Startkaart endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Startkaart endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:05

Ik ben het spoor even kwijt.

Ik ben jaren geleden lid geweest van DER. Heb toen uiteindelijk nooit een wedstrijd gereden. Enkel 2 kennismakingsritten ( toen had ik dus nog geen DER startkaart)
Toen zat KNHS lidmaatschap bij de DER lidmaatschap in ( dacht ik me te herinneren) En bij de kennismakingsklasse kon je gewoon voor die dag lid worden en had je verder geen apart KNHS lidmaatschap nodig.

Nu lees ik dat je voor de impulsklasse een KNHS lidmaatschap nodig hebt. Betekent dit ook dat ik naast de DER lidmaatschap ook nog een KNHS startkaart moet aanvragen nu?

Ik heb zojuist me aangemeld bij DER, heb een inschrijfformulier ingevuld, maar daar stonden geen paard gegevens op. Klopt dit.

Ik ben helemaal in de war en kan niks duidelijks vinden, misschien zoek ik niet goed ofzo?
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Heb me ook direct ingeschreven voor 2 wedstrijden (wateren en grollo) dus moet het allemaal wel even goed regelen.

Somebitch

Re: Startkaart endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:24

Hallo :wave:

Inprincipe had je geen lid hoeven worden van de endurancevereniging om in de impulsklasse te rijden.
Je mag kiezen -> Lid van KNHS (a 17 euro in het jaar) of lid van de vereniging (wat duurder per jaar).

Je heoft dus NIET beide te zijn.

Dus jou lidmaadschap bij de vereniging zou voldoende moeten zijn. Heb je een persoonsnummer gekregen van KNHS?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:25

Ik ben niet lid van een vereniging.

Edit: en heb dus ook geen KNHS persoonsnummer.

Edit 2: haaaii :wave:

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:28

Huh waar ben je wel lid van dan? Nergens?

Dan moet je kiezen, lid worden van de vereniging Endurance (circa 55 euro per jaar)
of lid worden van KNHS (krijg je blad paard&sport binnen) (circa 17 euro per jaar)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:30

Nee, ben nergens lid van. Vandaar dat ik me dus bij de DER heb aangemeld.
Ik wil dus niet de kennismakingsklasse rijden, maar direct voor het echie zeg maar. Maar dan is een DER lidmaatschap dus voldoende? Waarom is KNHS goedkoper?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:32

Nee als je officieel wilt rijden dan moet je lid zijn van de endurancevereniging en een startkaart hebben.

de regeling die ik hiervoor aangaf was echt voor de kennismakingsklasse sorry, ik dacht dat je dat bedoelde. :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:33

Nee, als je klasse 1 (en verder) wil rijden moet je lid zijn van de KEV (de DER dus) én een endurance-startkaart aanvragen.

Wil je alleen Impulsrubriek rijden, dan is een lidmaatschap van de KNHS voldoende.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:33

Sorry was zelf ook niet echt duidelijk. Dus ik moet nu nog een startkaart aanvragen bij het KNHS?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:34

Ja, dat klopt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:34

Ja en als je je startkaart alleen aanvraagd voor de Endurance dan is dat maar 34.35€ (net de rekening binnen gehad nl. ;) )

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:35

OK, ben al op de site van KNHS aan het snuffelen, pfff ingewikkeld allemaal zeg. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:36

Maar zodra je het hebt gaat het allemaal vanzelf haha. Alleen het aanvragen van de startkaart was bij mij niet erg gemakkelijk. :o :+

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:39

Haha dat hoop ik dan maar. Heb me net aangemeld bij mijn KNHS. Bedankt voor de info.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:39

Ik vond het ook niet zo simpel, al moest het 5jr terug nog gewoon via een papieren invulformuliertje.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:43

De tijden veranderen, op zich handig dat het nu allemaal per mail gaat, maar dat je 2 verschillende lidmaatschappen moet hebben vind ik wel raar. Is voor dressuur en springen toch ook niet. Kan toch allemaal in een keer. Maar ja, wie ben ik. {:)

Hoop dat het me allemaal in 1 keer lukt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:45

Voor dressuur/springen zal je ook lid moeten zijn van een rijvereniging én daarnaast je startkaart moeten aanvragen. Of begrijp ik je vraag nu verkeerd?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:48

Haal je nu niet twee dingen in de war?
Het gaat niet om twee lidmaatschappen maar om 1 lidmaatschap en om een startpas.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 15:01

Agh dat is ook zo. :) heb me nu aangemeld bij mijn KNHS, maar heb nog geen activeringsmail gehad. Nog meer Ff geduld hebben.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 12:50

Nog steeds geen mail binnen. Duurt lang.

Nu hoorde ik gister dat ik wel lid moet zijn van een rijvereniging om een startkaart aan te vragen....pfff ben er Al haast flauw van. Dit is toch niet waar?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:03

wreckh schreef:

Nu hoorde ik gister dat ik wel lid moet zijn van een rijvereniging om een startkaart aan te vragen....pfff ben er Al haast flauw van. Dit is toch niet waar?

De KNHS EV is een rijvereniging, dus daarmee kun je gewoon een startkaart aanvragen hoor! :D

Goed dat je lid bent geworden! *\o/* Krijg je tenminste ook de Her&DER (verenigingsblad) in huis! :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:05

Sok schreef:
wreckh schreef:

De KNHS EV is een rijvereniging, dus daarmee kun je gewoon een startkaart aanvragen hoor! :D

Goed dat je lid bent geworden! *\o/* Krijg je tenminste ook de Her&DER (verenigingsblad) in huis! :D

Tenzij je voor een volledige startkaart gaat (waarmee je dus ook andere wedstrijden dan endurance kunt starten) en niet voor een endurancestartkaart.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:12

Hilli schreef:
Sok schreef:

Tenzij je voor een volledige startkaart gaat (waarmee je dus ook andere wedstrijden dan endurance kunt starten) en niet voor een endurancestartkaart.

What she said! :D Goeie aanvulling weer!
De KNHS EV telt alleen als mini vereniging volgens mij..

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:28

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:50

Dank je voor de link.

Ik wil in de eerste instantie alleen een endurance startkaart.

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:24

weet niet wanneer je lid bent geworden van de endurancevereniging, die moeten jou eerst aanmelden bij de knhs en als dat gebeurd is kan je je startkaart aanvragen, soms duurt dat even...