Moet je hier voor wedstrijden gereden hebben?
Nee, dit hoeft niet
Je kunt gewoon endurance starten zonder andere wedstrijdervaring te hebben
Heb je hier voor een startkaart nodig?
Als je het eens wilt proberen, kun je de kennismakingsklasse starten (ook wel impulsrubriek of klasse 0 genoemd). Je rijdt dan de kortste route en je rijdt niet officieel mee, maar je wordt wel beoordeeld alsof het een officiële wedstrijd is. Dit betekent dat je paard gewoon gekeurd wordt en dat jij je aan de snelheid moet houden etc. Voor de kennismakingsklasse heb je geen startkaart nodig, maar wel een lidmaatschap van de KNHS. Voor het officieel starten (je start dan klasse 1) heb je wel een startkaart nodig en een lidmaatschap van de endurancevereninging.
Hoe weet ik dat het iets is voor me paard en mij?
Als je paard goed naar buiten kan en jullie vinden het beiden leuk, dan is endurance echt wat voor jullie
En er is maar één manier om er achter te komen en dat is om gewoon een keer de kennismakingsklasse te starten
Hoe weet ik of we er klaar voor zijn?
Ieder paard met een basisconditie zou een kennismakingsklasse-rit wel zo'n beetje moeten kunnen uitrijden. Je kunt evt zelf berekenen hoe lang je over bijv 25 km zou moeten doen (met min snelheid 9km pu) en dan nagaan of je paard en jij dat aankunnen.
Hoe kan je inschrijven?
Via de site van de endurancevereninging of via de website van de betreffende wedstrijd
Maar boven al wat is jullie ervaring hier mee?
Het is super leuk, mijn verzorgpony heeft er ook erg veel lol in! Zeker eens proberen