Proefrit endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Proefrit endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:17

Hallo,

ik zit er over na te denken om met mijn paard endurance te gaan starten. Graag zou ik wel eerst een proefrit mee willen doen, dus geen officiële wedstrijd. Waar kan ik hier informatie over vinden? :) En kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen trec en endurance? Bedankt!

Groetjes Evelien.

Somebitch

Re: Proefrit endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:28

Waar kom je vandaan?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:32

Op de website van de TREC-club kun je precies vinden wat TREC is: http://www.trec-club.nl/index.php/wat-is-trec en op de website van de endurancevereniging kun je vanzelfsprekend meer vinden over endurance: http://www.endurancevereniging.nl/

TREC bestaat in elk geval uit 3 onderdelen: een gangenproef, een hindernisparcours en een kaart-oriëntatierit. Endurance is een wedstrijd tussen de 20 en 160 km lang op snelheid, waarbij de route voor je is uitgezet een aangegeven d.m.v. lintjes.

Tijdens elke endurancewedstrijd waar een klasse 1-wedstrijd wordt georganiseerd, kun je ook een Impulsrubriek starten: hier kun je kennismaken met de endurance. Op de website van de endurancevereniging staat ook een wedstrijdkalender, dus dan kun je kijken of er iets voor je bij zit.

Om een indruk te krijgen wat TREC en Endurance nou precies is, kun je ook het ITP-gedeelte van TEN eens bekijken: daar staan trainings- en wedstrijdverslagen van beide disciplines op.

_Evelien

Re: Proefrit endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 15:37

Ik woon in Noord-Brabant. Bedankt Hilli voor de uitleg! Ik ga eens even uitgebreid kijken. :)