Voorzichtig aan durven we toch wel in het openbaar te melden dat we bezig zijn met de plannen om in 2014 endurance Utrecht aan de wedstrijdkalender toe te voegen.
We hebben een startlocatie en zijn met diverse terreineigenaren in gesprek om toestemming voor de route te krijgen.
We zitten heerlijk te schetsen met verschillende routes en we komen tot de conclusie dat we erg veel mogelijkheden hebben.
Waar hebben de ruiters behoefte aan? Wat missen jullie in de huidige wedstrijdkalender, en dan vooral in de tweede helft van het seizoen?
We zien een trend naar kortere afstanden (20-40-60-80 km), maar moeten wij daar ook rekening mee gaan houden, of niet?
Om het onszelf het eerste jaar niet te moeilijk te maken willen we in de klasse 1 nog overwegen om een korte en een lange afstand aan te bieden, maar voor de klasse 2 een afstand. Valt jullie keuze dan op een lange of een korte klasse 2?
Ik denk dat je je moet afvragen waarmee je jezelf op de kaart kunt zetten.
Kom je in een stukje seizoen terecht waar de wedstrijd voor je en de wedstrijd na je óók 20-40-60-80 hanteren, dan moet je wel een bijzonder terrein of gunstige ligging hebben om ruiters te trekken. Tenslotte kunnen mensen zich maar één keer inschrijven en zullen ze niet twee of drie wedstrijden in korte tijd rijden.
Je kan dus naast het standaardrijtje aan afstanden ook denken aan afstanden die tussen het bestaande rijtje invallen. Laag Soeren had destijds bijvoorbeeld een klasse II (70'er) met 2 vetgates.
Ik heb door een blessure niet het seizoen kunnen rijden wat ik gepland heb, maar ik miste in september een dergelijke afstand: pak je dan nog een keer een 60'er mee, of ga je over naar klasse III voor een 80'er.
Ninx
Geplaatst: 09-08-13 13:45
Dat zou geweldig zijn! Kun je al onthullen wat de startlocatie zal zijn, of houd je dat nog even voor je?
Hilli dat is inderdaad waar we rekening mee moeten houden in de kalender.
Ninx, de startlocatie en details houden we in dit stadium nog even voor ons
Attitude
Geplaatst: 09-08-13 19:24
Juli mist ook wel een wedstrijd in deze omgeving vind ik. ( Bij de keuze in Etten Leur of Utrecht is die voor mij snel gemaakt ) En ik zou het fijn vinden als er een korte klasse 2 is. Ik denk zomaar dat er veel gaan doorstromen volgend jaar naar de klasse 2 als je zo de startlijsten/deelname ziet in de klasse 1's.
Maar super leuk Ik zou dolgraag komen vrijwilligen maar wil toch ook rijden
Gilbey
Geplaatst: 09-08-13 19:25
Ligt idd erg aan de kalender erom heen. Maar zoals ik er nu tegen oversta zou ik nu zeggen korte 2. Maar dat komt omdat ik hopelijk volgend jaar de overstap wil maken.
MyrtheJ
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-13 20:18
Juli heeft idd ook voldoende ruimte op de kalender, maar aangezien ik in juni afstudeer is dat wel wat te druk. Daarom wat later in het seizoen!
Ik zou juist niet kiezen voor een korte of lange klasse 1 in dit geval maar die dan bewaren voor de klasseII.. Of is dat geen optie? Dan zou ik gewoon een normale klasse I doen en een korte en lange klasse II.
rox_en_wilvy