Feiten op een rijtje: ben een ervaren ruiter maar echt geen hoogstandje. Vroeger aardig hoog niveau maar poos eruit geweest en vier kinderen gekregen dus tja het is niet meer wat het geweest is maar wel acceptabel. Ik rij een Arabiertje (ruin) van bijna vijf met zadeldwang en (nog) vrij weinig ervaring. Werk wel intensief met hem en hij gaat absoluut vooruit, we hebben ook een goede band/klik. Wederzijds vertrouwen en respect. Buiten is hij in z'n element, begint ook al aardig bomproof te worden, zeker in ogenschouw genomen hoe jong hij is en het is en blijft een Arabier. Springen is niet helemaal z'n kopje thee, hij weet nog niet goed wat hij daar nou mee aan moet. We oefenen wel, moet hem alleen nog zien te leren hoe hij z'n achterbenen moet meenemen.
Het is niet m'n ambitie om in no time m'n paard klaargestoomd te hebben om vervolgens de hele wedstrijdkalender af te werken. Ik wil gewoon op een leuke ontspannen manier, zelfstandig (!) proberen het één en ander aan principes onder de knie te krijgen en samen tegelijkertijd de conditie op te bouwen die zeker nodig zal zijn. Ik weet dat er cursussen gegeven worden (bijv in Didam) maar dat is nu nog onvoldoende lonend gezien het gebrek aan ervaring van zowel m'n paard als mijzelf. Er moet eerst minimaal een klein stukje basis gelegd worden lijkt me.
Dus, kort door de bocht... Waar en hoe kan ik beginnen...? Alle tips zijn welkom!

Groetjes
Esther
Eventueel kan het ook op dezelfde dag, dan is het 's ochtends kaartlezen en in de middag hindernissen oefenen