Opsteken stijgbeugels in de Trec

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Opsteken stijgbeugels in de Trec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 18:56

Hallo, eind deze maand start ik voor het eerst trec in Buinen, nu staat er in de regelementen dat je bij bepaalde hindernissen je stijgbeugels op moet steken, nu gaat dat bij een westernzadel erg lastig (kan ze hooguit om de knop doen). Wat is wijsheid??

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:06

Touwtje eraan met een lus, touwtje door de andere beugel en touwtje om de knop :)

crazycactus

Re: Opsteken stijgbeugels in de Trec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 19:06

Ok ja dat is ook een idee, een touwtje stop je zo ff in je zak

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 02:29

Ik snap het nut van fenders opsteken echt niet, vroeger hoefde dat ook niet, maar idd met een veter doen. Om de knop vallen ze er af of blijft er eentje zitten en dat kan punten kosten. (Touwtje gewoon om je beugel maken he)
Oefen van te voren ook even wat werkt, want het is zonde als het je tijdpunten kost. :)

Veel plezier, trec is super! (en wat van ik van jou tegenkom op bokt ook echt iets voor jou!)

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:17

dat lijkt me ook het handigst.
Mij schoot ook nog te binnen om ze terug te leggen en op te hangen aan ring (of iig de plaats van) de back chinche. Daar een touwtje met clipje aan en die door je beugel steken, maar dat kost denk ik meer tijd én ik weet niet of dat wil met fenders. Bij de iberische zadels zie je dat ze de beugels vaak zo weghangen.

http://imageshack.com/a/img594/6694/d9u3.jpg
(mm hij klaagt dat de afbeelding te groot is, dus maar in link)

ik had op die plaats aan mijn westernzadel vaak standaard leren veters hangen.
Reuze handig, knoopte zo een zweetdeken / jas etc achter de cantle langs vast, maar kon er ook van alles anders aan hangen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:55

Ik denk dat het prima werkt, maar dat het meer tijd kost en meer gedoe is tijdens de ptv...
Ik heb een trailzadel met strings dus het zou wel gaan. :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:58

Zou het niet makkelijker gaan met een (engels) sporenriepje ipv touw? Kun je wellicht al om je fender heen doen en omdat het met een gesp vast zit hoef je niet te gaan knopen of bang te zijn dat de knoop los laat. En die dunne riempjes hang je zo om die knop heen, dat past denk ik makkelijk. :)

Neem je een nylon dan zijn ze ook nog erg flexibel: http://www.kooleruitersport.nl/p-sporen ... ylon-3221'

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:18

Ongetwijfeld, maar ik heb er geen - en ik vermoed de meeste westernruiters niet. :D

Ik sla nu één beugel om te knop, aan de andere hangt een veter om de beugel, dichtgeknoopt (lus) en die hang ik over de andere beugel aan de knop. :)

Overigens niet lelijk bedoeld, hoor, tof dat je meedenkt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:28

Dat snap ik ja, want ik heb zelf jaren western gereden...
Maar die dingen uit m'n linkje kosten 2,95, lijkt mij een kleine investering voor een handige oplossing. (als het dat is tenminste, want met trec heb ik geen ervaring)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:57

Dat weet ik toch. :)