Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik herken het veel van wat je zegt. Vooral in de winter is het hijgen/pompen erg. Bij mij was het in de winter zo erg dat ze dat na 1 rondje stap al deed. Ze had het gewoon veel en veel te warm. Zodra ik haar scheer kan ze alles weer aan. Daarom scheer ik nu standaard eind september en ga dan verder met goede dekens. Met endurance heb ik verder nog geen ervaring maar ben ook van plan om volgend jaar een keer in de kennismakingsklasse te starten
.
.
De mentaliteit harder harder en het "doodlopen" gaat je de kop kosten namelijk (niet in de kennismakingsklasse misschien maar anders zeker in verdere klasses, mocht je doorgaan) In de endurance is het de kunst om een mooi, stabiel basistempo in draf te rijden, zonder dat je daarbij al te veel naar voren of terug moet schakelen, dit kost namelijk energie

je start alleen of met rijmaatjes samen als je dat wilt. Onderweg kom je wel anderen tegen, zowel aan jouw kant (inhalers bijv) als tegenliggers
Citaat:Ik weet nog goed dat we het endurance clubje hier in het bos tegen kwamen, een stukje mee reden en het enige wat Karma dacht was: 'harder-sneller-verder'.
Ze heeft een paar jaar bij ons op stal gestaan.