Hoe beginnen met trec vanaf 0?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sussanne

Hoe beginnen met trec vanaf 0?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 21:15

Hallo,
Ik ben sinds november 2013 trotse eigenaar van een lieve merens van 16 jaar. Na haar eerst een pauze te hebben gegeven , om te wennen en heeeeeel veel aftevallen, voor ik erop zou gaan. Wil ik nu zo langzamerhand toch iets met haar te gaan doen. Na veel lezen lijkt mij Trec toch wel heel erg leuk, al zou ik mijn spring'angst' wel moeten overwinnen. Maar dit paardje heeft een conditie van 0, ik weet niet wat ze wel of niet kan, en echt intensief dressuur vind ik verschrikkelijk. Ik weet dat ze in een ver verleden veel voor de kar heeft gelopen en ik weet dat ze angst heeft voor trekkers. Maar nu... Waar moet ik beginnen en wie weet, wie mij en mijn paardje hierbij zouden kunnen begeleiden. Ik ben nu alleen nog maar aan het stappen, en ben zondag begonnen met balkjes lopen (eroverheen en er tussen door)

WendyBZ

Re: Hoe beginnen met trec vanaf 0?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:10

Om te beginnen zou je dit topic door kunnen lezen, hier staan al wel wat tips in: [TEN] Trec trainen, hoe te beginnen?

En die springangst; je mag ook hindernissen over slaan, dus laat het je niet tegen houden om al eens een wedstrijd te gaan starten! :)

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 07:02

Ow sorry die had ik niet gezien... zal mijn post daar eens plaatsen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:54

Daarom hier een slotje voor het overzicht.