Endurance Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Endurance Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 06:29

Wie gaan er allemaal naar Endurance Etten-Leur. Ik ga daar klasse 2 starten.
Twijfel nog heb met ingeschreven voor de korte klasse 2 gekozen omdat ik 74 km voor mijn tweede klasse twee wel gelijk weer heel lang vind. Als dat nog veranderd naar rond de 60 ga ik wel de lange doen. Anders doe ik de korte klasse 2 :)

http://www.mendurance-ettenleur.nl/

Crazymel

Re: Endurance Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:17

wij wilde ook voor de korte klasse 2 gaan :D

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:31

Ik rij zeker mee met deze thuiswedstrijd maar zit nog erg te dubben over de lange of korte 1.

Bella staat op blote voeten en ik zelf vind 38km nog wel lang maar aan de andere kant 23 is zo voorbij....eigenlijk hoop ik dat de routes er over niet al te lange tijd op staan dan kan ik kijken hoe ze gaan en welke afstand ik mee ga doen (ideaal als je de weg weet)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:13

Ik kan deze wedstrijd echt niet aanraden voor paarden zonder ijzers.
De bermen waren vorig jaar echt niet goed en ik heb bijna de gehele route op het asfalt gereden.

Er waren dus ook veel afkeuringen door asfalt.
Dus alleen starten als je dat dus ook hebt getraind / kunt trainen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:30

De routes zijn alleen dit jaar wel anders ;) Dus wie weet is het nu minder asfalt. :)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:32

Attitude, daarom wil ik dit jaar eerst de routes zien. Ik ken hier alle paden en weet welke ondergrond ze hebben.

2 jaar geleden heb ik meegereden en was toen een betere route dan welke ze afgelopen jaar hadden gemaakt, ik snap ook niet dat ze sommige paden gekozen hadden terwijl er ook zachte paden/ bermen waren, die steenslagpaden... verschrikkelijk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:29

Ik had liever de steenslag dan die slechte paden waar ze ver weg zakte door de regen. :o maargoed wij zijn asfalt gewend dus dat scheelt dan wel. :o

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:28

Welke paden waren dat dan SB? Alleen die in het begin toch, waar we heel even doorheen gingen.
De ruiterpaden in het 2e gedeelte waren wel te doen, maar volgens mij is dat stuk veel groter dus hadden we gemakkelijk een grotere ronde daar kunnen rijden dan zoveel over asfalt.
De paden ( zand ) door het boerenland waren dan wel weer erg grappig, maar ook daarvoor zie ik de paarden liever op ijzers door de steentjes.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:31

Dat waren de paden voor de lange klasse 1, ik was verkeerd gereden. :') maar dat was niet aan het begin... Volgens mij dan.. Ik weet het niet zo goed meer. :o maargoed dat had meer met de regen te maken dan met de paden natuurlijk.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:17

Ik ga hier de lange klasse 1 rijden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:07

Ik ga de mendurance rijden. Was wel de bedoeling zonder ijzers gezien volgens de reglementen max 30% verhard mag zijn en dat lukt wel zonder ijzers. Ik hoop dat het te doen is maar ik hoor meer over de harde bodem.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:08

Wij adviseren zeer zeker hoefbeslag. Vorig jaar stond het al aangegeven in het vraagprogramma en ook dit jaar staat het er weer in.

@Napie: de regel staat dus niet meer in het reglement. Het wordt nog wel geadviseerd om 30/70 aan te houden maar het is geen regel meer. Het is ook nog niet zeker of het er nog terug in komt. We doen ons best om ons aan de 30% te houden maar ik heb de mendurance route nog niet gezien (heb 'm zelf niet mee uitgezet) dus weet niet of dat gaan halen.

Voor wat betreft de endurance:
Zoals op de website, facebookpagina en in het vraagprogramma stond aangegeven, waren de afstanden voor 2014 nog onder voorbehoud.
Inmiddels zijn alle routes gereden, waar nodig aangepast en zullen ze binnen nu en twee weken op de website komen te staan.

Mijn Endurance is al aangepast (de afstanden). Het gewijzigde vraagprogramma komt later op de dag. Ook wordt vandaag de website en de facebookpagina aangepast.

De definitieve afstanden:
Impuls 22 km
Klasse 1 kort 22 km
Klasse 1 lang 33.6 km
Klasse 2 kort 44.5 km
Klasse 2 lang 67 km

Degenen die al ingeschreven hebben en willen wijzigen n.a.v. de gewijzigde afstanden, stuur me even een mailtje. Dan pas ik het aan.

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 06:57

We hebben er zin in! :) we twijfelen nog tussen de korte en lange klasse 1 maar "Team zeeuws-vlaanderen + grensgevallen" met enkele combinaties zijn er zeker bij! :):)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:10

Gezellig!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:30

Ik zoek nog een groom voor onderweg die met wat water wilt gooien. :j Ik ga de K2 kort waarschijnlijk rijden hier. :)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 06:42

Somebitch schreef:
Ik zoek nog een groom voor onderweg die met wat water wilt gooien. :j Ik ga de K2 kort waarschijnlijk rijden hier. :)

Ik ga ook de korte klasse twee doen. Misschien kan mijn vader je wel helpen met water. Ligt er wel aan hoe hard je gaat. :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:46

Gezellig. :)) Nou ik hoop niet te hard te gaan haha. Ik wil het op rustig tempo gaan rijden, maar of Zem dat ziet zitten?

Iniedergeval ben ik vanplan om helemaal als laatste te starten uit de massastart. Hoe hard ik zal gaan heb ik dus nog weinig idee van maar ik hoop gewoon de eerste ronde op 13 a 15 km per uur te rijden.

edit: afhankelijk van de paden.. Want als de paden erg nat zijn wordt het langzamer. :j

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:36

Ik denk dat het redelijk ommogelijk is om zo hard te rijden op een wedstrijd wat zoveel asfalt / slechte bermen heeft.

Op zandpaden kan ik mij daar nog iets van voorstellen want dan rij je automatisch 1 a 2 km harder omdat ze daar makkelijker doorheen bewegen.

Zo hard op asfalt moet je imo niet willen en de zandpaden zijn dusdanig weinig dat een galopje die snelheid ook echt niet naar boven haalt. :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:39

Dat ligt er helemaal aan hoeveel asfalt er is en gezien er nog steeds geen kaarten online zijn valt daar helemaal niks over te zeggen Lisette. :n

13 KM per uur is zeker wel haalbaar. Zelfs thuis over enkel asfalt zonder bermen haal ik dat nog maargoed dat ligt waarschijnlijk per paard helemaal verschillend.

Maar dat vraag ik helemaal niet dus begrijp je reactie hierop niet zo goed. :o

Edit: daarnaast ligt het er ook helemaal aan hoe het gaat en kan ik niet op voorhand zeggen hoe of wat dat zien we daar wel ;)

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:57

Ik heb me ingeschreven voor de lange klasse 1

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:00

Gezellig :D start je alleen? :)

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:04

ja, ik start eigenlijk altijd alleen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:06

Ah dat kan ook natuurlijk :D

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:09

ja, Ziz haar hartslag is op de finish altijd vrij hoog (Ze is ook vrij groot) en ik moet flink koelen om haar op 60 te krijgen. Als ik dan met een maatje rijd wat wel al goed is, en dat maatje gaat vervolgens richting trailer oid om te gaan naverzorgen,krijg ik haar nooit meer goed.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:12

Ahh nee dat is logisch inderdaad dan mist ze toch haar maatje. Verstandig om dan lekker alleen te starten. :) Je start met je tuiger dan neem ik aan? :o