Tips en info over endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

Tips en info over endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:23

Hallo allemaal,

Ik heb in November een pony (haflinger x arabier) beleerd en daarna doorgereden en die pony heb ik pas geleden gekocht.
Nou lijkt het mij erg leuk om endurance met hem te gaan doen. Ik begrijp uiteraard wel dat mijn pony nog erg jong is (4 jaar) en dat het heel veel tijd en geduld vergt voordat we zo ver zijn dat we wedstrijden kunnen gaan rijden maar toch wil ik graag tips over hoe ik veilig en verstandig kan beginnen met het trainen voor de endurance (hoe vaak, hoe veel en hoe lang). De pony vind buitenrijden wel leuk maar in zijn uppie nog erg spannend. Hebben jullie misschien tips hoe ik het minder eng kan maken voor hem behalve dan vaak doen. En is het verstandig om met peesbeschermers te rijden of juist niet. En hoe weet ik dat hij er klaar voor is om mee te doen aan wedstrijden? Hoe oud moet je pony zijn? Zijn er ook kennismakingsritjes waar je geen startkaart voor nodig hebt in de omgeving van Rijssen (overijssel)? en hebben jullie nog meer tips etc. Ik heb trouwens al wel informatie opgezocht op de KNHS enz.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic:)

fannetje

Re: Tips en info over endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:47

De meeste informatie die je zoekt staat al in de FAQ.
Verder zou je de site van de endurancevereniging (http://www.endurancevereniging.nl/) kunnen bezoeken.
Ook de site van verschillende organisatoren bevatten veel info over hoe te trainen, die kun je op bovenstaande site denk ook wel vinden.

Verder worden er veel trainingen en clinics georganiseerd door endurance ruiters, misschien is dat ook wat voor jullie.

Veel succes in ieder geval.

Hilli

Re: Tips en info over endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:49