OneAndOnlyx schreef:

Nee klopt niet.

De steeple enz. is eruit. Dat is afgeschaft. Ook zijn de hindernissen in de cross technischer geworden.

Oké bedankt voor de update! Nu ben ik momenteel 15 en komt deze presentatie uit groep 7(zo'n 5 jaar geleden). Wanneer is de SC afgeschaft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:39

OneAndOnlyx schreef:
Anoniem schreef:

Nee klopt niet.

Oké bedankt voor de update! Nu ben ik momenteel 15 en komt deze presentatie uit groep 7(zo'n 5 jaar geleden). Wanneer is de SC afgeschaft?

in 2005 is de laatste wedstrijd in de oude vorm verreden geloof ik.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 20:43

Anoniem schreef:
in 2005 is de laatste wedstrijd in de oude vorm verreden geloof ik.

Dan had de website waar ik het vandaan heb(in eigen woorden natuurlijk) het dus nog niet up-to-date gemaakt haha.

Bedankt!