Kootwijkerbroek _ begin endurance seizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:06

aha, het is dus gewoon frustratie.... geeft niets hoor meid, we zijn allemaal wel eens jaloers Knipoog Maar om je te troosten, ze is geen volloed arabier, dus ik ben erg nieuwsgierig.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:10

Tja, maar dan ben je nog niet van me af.... de halfbloedjes doen het ook lekker!!! Net als de dravers!!!!
Nou is de oma van mijn merrie een draver......dus misschien dat ze het daarom wel aardig doet????

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:12

Nou joellesdr.... een anglo-arabier dat vind ik dus echt helemaal je-van-het! Hoe groot is ze eigenlijk?
En Jorie..... kwpn-er kan ook heel goed.
Amigo was een paar jaar geleden zo'n beetje het grootste paard dat meedeed. Dan was het van: jij rijdt toch met die grote zwarte?
Moet je nu zien. Elan wat een kasteel, Latoy ook beslist erg groot en wat dacht je van Galderzicht's Call Me Z?
Toch heb ik op het EK eigenlijk niet 1 echt heel groot paard gezien.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:15

Ze is ongeveer 1.60 denk ik, echt een aarabieren koppie en redelijk klein. Haar moeder is zeker 20 cm groter, dus echt een arabieren maatje.
Ze is ook echt best wel pittig, maar daar houd ik wel van, maar jah ik ben natuurlijk niet helemaal objectief Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:21

Gut, 1.60 is best groot voor een Arabier toch???
Lady is 1.68. En ik ben van plan om met Murphy ook eens een keer mee te doen. Kijken wat hij er van bakt. Murphy is 1.70 en toont ook nog eens erg groot!!!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:23

hmm, ik zit net te denken, ik denk toch 1.55, ze is net ietsje groter dan de arabiertjes en die zijn rond de 1.50, misschien een beetje groot ingeschat, ik heb haar nog nooit gemeten eigenlijk.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:31

Je moest ook nog chippen, toch??
Als ze uit Rusland komt, hoe zit het met je vacinatie boekje?? Hebben we het al eens over gehad, dacht ik. Maar is heel belangrijk dat ze de basis-boost-enting heeft en dat je dat kan aantonen want anders kun je meteen rechtomkeert naar huis!! (of linksom)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:35

jah, ze is gelukkig deze maand nog geent, en dat chippen daar ebn ik inderdaad mee bezig. Nog van alles te regelen maar we hebben nog 4 maanden.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:35

Amigo is 'maar' 1.65 m en dat gelooft bijna niemand omdat hij ook veel groter toont. Symphony is 1.64m of misschien inmiddels ook wel 1.65m, maar die lijkt door haar fragiele bouw veel kleiner.
Als je ze naast elkaar ziet staan, scheelt het bijna niets.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:44

Amogo is een KWPNer, begrijp ik. En Symphony??

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:48

Symphony is een engels volbloed.
Amigo is volbloed x gelder. Lekkere ouderwetse F1.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:50

Die F1's worden hardstikke oud vaak! En blijven eeuwig goed heb ik het idee, ken een F1 merrie, nou die is hoog bejaard, maar er kan nog steeds geen beginner op, beest lijkt wel 3. De knopjes zitten er wel op maar vreselijk heftig beestje verder. Lachen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:04

F1 ??????? Formule 1??? Of shift F1??
Mijn maatje heeft een Ier, geen tinker, maar een KWPNer maar dan vanIerland zal ik maar zeggen. Iets van een IHR of zo!!

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:09

Ik kom nog even terug op het scheren. Ik train door met lange vacht en dat lange uitstappen is dan meteen een goede staptraining denk ik maar.
Vlak voor de wedstrijd gaan we vaak al in de rui en dan scheer ik haar hals en onderkant van de buik in het racetreep model (bedankt Annalyn) dan heeft ze bovenop nog een dikke jas tegen de regen maar kan ze toch de warmte beter kwijt. Dit is een alternatief dat voor mij en Plinka heel goed werkt.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:14

Is wel een goede tip voor mijn maatje. Zo'n racemodel!!! Doe je ook de liezen??

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:27

Citaat:
F1 ??????? Formule 1??? Of shift F1??


Een kruising van een engels volbloed x een gelder of groninger dat noemen ze een F1. In het begin van de toen nog WPN fokkerij veel gedaan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:38

Voor de paarden in 'winterrust': hoe en wanneer gaan jullie de training weer oppakken?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:39

Begin februari gaan wij weer aan de slag. Rustig aan beginnen en dan gewoon opbouwen en onderhouden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:41

Ook wij gaan in februari weer beginnen. Ret wordt deze winter wel dressuurmatig doorgetraind, heeft ook regelmatig springles met mijn zusje, maar geen wedstrijden en ook geen lange ritten in trainingstempo. Gewoon op een laag pitje, conditie onderhouden, in beweging houden, bosritjes, lekker overdag naar buiten. Vooralsnog pikt-ie dat wel Haha! maar ik gok dat-ie wel blij zal zijn als hij in het voorjaar (voor zijn gevoel) weer echt wat mag doen.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:43

cornelie schreef:
Voor de paarden in 'winterrust': hoe en wanneer gaan jullie de training weer oppakken?


Januari/Februari zo'n beetje. Afgelopen jaar hadden we natuurlijk erg mazzel met het weer. Ik ben niet zo'n regen-rijder. Maar ja, als we een nat voorjaar krijgen zal ik toch wel moeten.

En ik doe ook nu nog wel eens de hartslag meter om als ik een kort ritje maak. Even kijken hoe ze er voor staat.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:52

Mooi, dan hoef ik met deze kou nog niks te doen Knipoog Ideale uitvinding overigens, die winterrust!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:56

cornelie schreef:
Mooi, dan hoef ik met deze kou nog niks te doen Knipoog Ideale uitvinding overigens, die winterrust!!


Ja, ideaal!!!! Maar ik ga er vanuit dat je paard wel gewoon buitenloopt????

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:28

Echte winterrust hou ik voor mijn paarden niet. Symphony moet nog wat sterker worden, dus die probeer ik nu wat dressuur werk te geven.
Verder wel rustige buitenritjes, ik doe niets met haar op tempo. Hoewel ze laatst ontdekte dat ze eigenlijk renpaard is Haha! . Eind januari begin februari zal ik haar wat intensiever gaan trainen.
Amigo gaat nog mee naar springles en voor de rest hobbelt hij wat ritjes met mijn bijrijdster en laat ik hem nu af en toe dingen doen, die hij in het endurance seizoen nooit mocht. Zoals hard galopperen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:07

Jaja Lachen Van 's morgens 11 tot 's avonds 17.00 nog lekker op de wei, er staat zelfs nog ruim voldoende gras. 'Normaal' geef ik pride in de zomer altijd 2 weken vrij in een groot natuurgebied maar als ik het endurance seizoen mee wil draaien is dat niet zo handig. Vandaar dat ik dacht, waarom nu eigenlijk niet?!
(en stiekem ook eens wat tijd voor andere dingen Knipoog )

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:12

Navy wordt nu 2 keer per week Dres.matig een half uur bereden, en 1x per wek dres.matig gelongeerd, erg weinig dus. Helemaal stilzetten is bij Navy niet te doen, is gewoon geen paard om stil te zetten. Krijgt ze schimmels, ziektes, chagerijnig etc.. Maar, 3 daagjes per week gaat goed.

Omdat we in maart KWB de 70km willen starten beginnen wij alweer in januari. Eerst uitbouwen naar 5 dagen werken, eerst nog rustigaan. In februari hoop ik haar dan weer helemaal in training te kunnen hebben, en in maart moet ze dan toch wel in good shape verkeren..