Endurance met EV/Draver/AV?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arun

Berichten: 651
Geregistreerd: 08-02-09
Woonplaats: Zuid-West-Vlaanderen

Re: Endurance met EV/Draver/AV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:39

Op CEI is de minimumsnelheid 12km/h en soms trekken ze dat op naar 15km/h.
In de praktijk moet je die 15 toch halen anders duurt het toch echt te lang hoor.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Endurance met EV/Draver/AV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:46

Dan zou je denk ik moeten uitwijken naar Duitsland daar heb je volgens mij meer alternatieven. Heidedistanz bijvoorbeeld

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:56

rox_en_wilvy schreef:
tess_84 schreef:


Een gezonde geest in een gezond lichaam, is hier misschien wel een goede "quote". Al dekt het de lading natuurlijk niet. Een topper is toch altijd een combi van én lichamelijk piekfijn in orde en geschikt voor het beoogde doel, én mentaal mee willen. En dan zwijg ik nog over de factor "ruiter" :)
Natuurlijk zou ik met mijn Haffie ook wel endurance wedstrijden kunnen meedoen en uitrijden, maar in de echte top zal ze niet meekunnen. Om die simpele reden dat haar lijf er niet voor gemaakt is. Dan mag ze nog zoveel willen, als dat lijf niet mee wil, stopt het op den duur toch ook.



Ook goed, zolang het paard lichamelijk in orde/gezond is en tussen zn oren dan is het mogelijk! Die snelheden die tegenwoordig worden gereden in de top is niet normaal meer, maar een 160km rij je ook goed uit met 11kmh uiteindelijk gaat het om het paard en zn welzijn! Zoals het er aan toe gaat in de Emiraten vind ik persoonlijk niet leuk meer!


Akkoord wat betreft die wedstrijden à la Emiraten, dat is doodvermoeiend voor een paard. Van zodra het paard zo uitgeput wordt of er zelfs het leven bij laat, gaat het voor mij ook te ver.
Maar je moet voor endurance wel een minimumsnelheid halen om echt mee te dingen naar de prijzen. Natuurlijk is dat niet nodig, maar iemand die serieus mee wil in de (top)sport, moet dat toch rijden aan een bepaald tempo.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Endurance met EV/Draver/AV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:22

Ik heb zelf tot nu geen enkel probleem om met mn draver op ontspannen manier lekker tempo te kunnen rijden, nou heb ik er een die hoge een hoog basistempo heeft dus in ons voordeel :D