Misschien Endurance als sport kiezen.

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AmoorM

Misschien Endurance als sport kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 15:42

Hallo.

Ik heb sinds 3 maand een fries, een merrie van 11.
Nooit goed doorgereden en de galop nog niet ontwikkeld.
We zijn daar nu druk mee bezig. Hebben best wel veel bereikt in die drie maanden.
Maar we hebben nog heeeel veel te doen. Moeten nog heel veel meters maken om een goede conditie te krijgen ect..

Endurance lijkt mij een hele leuke sport voor in de toekomt, over een jaar of 2/3.
Maar is dit ook haalbaar met mijn paard?

Ik heb totaal geen verstand van die sport, dus alle tips en verhalen zijn welkom.

Het lijkt me ook leuk om een keer bij z'n wedstrijd te kijken.
Is er binnenkort of volgend jaar in Drenthe z'n wedstrijd?

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Jolindaa

Re: Misschien Endurance als sport kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:43

Er rijden ook friezen mee in deze discipline, net als haflingers en fjorden.

Om te beginnen is een dressuurmatige basis belangrijk. Je paard kan wel 20 kilometer kunnen lopen, maar als hij/zij dat doet met zijn kop in de lucht en met slecht gebruik van de rug, achterhand en andere lichaamsdelen, dan kom je van een koude kermis (of helemaal niet) thuis.. Je zult afgekeurd worden, of erger: daadwerkelijk thuiskomen met een geblesseerd paard.
Voor jou dus nu eerst om haar goed door te rijden en de galop goed te bevestigen. Het paard moet goed over de rug lopen en goed gegymnasticeerd worden. Leuke taak voor deze winter, mits je een goede bak tot je beschikking hebt.