bak training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

glennysb

bak training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 20:44

hallo, ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de endurance . ik heb een verzorg paard in overberg staan, ik rijd hem nu een jaartje. Black is een rocky mountain horse ( 5 gangen paard) en is nu 6 jaar en een jaartje over anderhalf onder het zadel. heb nu sinds een half jaar ongeveer 1x per week privé les en verder rij ik hem nog 2 x per week. hij word nu 6 dagen per week gereden en 1 dag vrij. een half jaar geleden konden we hem pas denk ik een kwartiertje rijden en dan was die moe en nu ondertussen een half uur 3 kwartier flink draven red die prima en sinds kort heeft die ook leren galopperen en daar heeft die zeker de smaak mee te pakken! sinds kort doen wij ook bosritten, deze week aangezien we vakantie hadden zelfs 3 x het bos in geweest!:D 2x een rit van denk ik rond de 15 km in een uur ruim (gok ik). en een stap rit van zo'n ander half uur. ik zat te denken om over ongeveer half jaartje jaar een x een endurance kennis makingsrit te doen en misschien wel wedstrijden! maar ik heb een probleempje ik zie veel trainingsschema's die ik als ik vroeg uit zou zijn van school prima kan doen maar, 9 van de 10 x ben ik dus echt niet vroeg uit en dan ben ik pas in het donker bij black! dus niet echt geschikt om dan het bos in te gaan haha!!! ik vroeg mij af is het ook mogelijk om te trainen of bij houden van zijn conditie in de bak( heb alleen een buitenbak)! tuurlijk doe ik dat niet in mijn uppie en kan ik de eigenaaar vragen als zij hem doet ermee verder te gaan! hij staat altijd 4 uur buiten sowiezo en hij staat ook op een ruime stal met uitloop erbij en contact met andere paarden! heeft iemand het zelfde probleem? hoe los jij dit op en is dit überhaupt mogelijk? ik probeer sowiezo wel 1 x per week naar het bos te gaan maar door school is dat helaas niet altijd mogelijk , dus dacht vraag hier of jullie misschien wat weten?

alvast bedankt en groetjes!!
*(sorry voor het lange verhaal) -O-

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:39

Mabu

Re: bak training

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:59

Als je zo'n schema gaat doen in een bak is het nogal geest dodend, en vanaf maart is het weer langer licht, dan ga je hem dan toch pas trainen, voor een kennismakingsklasse hoef je echt geen 3 x per week te trainen in het bos o.i.d. verdiep je eens wat meer in de endurance dan kom je er vanzelf achter en ga anders naar een clinic.

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 21:16

jbverwiel schreef:
Als je zo'n schema gaat doen in een bak is het nogal geest dodend, en vanaf maart is het weer langer licht, dan ga je hem dan toch pas trainen, voor een kennismakingsklasse hoef je echt geen 3 x per week te trainen in het bos o.i.d. verdiep je eens wat meer in de endurance dan kom je er vanzelf achter en ga anders naar een clinic.

Nee maar heb het ook nog niet echt over een schema het heeft ook verder geen haast maar misschien gewoon conditie oefeningen want dan verder ook veel dressuur en vooral recht richten maar misschien dingen waar ze toch wel conditie krijgen zodat ze bijvoorbeeld zo'n kennismakingsrit met 2 hoeven in zijn neus kan haha! Heb me ook veel ingelezen maar dacht kan het eens vragen !:)